Young Lions 2021 v kategorii Média vyhráli Andrea a Matěj z Marketupu

Jana Královič 19. 4. 2021
Marketup
Marketup

Letošní ročník Young Lions je pro nás v Marketupu zcela výjimečný. Je to totiž vůbec poprvé, kdy jsme do této soutěže vyslali naše mladé a talentované kolegy. A díky Andree Michel a Matějovi Buďárkovi bude tento ročník pro nás i absolutně nezapomenutelný. Se svým návrhem totiž získali první místo v kategorii Média.

Young Lions je prestižní soutěž pro mladé kreativce do 31 let. Ročník 2021 byl třeskutě nabitý. Přihlásilo rekordních 88 týmů a mezi nimi i tři dvojice z naší agentury: Michal Bárta a Evgeny Provotorov (kategorie Digital), Nicola Vavírková a Hana Tichá (kategorie Média), Andrea Michel a Matěj Buďárek (kategorie Média). A rozhodně nespoléhali jen na talent od pánaboha, ale věnovali přípravě spoustu energie. Byla radost pozorovat, jak se všechny tři dvojice v přípravné fázi navzájem podporovaly a dodávaly si kuráž.

V první hodnocené kategorii Media soutěžilo 22 týmů. Jejich úkolem bylo vytvořit kampaň pro neziskovou organizaci Remobil, jejímž cílem má být vysbírání 200 tisíc nepoužívaných mobilních telefonů. Remobil jich přitom mezi lety 2016 a 2020 stihl vysbírat necelých 41,2 tisíce. Stěžejní cílovou skupinou ambiciózní kampaně měli být lidé mezi 15 a 40 lety, kteří mají takových odložených mobilů doma klidně i více. Podle průzkumu společnosti jich jen lidé v Praze mají 1,4 milionů, v celém Česku pak dokonce až 12 milionů. V kampani mohly týmy pracovat i s tím, že Remobil věnuje za každý odevzdaný telefon 10 korun na charitu.

Náš vítězný tým se rozhodl vytvořit 47denní výzvu zacílenou na Prahu a její obyvatele, jejímž cílem mělo být objevit 47 kilogramů zlata ukrytých v hlavním městě. Podle propočtů týmu bylo potřeba pomocí kampaně zapojit 147 tisíc lidí, aby byl vybrán potřebný počet 200 tisíc telefonů. Kampaň odstartovala bannerovou reklamou na Facebooku a Instagramu, která by o projektu dala vědět. Součástí byl i happening, články na Czechcrunch a v ČTK nebo třeba kampaň s influencery, kteří se zabývají životním prostředím, jako Blanka Pilátová, Lucie Zelinková, Tereza Kratochvílová či Patrik Děrgel. Výsledkem měly být i vybrané dva miliony korun, z nichž jeden by byl využit pro různé charitativní organizace a druhý pro Národní divadlo, které by se stalo partnerem celého projektu

"Před zahájením challenge nám Miroslav Kral (CEO, Marketup) řekl jednu podstatnou věc, která mi rezonovala v hlavě po celou dobu soutěže. Je důležité mít mindset vítěze. A to jsme s Matěj Buďárek měli. Už odpoledne jsme vtipkovali o tom, jestli máme na večer připravené šampaňské." říká Andrea Michel.

Rozhovor s Andy a Matějem o jejich prvních pocitech:

Už vám došlo, co se včera vlastně stalo? :)

A: No, pořád to ještě nabíhá spolu s příchozími gratulacemi (smích). V první moment to vlastně nebylo až takové překvapení. My jsme si fakt mysleli, že to vyhrajem. Ale samozřejmě, když to celé běží a člověk čeká na finální verdikt, tak je snadné přestat věřit své intuici, že vyhraje.

M: Už mi to pomalu došlo. Dochází mi to čím dál tím víc. Od rána neustále chodí upozornění na LinkedIN a přijímám spoustu gratulací. Je to příjemná vlna pozornosti. A právě možná díky tomu mi dochází, co se vlastně stalo a jakou to má váhu.

Jak jste si užili tu 24hodinnovou jízdu?

