Jakub Nikodym
5. 10. 2020
Přečíst článek
"Na tohle jsem z jiných agentur zvyklý nebyl" aneb rozhovor s Katkou, Michalem a Martinou
10. 11. 2020
Katka, Martina a Michal. Posily Performance & Branding týmu roku 2020. Kdo má v kapse magic, co je vedlo z jiných agentur zrovna k nám a co je superschopnost realizáku? To vše najdete na následujících řádcích. Zvládnete po přečtení uhodnout, kdo je pěstitel pokojovek, kdo biker a kdo vám bude říkat děcka? Vhled do fungování realizáku a role Campaign Specialist očima tří specialistů included.
Ahoj, dáme otázku na zahřátí. Co u nás máte na starosti a co vás na vaší práci baví?
Michal: Ja mám na starosti performance kampane klientov Queens a Muziker a brandové kampane Decathlonu. Baví ma rozmanitosť. Mám na starosti väčších klientov, vďaka tomu môžem ísť viac do hĺbky a testovať množstvo vecí. Napríklad rozdiel vo výkone statických vs. video formátov na Facebook Reach & Frequency kampani. Alebo som nedávno porovnával, či lepšie funguje predajný alebo nepredajný button, teraz mám zas v pláne otestovať nový formát pre responzívne reklamy.
Katka: Já spravuji performance kampaně pro XXX Lutz a potom klienty The Oaks a Cevro. Baví mě, že je pořád co dělat a zkoušet. Nestačí nám, že kampaně běží dobře, ale pořád testujeme nové formáty a taktiky. Nikdo neřekne “to je blbost, to dělat nebudeme”, naopak. Nápady se nezakopávají, ale pracuje se s nimi. Zároveň si mezi sebou sdílíme zkušenosti. Když něco nevíš, zeptáš se a hned máš odpověď, protože to někdo už na nějakém klientovi zkoušel.
Martina: Já jsem přišla do Marketupu se zkušenostmi s Google Ads a Sklikem. Za čtyři měsíce, co tu jsem, jsem měla možnost vyzkoušet si Adform, a to jak nastavování kampaní, tak doměřování. Začala jsem dělat reklamy na Facebooku. Z větších performance klientů mám na starosti A3 Cool a dělám brandovou kampaň pro Queens, což je ohromná zkušenost. Jedeme snad na všech kanálech, na kterých se jet dá. Moc mě baví, že jsem v kolektivu schopných lidí, kteří mě inspirují zkoušet nové věci a jsou ochotni se mnou sdílet zkušenosti a pomoci, když potřebuji.
Proč Marketup
Všichni tři jste pracovali dřív v jiných digitálních agenturách na obdobných pozicích. Co vede člověka k tomu změnit agenturu?
Michal: Ja som najprv pracoval 4 roky pre slovenský agentúru Tomatoes.sk. Presťahoval som sa do Prahy, ale práca na diaľku ma moc dlho nebavila, nerástol som kariérne, po nejakom čase som si teda hľadal agentúru v Prahe. Najskôr som pôsobil v agentúrach Performics a Red Media, do Marketupu ma priviedol kolektív. Hľadal som príjemnú "rodinnú" atmosféru schopných ľudí, ktorí sú tímovo zameraní.
Katka: Já jsem dělala pět let v Sherpas, kde jsem byla spokojená, ale pak jsem se dostala do fáze, kdy jsem přemýšlela, že úplně skončím s oborem a budu se věnovat něčemu jinému. Pak mi napsala Sára, tak jsem si řekla že to ještě zkusím, nastoupila jsem do Marketupu a jsem za to rozhodnutí moc ráda. Nabralo to dobrej směr, znovu jsem dostala chuť se rozvíjet a učit nový věci.
Martina: Já jsem to měla ještě úplně jinak. Mě z brněnské agentury do Prahy přivedlo stěhování za přítelem. Neodcházelo se mi lehce, byli jsme malá agentura o dvanácti lidech, kde jsem strávila rok a půl. Zvažovala jsem, jestli jít do agentury nebo inhouse. Vyhrála agentura i z toho důvodu, že mám velké ambice se zdokonalovat a ve velké agentuře je příležitostí učit se víc. Marketup jsem zvolila proto, že mi byli sympatičtí lidé, se kterými jsem komunikovala, ať už to byla Sára nebo Michal. Přesvědčili mě, že Marketup mi poskytne zázemí pro další růst.
Na trhu je specialistů nedostatek, zvlášť seniorních. Proč jste se rozhodli zrovna pro Marketup? Co vás přesvědčilo?
Michal: Už od prvého telefonátu so Sárou asi pred rokom som mal pocit, že chcem do Marketupu, aj keď vlastne nechcem meniť prácu. Potom sme spolu zavolali znovu asi po pol roku a ten rozhovor ma v tom o to viac utvrdil. Pohovor bol príjemný, vládla pozitívna, zábavná atmosféra a kolektív pôsobil, že je presne taký, aký som hľadal.
Katka: Mě přesvědčil Den na zkoušku a atmosféra v kanclu. Byla tam sranda, bylo tam příjemně. Zároveň úkoly pro mě byly v pohodě. Měla jsem dojem, že bych tu práci mohla zvládat. A pak mě přesvědčilo, že se klientům nic nezatajuje, vše je napřímo, žádná černota. Do teď jsem na žádnou nenarazila a ani bych nemohla pracovat v prostředí, kde se něco tají, lže se a v kolektivu se lidé pomlouvají. To bych nevydržela.
Martina: Můj pohovor probíhal online. I Den na zkoušku jsem měla online a bylo to spíš o vypracování úkolu, který jsem pak prezentovala. Možnost pracovat v Marketupu mě nadchla, tak mi záleželo na tom, abych to nějak nepokazila. Vnímala jsem, že nevadí, že mám mezery, a že rádi vezmou šikovného člověka, kterému pomůžou se potřebné doučit. To bylo to hlavní, co mě přesvědčilo.
Michal: Ja by som ešte dodal, že som do Marketupu prišiel z väčších firemných korporátov a agentúr, ktoré patrili do globálnej siete. Išlo sa po targetoch skupiny a centrály. V Marketupu vnímam, že sa kladie dôraz na kvalitu, nie je tu bullshit. Sme transparentní aj medzi sebou, aj ku klientom, a to vnímam veľa pozitívne.
Jak byste popsali Marketup lidem, kteří nás neznají? A čím je specifický realizák?
Michal: Úprimní, zodpovední ľudia, ktorí si radi pomôžu, cíti sa spolu vo firme dobre, nekujú pikle a radi spolu trávia čas aj mimo prácu.
Katka: Na realizáku je super, že jsou všichni na vysoké úrovni odbornosti. Všichni umí nadstandardně základ a každý má zároveň rozptyl někam dál. Někdo je machr na zbožáky, když je něco se shoppingem, tak Hárt tam něco udělá a je to skvělý, vždycky má někdo v kapse nějakej magic, kterej vytáhne a pomůže ti s tím. Pro ty lidi je to samozřejmý, a to mi přijde hustý. Nikdo nechodí, že je king, a zároveň víš, že vedle tebe sedí ohromná kapacita. Tím, že je nás v realizáku hodně, tak se zkušenosti násobí. To je superschopnost realizáku.
Michal: Je super, že sú tu ľudia pokorní. Nebol som zvyknutý z iných agentúr, že by ľudia mali záujem kampane samostatne zlepšovať a posúvať, a že by som sa s nimi mohol baviť o pokročilých veciach hoc aj mimo pracovnú dobu, bol tam možno jeden taký. V Marketupu sú špecialisti odhodlaní a motivovaní. Idú do hĺbky. Práca ich baví a na výstupoch je to vidieť.
Martina: Marketup je plnej super lidí nabitých pozitivní energií, kteří jsou ochotni ti pomoci, když potřebuješ. Je u nás ohromná koncentrace know-how a tím myslím každého jednoho člověka napříč odděleními. Kolikrát si na all hands meetingu při prezentaci našich projektů říkám, jak je skvělý, že z naší dílny vznikají takové věci. V předchozí agentuře jsem zaškolovala nováčky, ale přišla jsem do Marketupu a cítila se jako nováček zase já. Tady se pořád dozvídám nové věci, ať už na poradách realizáku, tak v kanálech na slacku. Koukám s otevřenou pusou. Jak tohle víš, umíš, jak jsi se k tomu dostal?
Michal: Mňa hirovali ako seniorného špecialistu a občas príde Roman alebo Hárt s niečím a ja: wow.
Katka: Já to mám stejně. :D
Jak se stihli za pár měsíců vzájemně poznat?
Teď vám dám úkol. Přibližte našim čtenářům, jací jsou vaši kolegové a co o nich víte.
Katka: Michal je ze Slovenska a mně se s ním pracuje skvěle. Spousta toho ví, má hodně zkušeností, které si nesyslí pro sebe, a pomáhá ostatním, aniž by očekával, že ho budeme někde vyzdvihovat. A má kytku.
Michal: *ukazuje na rastliny v byte* Má rád pokojovky! :D
Martina: Na mě Michal působil introvertně, ale na první akci jsem poznala, že je pro každou srandu a přijde mi akční. Všimla jsem si, že rád cestuje. A když mu napíšu o půl dvanácté večer, že potřebuju někam přístup, odpoví mi do deseti minut. Je vidět, že ho práce baví.
Co víte o Katce?
Michal: Katka je super v tom, ako je proaktívna. Vždy príde s nejakou myšlienkou, pustí sa do toho, ide do hĺbky, spíše, čo treba a vytvorí výstup, ktorý je na 110 %, perfektný a vyšperkovaný. Vytvorila šablónu pre všetky informácie o klientoch. Brand Master Report. Urobila taxonómiu pre všetky taktiky, ktoré sa ťahajú do reportingu. Je hrozne namakaná, veľa toho vie a rád s ňou prehodím pár slov nad klientmi, pretože sa vyzná.
Martina: Když jsem nastoupila, tak mi Kačka přišla jako největší introvert. Pamatuju si, že první z věcí, kterou mi řekla, bylo že hodně jezdí na kole. Je srdečná a pořád hledá vychytávky, dělá si ve věcech systém. Snaží si práci zjednodušovat a při práci na klientech ještě zvládne dělat věci navíc, to obdivuju.
Michal: S tým Master Reportom som nad tým premýšľal už tri mesiace dozadu, mám to v taskoch a zrazu príde Katka na realizák a povie: ja to mám hotové.
Katka: Já jsem to ani nechtěla ukazovat! Zmínila jsem se Vrtimu, že mě štve, že mám hodně brandových kampaní a nevidím, jak se to tam mění, a že nad něčím takovým přemýšlím. Tak se mě ptal, v jaké je to fázi, já už na tom něco udělala, a on ať mu to ukážu. A Vrti, že to je hotový!
Michal: Minule som za tebou prišiel, ty si tam mala Data Studio report na obrazovke a mne sa to veľmi páčilo. Hovorím, že to vyzerá skvele, a ty hneď že mi to nasdílíš, ak chcem. To je super!
Martina: To nesmíme zapomenout, že je Kačka hrozně skromná. Vždycky tam vybombí něco a všichni: “Jé, to jsem přesně potřeboval.”
Katka: Děkuju, dost už o mně.
A co jste se stihli dozvědět o Martě?
Michal: Mne sa na Marti páči jej proaktivita. Vidím, že má veľa práce. Vláďa príde a je to kampaň, kampaň, kampaň, kampaň. Ale ona si vie zorganizovať prácu a je vidieť, že je zodpovedná v tom, čo robí. A zaujíma sa o veci. Vo všetkom ide do hĺbky. Prejde všetko vo wiki, checklisty, nič neodflákne.
Katka: My jsme s Michalem introverti. Nejdřív si obhlídneme terén, a pak se třeba budeme kamarádit. Na Martě se mi líbí, že přišla do Marketupu a řekla: „Tak jó, jsem tady, umím půlku než vy, ale všechno se to naučím.“ A byla hrozně nadšená. Je na ní vidět, jak ve firmě roste. Jak profesně, tak lidsky. Teď už dělá brandovky pro Queens. Je super ji pozorovat. A zároveň ji vnímám jako smíška. Je veselá, hází vtípky do slacku. Vždycky mě to rozesměje. A taky se mi líbí, že se nebojí zeptat a často se zeptá na nějakou otázku, která mě donutí se zastavit a zamyslet se nad tím, co a jak vlastně dělám.
Zážitky s Marketup
Co máte na Marketup rádi? Máte nějaký zážitek, na který rádi vzpomínáte?
Michal: Zážitok bol, keď sme prezentovali víziu realizáku na celofiremnom All Hands. Bolo to dojemné, vytvorili sme niečo spoločne a bola tam skvelá synergia. A tiež keď sme boli na vode a Pepa a Lukáš sa vysypali z lode pri raftovaní, na to asi nikdy nezabudnem, mám to dokonca aj na videu.
Odkaz na video zde: https://photos.app.goo.gl/3kzZAppUfp6VMNZc7
Katka: Mně se líbilo, když jsme byli na offsitu s realizákem. Přišlo mi to jako bych byla s kámošema na chatě, i když nemám obecně tyhle výjezdy moc ráda. Ujišťovali jsme se v tom, že máme stejné názory na věci, což bylo strašně super zjistit a bylo mi tam díky tomu dobře. A pak hraní koťátek, to mě poznamenalo a už je mám doma.
Martina: Pro mě byl taky moc fajn offsite. V kancelářích člověk nenajde tolik času poznat svůj tým tolik po osobní stránce. A taky jsem měla radost z hraní koťátek. I díky tomu, jak se při hře ostatní projevovali, jsem měla možnost je poznat víc. A když ti deset dospělých lidí na sebe začne mňoukat a vybuchovat, to je prostě skvělý.
Nové posily očima team leadera Michala
Michale, ty vedeš realizák jakožto team leader. Jak vnímáš nové posily po pár měsících společného fungování?
Především mám radost, jak rychle a bezproblémově všichni zapadli do party. Z tohoto pohledu mi přijde, že jsou u nás věčnost. Nástup měli všichni lehce komplikovaný vzhledem ke Covidu, ale velmi dobře se s tím poprali a společně jsme to zvládli.
A byly to posily nejen po povahové, ale i po pracovní stránce, Michal s Katkou nastupovali jako senioři s cílem pomoci zase o kousek posunout laťku celého týmu, což se povedlo beze zbytku. Hned na začátku převzali zodpovědnost za velké projekty, na kterých mají prokazatelné výsledky a do dneška je na ně slyšet jen chvála.
Marťa k nám přišla jako nadšená specialistka, u které se dalo předpokládat, že díky svému nadšení a zápalu půjde rychle nahoru a toto očekávání od začátku potvrzuje. A je potřeba říci, že ji v tom hodně pomáhá i její bezprostřední extrovertní povaha, takovýhle nástup jsme tu ještě neměli :)
Všichni tři byli velmi dobrý “kauf”, jsem moc rád, že je tu máme a věřím a tak nějak cítím, že i oni jsou spokojeni se svým rozhodnutím přidat se k nám.