Sára Škvorová
10. 11. 2020
Přečíst článek
Jakub Říha: Principy Navy Seals lze uplatnit i v projektovém řízení
3. 12. 2020


Na Jakubově LinkedIn profilu najdete claim: Two is one, one is none. Často nám také připomíná: The only easy day was yesterday! Jak propojit vojenství s prací v digitální agentuře a ještě to skloubit s rodinou se dvěma malými dětmi? Nejen to se dozvíte v rozhovoru, který s Jakubem vedl jeho team leader Martin.
V Marketup jsi nedávno oslavil 4 roky svého působení. Vzpomínáš si ještě, jaké byly tvé první týdny, když k nám tehdy nastoupil?
Ano, do Marketupu jsem nastoupil 1. září 2016 ještě do starých kanceláří v ulici Na Březince, kde byla skvělá terasa. Tehdy jsem nastupoval jako juniorní projekťák, takže jsem se hned nestaral o ty největší klienty agentury. Ale hned na konci září jsem dostal příležitost pomáhat Martinovi Čápovi s klientem Pneumatiky.cz, pro které jsme dělali brandovou kampaň. Byl jsem z toho dost nervózní, protože Martin Čáp na mě tehdy působil hrozně přísně a také to byla největší kampaň, kterou jsem kdy realizoval.
Co ses za ty čtyři roky naučil?
V roce 2016 jsem nastupoval jako nováček digitálem políbený minimálně. S odstupem času si říkám, že jsem měl štěstí, že mě Marketup vůbec přijal, protože teď jsou podmínky výrazně přísnější. Každopádně dostal jsem tu šanci, vytrval jsem, probojoval se ze dna na hladinu a díky pomoci a radám zkušenějších projekťáků a stratégů se teď mohu podílet na rozvoji klíčových klientů Marketupu.
Jak vnímáš, kam se posunula celá agentura?
Za svou éru jsem zažil několik obrození Marketup a jeho týmu. Když jsem nastupoval, bylo nás, myslím, něco kolem 20 až 25. Teď je nás minimálně dvojnásobek. Věříme si na komplexní strategie pro klienty světových rozměrů, máme v týmu spoustu špičkových lidí přes strategie, kampaně, data, kreativu i social. Jsme silný tým.
Během své kariéry v Marketup ses stal otcem a dneska jsi otcem už dvou dětí. Co se pro tebe díky tomu změnilo?
Změnilo se především to, že se musím starat o holky a nejen o sebe. (smích)
Musel jsem si přeplánovat kalendář a omezit některé aktivity. Čas pro sebe mám většinou nad ránem, kdy všichni doma ještě spí, večer se snažím být zase doma k ruce a pomoci Aničce.
A plánujete třetí?
Neplánovali jsme ani první, takže uvidíme! (smích)
V agentuře o tobě všichni vědí, že se zajímáš o válečnou historii a obecně čteš military literaturu. Co z těchto knížek jsi přenesl i do své práce?
Ano, válečná literatura je moje oblíbené téma už od dětství, kdy jsem si z Bibliobusu v Karlíně půjčoval romány od Leo Kesslera. V nedávné době jsem se také začal zajímat o Navy Seals.
Řada postupů toho, jak přežít a řešit různé nenadále a komplikované situace se dá přenést do světa projektového řízení. Může se jednat o vytrvalost až zarputilost při práci na projektu, ale také vzít na sebe zodpovědnost za očekávaný výsledek, až po to, jak pracovat s kolegy, kteří participují na projektu.
Aktuálně do týmu projektových manažerů hledáme nové kolegy. Kdybys měl vypíchnout tři věci, co jim může Marketup nabídnout, co by to bylo?
První musím zmínit jádro týmu projektových manažerů, které je u nás až taková kvazi rodina - s velmi specifickým humorem.
Je to místo, kde lze rozvíjet sebe i svoji pozici. Není výjimkou, že kolega, který u nás začal jako Project Manager dnes řeší strategie, nebo bývalá Project Managerka je dnes šéfka pro celé oddělení social media, influencer marketingu a community managementu.
A třetí věc je spousta práce! (smích)
Dveře do agentury Marketup jsou otevřené
Zaujal vás Jakubův příběh a způsob, jakým v naší agentuře pomáhá k rozvoji nových kampaní pro známé klienty? Pak neváhejte, vyberte si vhodnou pozici a ozvěte se naší usměvavé kolegyni Sáře!