M: Užili jsme si to moc. Od začátku jsme si suprově rozuměli. Ani jednou jsme se nepohádali! Nekřičeli jsme na sebe (úsměv). Měli jsme perfektní mind-set a posouvali jsme věci. A tím, že jsme posouvali věci dál a dál, dali naše nápady dohromady, tak se to celé takhle skvěle povedlo.

A: Přesně! Já bych řekla, že skoro od počátku bylo mezi námi nějaké flow . Střídali se ups and downs, ale ups byly velmi výrazné. Skvěle jsme se doplňovali. A musím říct, že kdybychom to řešili každý separátně, tak by z toho nejspíš nic tak skvělého nevzniklo.

Přišla i nějaká krize během těch 24h?

A: Já si myslím, že jsme se trošku hádali nad slidem summary (smích). Ale “hádali” je fakt nadnesený. Řekněme, že jsme měli větší diskuzi.

M: Krize? Ta nastala v momentě, kdy jsme si objednali sushi a nepřivezli nám sojovou omáčku a wasabi! (smích) Ale jinak občas přicházela krize v podobě únavy v některých částech dne.

A jak vznikl váš nápad “pražského zlatého dolu”?

A: To byl spíš Matějův nápad.

M: Já jsem dřív dělal asi 4 a půl roku průvodce. A o historii se stále dost zajímám. A shodou okolností jsem se nedávno zajímal i o zlato v souvislosti s významnými historickými milníky. Vzpomněl jsem si, že střecha národního divadla má zlatou ohrádku vyrobenou z nějakých 2,5 kg zlata. A díky tomu že v roce 1881 vznikla sbírka, do které přispěl každý druhý Pražan, bylo za 47 dní vybráno 47 000 zlaťáků!  A stavba Národního divadla se mohla obnovit. A proto tu teď máme tak krásné divadlo. 

Načasováním komunikace na Den české státnosti, jsme se chtěli vyhnout napojení na World Environment Day. Předpokládali jsme, že toto datum si vybere většina soutěžních dvojic. Byli jsme i připraveni na otázku, proč ta 47. Ale otázka nakonec nepřišla.

A: Je vtipný, jak ten background, který ten člověk má, se do té soutěže nutně promítne. Já jsem zase studovala na DAMU. Takže vím, že Národní divadlo je leaderem v udržitelnosti. Že mají na střeše solární panely, že využívají vodu z Vltavy atd. Což se v našem řešení krásně propojilo. A to byl i důvod, proč jsme posílili tu linku Národního divadla. Byli jsme si jistí, že by to byl určitě partner, který by se do toho projektu chtěl zapojit. 

Otázka na tělo! Andy, jak se ti spolupracovalo s Matějem?

A: Pracovalo se mi s ním fakt dobře! Skvěle jsme se doplňovali. Navíc! Občas působím pasivně agresivně, i když to tak není myšlený. A Matěj to naprosto bravurně ustál. (smích). Tak za to se ti omlouvám, Matěji! 

Matěji, jak se ti spolupracovalo s Andy?

M: Mně se líbí, jak jsi pojala odpověď na tuto otázku (směrem k Andy). Asi bych to pojal taky jako takovou sebereflexi. Mně se taky spolupracovalo s Andy velmi dobře. A já zase mnohdy můžu působit rázně a snažím se všechno tlačit dál a věci uzavírat. Takže pak můžu působit arogantně až panovačně. Tak to taky promiň, jestli jsem v rámci našeho flow, takhle působil (smích). Já bych se mohl teda asi označit za aktivně agresivního (smích).

A: Což se asi krásně potkalo a vše jsme spolu ustáli (úsměv)

Nějakou vtipnou historku “z natáčení” byste na závěr neměli? :)

M: Asi nejvtipnější momenty, kdy jsem se nejvíc smál, byla ta fáze, kdy jsme nacvičovali prezentaci.

A: Vtipný moment byl, když jsem přes kolegyni vzkázala Mirkovi, která k němu šla na schůzku těsně po naší prezentaci, ať dá nachladit šampaňské, že večer se bude slavit. A ta se smála, že si dost věříme. A ono večer bylo opravdu co slavit (smích)

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .