Přes Varšavu a Tokio zpět do Prahy. Do Marketup Pepu zlákala možnost tvořit komplexní digitální strategie

Marketup 17. 7. 2020
Marketup
Marketup

Říká se, že oblast marketingu je plná lidí se zajímavým životním příběhem, což v agentuře Marketup platí dvojnásob. Přečtěte si rozhovor s naším projektovým manažerem Pepou Plechatým, který hledal štěstí v Asii i Polsku, aby se nakonec stejně usadil v rodné Praze.

Pepo, čím se zabýváš v Marketup a jak dlouho tu pracuješ? 

V Marketupu pracuji už 3 roky na pozici projektového manažera a za tu dobu jsem měl na starosti několik klientů, pro které zastřešuji vše, od strategie digitálních kampaní, přes jejich exekuci, až po závěrečný reporting.

Kterým klientům se momentálně věnuješ? 

Za dobu, co v agentuře pracuji, jsem měl možnost pracovat s několika klienty jako např. Hamé, Vitana, Modrá pyramida, Decathlon, Leifheit, FANUC a další. Od letošního srpna jsem začal pracovat pro klienta BILLA, kde mám na starosti celý projekt, což je pro mě momentálně velká výzva.

Před nástupem do Marketup jsi pracoval pro Google v Polsku. Co tě zlákalo právě na agenturním prostředí v Praze? 

Ve Varšavě jsem žil více než tři roky a působil jako Agency Development Manager pro Google, kde mezi moje hlavní kompetence patřilo pomáhat Google certifikovaným agenturám v rozvoji byznysu. Chtěl jsem tuto práci poznat z druhé strany a Marketup byla nakonec tou agenturou, pro kterou jsem se rozhodl při návratu do Prahy.

Marketup

V čem při tvém rozhodování předčil Marketup ostatní agentury? 

Vždycky, když člověk nastupuje do nové práce, netuší přesně, jaký tam bude kolektiv a zda ho daná pozice bude stoprocentně bavit. Přes mého nejlepšího kamaráda se se mnou spojila naše HR manažerka Sára a už od prvního setkání jsem měl velmi dobrý pocit. Tudíž jsem dal hlavně na svůj šestý smysl. Na pohovoru mi bylo fajn a po nástupu do Marketup jsem se jen utvrdil v tom, že jsem udělal správný krok.

Jak dlouho probíhaly námluvy? 

Celkem dlouho, což by právě Sára určitě mohla potvrdit. Musela ze mě být chvílemi trochu na prášky, jelikož od prvního oběda s ní a schůzkou se zakladatelem agentury Mirkem Králem do mého nástupu uběhlo zhruba půl roku. 

Po třech a půl letech nebylo lehké opustit Varšavu, kde jsem si zvykl na život a těžko se mi odcházelo, především po osobní stránce, jelikož mi to město opravdu přirostlo k srdci. Do toho jsem navíc musel řešit všechny formality, papírování apod.

Co tě nakonec přesvědčilo, že práce v naší agentuře je ta pravá? 

Jak jsem říkal, byla to motivace zkusit něco nového a vidět, jak vznikají kompletní digitální strategie pro klienty, nejen z pohledu Googlu. V Marketup na mě od začátku udělala dojem jak Sára, tak i majitelé agentury Mirek s Tomášem při osobních pohovorech. Měl jsem totiž pocit, že přesně vědí, kde by agentura měla být za rok, dva, tři nebo za pět let.

Co ti za ty tři roky zatím práce v Marketupu dala? 

Neskutečně moc. Když jsem nastoupil na pozici projektového manažera, připadal jsem si jako Alenka v říši divů. Spousta nových platforem, nástrojů, možností, uááá… Hlava se mi točila jako na Matějské, ale postupem času jsem do toho začal pronikat a zjistil, co mě baví a co mi jde. 

Našel jsem se hlavně v brandových kampaních, v těch jsem se za dobu působení v agentuře hodně posunul. Vzhledem k dalším školením a workshopům je toho ale tolik, že bych to ani nedokázal vyjmenovat. Mimo to mi práce v Marketup dala super kolegy, na které se můžu kdykoliv spolehnout, což je pro mě v kanceláři naprosto zásadní.

Napadá tě něco, čím tě prostředí agentury nejvíc překvapilo? 

Překvapilo mě, jak tady všechno musí rychle “odsejpat”. Člověk musí mít především smysl pro organizaci vlastního času, aby klienti dostali všechno včas a zároveň v potřebné kvalitě. 

Taky mě mile potěšilo, že žádný den není stejný. I když si dopředu naplánuji následující den, z devadesáti procent to vypadá nakonec úplně jinak (směje se).

