Reels: zábavná videa, která hýbou Instagramem

Tereza Pánková 11. 12. 2021
Marketup
Marketup

Popularita video obsahu za poslední roky několikanásobně vzrostla. Návody, zábavné scénky i sdílení vlastních zkušeností, o to všechno se chceme se světem podělit. Instagram proto v posledních měsících stále vylepšuje populární Reels. Krátká videa, která se inspirovala známým TikTokem. Chcete se o nich dozvědět víc?

Instagram Stories a IGTV získaly loni další video funkci do party: Instagram Reels. V rozhraní této sociální sítě můžete vytvářet zábavná a hravá videa, která snadno podpoří váš byznys a dají vědět potenciálním i stávajícím zákazníkům nebo fanouškům, co jim můžete nabídnout. I když už jste o nich nejspíš slyšeli, máme pro vás pár základních a užitečných informací.

  • Reels jsou krátká videa v délce 15, 30 nebo nově i 60 sekund.

  • Tvoří se ve formátu 9:16 (1080×1920), stejně jako Instagram Stories.

  • Snadno je doplníte o hudbu (díky integrované knihovně), voice-over, efekty, stickery, malůvky nebo třeba text.

  • V aplikaci můžete natočit několik videí, která pak spojíte v jedno, ale také nahrávat videa či fotografie z vlastní galerie.

  • K videu můžete přidat i popisek a hashtagy, platí stejné limity jako u příspěvků (2 200 znaků a 30 hashtagů).

V nabízeném obsahu tato videa rozpoznáte snadno, jsou označena ikonkou klapky, a to na různých místech v rámci Instagramu

Reels a jejich využití značkami

Možná si říkáte, jak mohou tato krátká videa využít značky pro svůj prospěch. Instagram Reels mají nejen virální potenciál, ale relativně nově došlo ke zpřístupnění tohoto placementu jako reklamního kanálu a některé účty již mohou finančně podpořit i existující videa na profilu. Další výhodou je dohledatelnost hned na několika místech v rámci celé aplikace nebo třeba tagování produktů ke koupi prostřednictvím Instagram Shopping. Snadno je zapojíte také do feedu i přesdílíte do Stories. 

Marketup

Základem je jistě atraktivní obsah: populární jsou zábavná videa, challenge, inspirace pro sledující, edukace, návody, recepty nebo další tipy. Snadno ukážete záběry z backstage, důležitých eventů a podobně. Jelikož jde o krátká videa s možností řady střihů, hodí se k prezentaci nových produktů nebo celých produktových řad.

Kreativní rozšíření: Reels Remix a Instagram Collabs

Zajímavým rozšířením z letošního roku je funkce Reels Remix, inspirovaná Duetem TikToku. Remix umožňuje uživatelům reagovat na existující video vlastní tvorbou a sdílet dál. Původní tvůrce musí „zremixování“ pouze povolit v nastavení. Skvělá příležitost, jak podpořit obsah při plánování kampaní s influencery nebo při vyhlašování různých výzev

Marketup

Čerstvou novinkou je také nástroj Instagram Collabs. Nabízí nový způsob, jak dát najevo, s kým jste na tvorbě Reels (nebo příspěvku z feedu) spolupracovali. Díky tomu se daný obsah zobrazí na obou profilech, ale stále půjde o totožný příspěvek. Oba autoři budou označeni, uvidí organické výsledky a budou moci maximalizovat dosah mezi svými fanoušky. 

5 praktických Reels tipů ze social týmu:

  • Nezapomeňte, že se Reels mohou na Instagramu zobrazit v několika různých formátech. Uzpůsobte proto videa tak, aby vypadala dobře ideálně ve všech variantách a doprovodný text byl čitelný.

  • 9:16 (1080×1920) – zobrazení v rozhraní Reels

    4:5 (1080×1350) – zobrazení při scrollování obsahem na timeline

    1:1 (1080×1080) – náhled ve feedu vašeho profilu

  • Reels umožňují nahrát thumbnail z galerie. Pokud tedy chcete mít jistotu, že vaše náhledy budou vizuálně atraktivní, udělejte si je předem např. z tematicky vhodné fotografie. Nově navíc lze thumbnail změnit i po publikaci videa.

Marketup

  • Pokud chcete do nahrávaných videí přidávat efekty, nastavte je před samotným spuštěním nahrávání. Stickery, voice-over nebo třeba text přidáváte v dalším kroku, kdy už jsou videa spojena v jedno.

  • Videa se sdílejí do vašeho feedu na profil automaticky. Pokud je chcete mít jen v sekci Reels, odstraňte propsání před publikací, případně v rámci nastavení publikovaného videa. Napojení na grid už ale zpětně možné není.

  • Vytvářejte originální videa a vyhněte se recyklování obsahu z jiných aplikací, kde jsou patrná jejich loga. Instagram je může znevýhodňovat. Stejně tak si dejte pozor na autorská práva u hudby (firemní účty mají z tohoto důvodu silně omezenou integrovanou hudební nabídku).

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .