Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto sepsat krátké ohlédnutí, abyste se i vy mohli podívat, jak takový jeden rok v online marketingové agentuře vypadá.
Noví lidé, nové projekty
Během roku jsme dostali příležitost pustit se do mnoha nových projektů. Na začátku roku jsme například vyhráli hned několik tendrů pro značky Adidas, Oriflame a Häagen-Dazs. Zatímco o první dva klienty se starali zejména naši kolegové z realizačního týmu, Häagen-Dazs jsme roztočili v kreativním oddělení. A byla to zábava! Později v létě jsme v tendru vyhráli i dalšího velkého klienta, kterým tentokrát byla BILLA, pro kterou realizujeme veškerou kreativu na sociálních sítích, e-mail marketing a tvorbu obsahu pro webové stránky. Mezi naše klienty se zařadila řada dalších významných značek, např. industriální gigant ABB, finanční společnost Conseq, multibrandový distributor MarkDistri (značky Bi-Oil, iWhite, Sebamed,…), jeden z největších e-shopů s hudebními nástroji MUZIKER, Mlékárna Hlinsko, Salomon a další.
Kromě nových projektů jsme ale přijali také celou řadu nových tváří. Realizační tým obohatili Káťa Bóriková, Martin Jeník a Jirka Typlt. Rozšířilo se nám i kreativní oddělení, do kterého jsme přijali Martinu Žilkovou a všestranně nadanou Janu Plhákovou, která původně nastoupila na administrativní pozici, postupně si však našla své neodmyslitelné místo v našem copy & social oddělení. Do HR oddělení nově nastoupila Lenka Česáková a tým Key Account Managerů obohatila Andrea Marešová.
Práce, která mluví za sebe
Díky novým příležitostem a skvělým posilám se nám celý rok podařilo odvádět velmi dobrou práci, o čemž svědčí mimo jiné i náš průzkum mezi klienty, který formou standardizovaného půlročního hodnocení Net Promoter Score měří celkovou spokojenost klientů.
Hned na začátku roku jsme se stali certifikovanou agenturou platformy Sklik, která potvrzuje naše dovednosti při tvorbě a správě kampaní v tomto reklamním systému. Zařadili jsme se tak mezi TOP 13 partnerů společnosti Seznam v ČR.
Naše výsledky ale nesklízí úspěchy jen co do počtu standardních metrik měřících konverze, ale bodujeme i v obtížněji vyhodnocovatelných kampaních, které mají za cíl nárůst povědomí o značce. Výsledky Brand Liftu, který měříme u většiny námi realizovaných video kampaní, prokazují, že dosahujeme pro naše klienty nadprůměrných výsledků v provnání s českými i celosvětovými benchmarky. Např. průměrný Ad Recall našich videkampaní byl na úrovni 51 %, zatímco v ČR je to 32 % a ve světě jen 21 %.
V roce 2017 jsme sklidili také celou řadu dalších ocenění. Umístili jsme se například mezi sedmi nejúspěšnějšími agenturami v regionu EMEA v soutěži Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovation Award. Postoupili jsme jako jediná agentura z celé České republiky a Slovenska.
Tím však nekončíme. Google nás v průběhu roku ocenil ještě dvakrát v rámci své pravidelné soutěže GAME ON, která každý kvartál hodnotí objem nových klientů, kteří prostřednictvím agentury inzerují v Google Adwords. Ocenění jsme získali za druhý i třetí kvartál letošního roku.
Za nejnovějšími trendy pro vás vyjíždíme do celého světa
Není to žádná náhoda, že dosahujeme takových výsledků. Nenecháme si ujít žádnou významnou konferenci na evropské i celosvětové úrovni a snažíme se tak držet krok se všemi novinkami.
V únoru jsme se například účastnili konference Retail Summit, na které se řešilo zejména hledání nových cest, jak propojit online a offline a získat si tak zákazníka.
V červenci jsme navštívili konferenci Google Digital Now 2017, kde jsme získali možnost vyzkoušet si různé způsoby vyhodnocování kampaní, zjistili jsme, jak moc je pro firmy důležitá rychlost načítání mobilních webů a osvojili jsme si tehdejší novinku Smart Display Campaigns.
A protože velkou pozornost věnujeme online videu, zúčastnili jsme se v létě také setkání s Robertem Kinclem, ze kterého vyplynulo spoustu zajímavých informací ze zákulisí Youtube. Věděli jste třeba, že se na tuto síť každou minutu nahraje 400 hodin záznamů?
V srpnu na nás čekalo místo na vícedenním workshopu Facebook Blueprint Live!, na kterém jsme si potvrdili, jak důležité je využívat různé reklamní formáty. Vzhledem k opakovaným návštěvám si uživatel na Facebooku lépe zapamatuje sdělení, zasáhne-li ho ve více podobách. Je proto vhodné kombinovat klasické formáty s těmi méně tradičními, které reklamní platforma nabízí.
Nemohli jsme chybět ani na letošním Advertising Weeku a globálním Google Partner Summitu, které proběhly na podzim v New Yorku. Obohatily nás o nové postupy v customer-centric přístupu, vyzdvihly význam nových technologií a reklamních formátů a poukázaly na proměňující se roli marketingových šéfů a agentur.
Z letošního Web Summitu jsme si zase odnesli nové marketingové a technologické trendy, mimojiné i v cestovním ruchu, kterému dominují prozákaznicky vyvíjené aplikace a péče o zákazníky napříč platformami.
A na závěr jsme si nenechali ujít ani Marketing Festival, který se tentokrát konal v Praze.
O své know-how se dělíme
Novinky, které si z každé konference odnášíme, ihned promítáme do praxe. A když se o nich sami přesvědčíme, rádi je předáváme dál. Taky proto jsme se v průběhu roku účastnili nebo dokonce pořádali řadu vzdělávacích akcí pro veřejnost, naše klienty i mladé talenty na marketingovém trhu.
V únoru jsme kupříkladu přijali pozvání na celofiremní konferenci Samsung Electronics. Jedním z hlavních bodů programu byla neformální diskuze šesti top manažerů firmy Samsung s naším CEO Miroslavem Králem. Před 180 zaměstnanci Samsungu z České republiky a Slovenska diskutovali o hlavní trendech v online byznysu v roce 2017. A ohlasy byly velice pozitivní.
V průběhu dubna a května jsme realizovali MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů pro omezený počet mladých talentů, kteří se do kurzu přihlásili a úspěšně splnili vstupní úkoly. Všem účastníkům se náplň téměř dvouměsíčního kurzu líbila. Tady si můžete přečíst, jak to celé probíhalo.
V květnu jsme také pořádali další z našich úspěšných Inspirativních setkání, tentokrát na téma Facebook a Instagram. Celým programem naše klienty provázel Pavel Tekel z dublinského ústředí FB, který odhalil spoustu zajímavostí ze zákulisí Facebooku. Zájem byl obrovský a účast rekordní.
A v září jsme měli příležitost přednášet na dvou významných konferencích. Retail in Detail tentokrát řešil to, jak vypadá současný zákazník a jak se díky digitalizaci změnilo jeho nákupní chování. Miroslav Král zde spolu s manažerkou marketingu Andreou Liškovou z A3 Sportu zaujali účastníky praktickou prezentací Stopařův průvodce po digitálu aneb jak dovést zákazníka až k nákupu. Druhá z konferencí, Brand Management, řešila zejména význam značek, který se v posledních letech v důsledku neustálých změn v marketingovém odvětví proměňuje. Na této konferenci byl Miroslav Král členem panelové diskuze, do které přispěl svým vstupem „Jak vést každý krok zákazníka digitálním světem právě k vaší značce“, ilustrovaným na naší úspěšné video kampani pro Möller´s.
V říjnu pak proběhlo druhé Inspirativní setkání tohoto roku, jehož tématem byla zejména video produkce a propagace. Tentokrát na setkání přednášeli kromě našich partnerů z Googlu také naši experti, kteří prováděli hosty všemi kroky, které dobrá video kampaň vyžaduje.
Nezapomínáme ani na legraci
Práce máme spoustu, proto si rádi najdeme i chvilky na společnou zábavu a posílení vztahů v našem týmu. O čemž vypovídají i čtyři teambuildingy, kterých jsme se během roku společně zúčastnili. Na tom zimním jsme si všichni pořádně zadováděli ve sněhu v Anenském mlýně v Orlických horách. V květnu nás čekal pořádný zápřah na svaly v podobě Singltreku a dlouhé túry po Jizerských horách. Letní teambuilding proběhl již tradičně na vodě, tentokrát jsme zdolávali (poněkud líné) vlny Berounky. A na podzimní teambuilding nám vyšlo krásné babí léto na moravských vinohradech.
To ale není všechno. Během roku 2017 vyrazili tři lidé z našeho týmu na delší polo-pracovní cesty a vyzkoušeli si tak digitální nomádství. A všichni shodně potvrzují, že jim to otevřelo nové obzory. Podívejte se na reportáž, jak to vypadá, když člověk spojuje cestování a práci.
Jak o nás píší média
Během roku jsme se také několikrát objevili v odborných médiích. O našich poznatcích z loňského Google Partner Summitu napsal Marketing Sales Media i Marketing & Media. V souvislosti s naší úspěšnou ROPO kampaní pro SCONTO nábytek jsme se objevili v Marketing Sales Media a o našem květnovém Inspirativním setkání napsal zase Marketing & Media. Tamtéž také vyšel sloupek v úvodní části o našem úspěchu v mezinárodní soutěži Google Premier Partner Awards.
Rok 2017 pro nás byl velice úspěšný. A už teď se těšíme na další výzvy nadcházejícího roku!