Co tě na práci v Marketup nejvíc baví? 

Baví mě především testování nových formátů na YouTube, zkoušení nových přístupů k brandovým kampaním jako třeba doměřování online vs. offline a mnoho dalšího. Kromě toho se rád věnuji studentům vysokých škol, pro které máme čas od času možnost přednášet nebo pořádat workshopy.

Marketup

Kromě toho, že se věnuješ svěřenému portfoliu klientů, jsi začal v loňském roce natáčet videa s kolegyní Nicolou Vavírkovou na YouTube kanál Marketup. Jak taková myšlenka vůbec vznikla a v čem tě to dále posouvá?  

Pokud mám být upřímný, upletl jsem si sám na sebe trochu bič. Jednou jsem na celofiremní poradě prohlásil, že se mi náš YouTube kanál nelíbí a měl by být diametrálně odlišný. A jak to tak už bývá… “když jsi tak chytrej, tak nám to ukaž”. 

Měl jsem už základní zkušenost ze svého osobního YouTube kanálu, stejně tak jako kolegyně Nicola z předchozího zaměstnání. Nenechala mě v tom a myslím, že si navzájem před kamerou sedíme. První videa nám ukázala na míře zhlédnutí a dalších číslech úvodní feedback, takže se s tím snažíme pracovat a posouvat stále kvalitu videí dál a dál.

Jaký je vlastně cíl těchto videí? 

Chceme hlavně přiblížit divákům život v naší agentuře. Ať už z pohledu různých case studies nebo představením našich klientů, tak také novinkami v oboru nebo seznámením s našimi kolegy. Nechtěli jsme jít stejnou cestou jako jiné firmy a například pouze informovat o novinkách v oboru, ale chceme nechat nahlédnout naše diváky i “pod pokličku”. Ukázat jim, jak to může vypadat na našem teambuildingu nebo na služební cestě do zahraničí.

Cítíš na sobě pořád stejný růst jako během svého prvního roku v agentuře, nebo máš pocit, že už znáš vše potřebné ke své práci?

Mám určitou oblast, která mě baví a cítím se v ní dobře. Jedná se zejména o brandové kampaně se zaměřením na video. Na práci v agentuře je ale zajímavé a zároveň náročné to, že člověk nemůže být vyloženě zahleděn na jednu konkrétní vertikálu či škálu, ale utváří si po celou dobu nějaký přesah i do dalších typů kampaní. Jelikož Google, Facebook i Seznam v poslední době neustále vydávají nějaké novinky, je potřeba tyto trendy sledovat jak v té specializaci, která mě baví, tak zároveň i co se týče performance nebo social media, aby mi neujel vlak v jiných oblastech.

Je něco, co jsi dokázal na práci v Marketupu za ty tři roky zvlášť ocenit?

Letos jsem měl možnost odletět s kolegou z našeho projekťáckého týmu na měsíc do Thajska, kde jsme pracovali na dálku a zároveň chodili téměř každý den na tréninky thajského boxu. Byla to super zkušenost, kterou bych si klidně zase někdy zopakoval. Změna prostředí a možnost pracovat v našem odvětví odkudkoliv, ta je k nezaplacení. V momentální době covidu toto občas praktikuju alespoň z chalupy. 

Marketup

Byla kariéra v online prostředí už od začátku tvou jednoznačnou volbou?

Když bych se ohlédl zpět do minulosti, tak jsem až do svých osmnácti let opravdu věřil, že bych se mohl živit fotbalem, jelikož jsem od šesti let prošel Bohemkou i Spartou, nicméně jsem ve finále rád, že to tak nedopadlo. Další zastávkou bylo fashion odvětví, kde jsem pracoval pro Pietro Filipi nebo Van Graaf. Nakonec jsem našel zajímavou práci před šesti lety ve Varšavě právě v online prostředí a od té doby se digitálu věnuji naplno. 

Každým krokem z tebe čiší energie a potřeba stále vymýšlet a hledat nové výzvy. Jak vlastně odpočíváš?

Rád trávím volný čas s partnerkou, rodinou nebo kamarády. Takže klasicky na chalupě nebo někde na výletech po ČR a v zahraničí. Co se ale týče denního odpočinku po práci, dávám přednost tomu aktivnímu. Rád chodím běhat, do posilovny nebo občas na box. Fotbal dnes již hraju spíš vyjímečně.

Dveře do agentury Marketup jsou otevřené

Zaujal vás Pepův příběh a způsob, jakým v naší agentuře pomáhá k rozvoji nových kampaní pro známé klienty? Pak neváhejte, vyberte si vhodnou pozici a ozvěte se naší usměvavé kolegyni Sáře!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .