Creators a influenceři na LinkedIn

Andrea Michel 5. 4. 2022
Marketup
Marketup

Jaký je rozdíl mezi creators a influencery? A proč se o creators zajímat, i když v nich zatím nevidíte spojitost se svým podnikáním? Creatorem nebo influencerem se dnes může stát prakticky každý a sociální sítě k tomu přímo vybízejí. Přečtěte si, proč tomu tak je a jak se do této role dostat.

Být influencerem ve smyslu prezentace nejrůznějších produktů a služeb dnes nestačí. Značky se chtějí spojovat s věrohodnými tvářemi, mít influencerovu komunikaci konzistentní a dlouhodobě obhajitelnou. Proto se z influencerů častěji stávají ambasadoři. Ale i to začíná být málo. Influencer by měl ideálně něco umět a zároveň přemýšlet o světě, ve kterém žijeme. Tím se dostáváme ke creators a opinion leaders, kteří nemusí, ale mohou být influencery. Jak to tedy je?

I když se může zdát, že jsou si tyto dvě kategorie velmi podobné nebo dokonce totožné, hlavní rozdíl je v záměru jejich práce. Tvůrci obsahu mohou ovlivňovat své publikum a influenceři stále vytvářejí obsah.

Influenceři však pracují se záměrem přesvědčit své následovníky, aby si koupili konkrétní značku, produkt, službu atd., obvykle proto, že dostávají domluvenou odměnu za zveřejnění nebo procento z každého prodeje.

Tvůrci obsahu pracují se záměrem vytvořit poutavý obsah, který vzdělává a informuje jejich publikum. Mají schopnost získat velké publikum, ale obvykle jde méně o samotného tvůrce a více o informace, které sdílí,“ píše Sprout Social.

Sociální sítě tuto proměnu vnímají a implementují vylepšení, která pomáhají creators získávat dosah. Nedávno zavedl status „tvůrce“ i LinkedIn, jehož prostředí je specifické. Jak je popsat? „Tvůrci LinkedIn jsou členové, kteří pravidelně sdílejí obsah se svou profesní komunitou, aby prokázali své odborné znalosti, podnítili konverzace o nápadech a zkušenostech a budovali komunity kolem společných zájmů,“ píše ve svém článku Margaret Rose Taormina z firmy LinkedIn. A jak dál dodává, „režim pro tvůrce je naším prvním krokem při vytváření specializovaného prostředí a sady nástrojů pro naši komunitu autorů.“

LinkedIn se dlouhodobě potýká s malou aktivitou tvůrců na síti. Obsah vytváří alespoň jednou za měsíc jen 2,5 % všech českých uživatelů. Dvakrát měsíčně je to už jen 1 % uživatelů. LinkedIn by to rád změnil a dává proto příležitost stát se tvůrcem obsahu úplně každému. Stačí si přepnout profil do módu tvůrce. Chcete využít příležitost a tvůrcem se stát? Tady je pár tipů, jak začít vytvářet obsah:

  • Tvůrce na LinkedIn je člověk, který s ostatními sdílí svůj jedinečný pohled na určitá témata (často spojená s profesí dotyčného). 

  • Různorodý mix článků, anket, videí i jednoduchých příspěvků je klíčem k úspěchu. A samozřejmě i dostatečná základní síť kontaktů/sledujících.

  • Každý příspěvek by měl být vytvářen jako příležitost k nastartování zajímavé konverzace.

  • Nebojte se diskutovat pod příspěvky ostatních. 

  • Nechte se inspirovat profilem přímo vytvořeným pro tvůrce – LinkedIn for Creators

Pokud se vám do vytváření obsahu nechce a zůstanete raději v roli pozorovatele, přinášíme přehled toho, které tvůrce sledujeme my. Kdo přidává na LinkedIn inspirativní obsah?

Michaela Losekoot, Eliška Vyhnánková, Tomáš Čupr (Rohlík), Adam Pýcha (Knihy Dobrovský), Dita Formánková (Czechitas), Simona Kijonková (Zásilkovna), David Braný, Jan Marcinek, Petr Mára, Pavlína Louženská či Jonáš Čumrik.

Ze zahraničních tvůrců sledujeme například Marka Ritsona nebo Simona Sinka. Koho sledujete vy?

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .