Proč je lepší nechat spolupráci s influencery na agentuře?

Andrea Michel 7. 5. 2022
Marketup
Marketup

Váháte, zda se pustit do kampaně s influencery napřímo, nebo ji řešit prostřednictvím agentury? Každá možnost má jistě svá pro a proti. Andrea Michel (Social Media Specialist, Marketup) ale vysvětlí důvody, proč by doporučila spolupráci s agenturou.

Často se nám stává, že klient nechce jít do spolupráce s influencery, protože s nimi má špatnou zkušenost. Nejčastěji klienti zmiňují důvody jako:

  • „Zabralo to hrozně moc času a bylo to drahé.“

  • „Nedokázali jsme ověřit, jaký přínos měly vynaložené peníze.“

  • „Spolupráce byla velmi namáhavá, influencer neplnil předem domluvené požadavky a nebyli jsme spokojení s finálním výstupem.“

Tak jako u každé práce platí, že pokud něco děláte poprvé nebo s tím teprve začínáte, pravděpodobně v tom ještě nebudete moc dobří. U agentury si můžete být jistí spoustou zkušeností i know-how předávaným mezi kolegy. Díky tomu má daleko silnější vyjednávací pozici než klient samotný, dokáže předvídat rizika a správně odhadnout čas i náklady potřebné pro realizaci spolupráce. To samozřejmě neplatí jen o influencerech, ale o marketingu celkově. Co přesně tedy dokáže agentura zajistit lépe než zaměstnanec na straně klienta?

Nižší cena

Právě proto, že agentura uzavírá desítky spoluprací ročně, má představu o cenách ve světě influencerů. Dokáže si srovnat dva podobně velké influencery, odvodit adekvátní cenu na základě zkušeností a následně tuto cenu sjednat i s influencerem tak, aby klient neplatil ani korunu navíc.

Bezpečí pro značku

Zasmluvnění každé spolupráce je pro nás samozřejmostí. Víme, co se stává, a dokážeme předvídat, co by se teoreticky stát mohlo. A dokážeme to ve smlouvě ošetřit. Smlouva se navíc uzavírá mezi agenturou a influencerem, takže i v případě problému je řešení na straně agentury. Zároveň ale musíme dodat, že jsme se smlouvou nikdy ohánět nemuseli.

Správná volba

S influencery se známe. Česká influencerská scéna není zase tak velká a s částí z ní pracujeme opakovaně. Víme, jaké měl kdo z nich výsledky a jakým způsobem se jejich profil vyvíjí. Každý influencer má svůj styl a pro značku je klíčové zasáhnout relevantní cílovou skupinu přes správně zvoleného influencera. Kromě vlastních zkušeností využíváme i nástroje, které nám ukážou, jak sledující s obsahem interagují. Věděli jste, že například 91 % sledujících Jaromíra Jágra jsou skutečné profily a že jen 44 % z nich jsou Češi? Najednou je jeho obrovský dosah jen poloviční.

Měřitelnost investice

Agentura vám dokáže navrhnout, jak doměřit výsledky influencera. Spolupráce s influencery je dlouhodobá záležitost a pokud je cílem zvýšení povědomí o značce, je nejlepší metrikou dosah. Tak jako platíte za views reklamy, platíte za zobrazení vašeho produktu na profilu influencera. U propagace zaměřené na výkon máme v Marketupu nejlepší zkušenosti se slevovými kódy na nákup zboží nebo služeb. Klient totiž může vyhodnotit, kolik skutečných zákazníků mu influencer přinesl a třeba i to, jak byli zákazníci kvalitní. Kampaň může být krátkodobá, k určité příležitosti nebo dlouhodobě budovaná, kdy si sledující kódy ukládají a využívají je až v případě potřeby, někdy i měsíce po zobrazení komunikace influencera! Samozřejmě můžete argumentovat tím, že práce agentury není zadarmo a že na ni nemáte peníze v rozpočtu. Ale stejně tak zadarmo není ani práce vašich zaměstnanců a pokud chcete využívat peníze efektivně, je v některých případech lepší obrátit se na agenturu. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .