Co drží člověka devět let v jedné agentuře? Dobré vedení, vzdělávání a tým nejlepších lidí z oboru
Zažil Marketup jako garážovku o šesti lidech, teď tvoří digitální strategie pro naše největší ecommerce klienty. Co drží v jedné agentuře člověka devět let a díky čemu se podle něj Marketup dostal na úroveň služeb, které dnes poskytuje?
Jak dlouho pracuješ v Marketup?
V Marketupu pracuji již devátým rokem. Je to téměř od počátku vzniku agentury a byl jsem snad první zaměstnanec na HPP!
To je úctyhodný čas, co tě zde udrželo?
Pokud mám něco vyzdvihnout, tak zejména skvělý tým. V Marketupu nejsme jen spolupracovníci, ale přátelé!
Pamatuješ si své začátky?
Začátky byly ještě, když agentura sídlila v HUBu, neměla žádné jméno na poli digitálu a pracovalo pro ni pár studentů jako PPC specialisti. Nicméně i já jsem byl tou dobou v digitálních začátcích, bylo od koho se učit a díky progresivnímu vývoji jsem se podílel i na směru agentury, plánech, metodikách a postupně jsem své nabrané knowhow mohl předávat dále na nové kolegy.
Jak se za tu dobu, co jsi zde, Marketup změnil?
Jak už jsem nastínil výše, tak z malé “garážové¨ firmy o cca 6 lidech jsme dnes velká agentura čítající přes 50 lidí, jsme klíčovým partnerem Googlu, Seznamu i Facebooku a stále rosteme. Pracují zde ti nejlepší lidi z oboru a díky tomu jsme se posunuli od malých klientů s minimálními rozpočty na PPC kampaně na celý záběr digitálních kanálů, tvorbu strategií a produkce pro největší firmy na trhu s globálním přesahem. Díky takovému tempu dnes sídlíme přímo na Andělu v kancelářích, které nám může každá agentura závidět!
Zažil jsi nějaký zlomový okamžik, rok, který byl pro agenturu nejklíčovější, kdy došlo k nějaké razantní změně a vývoji?
Asi jich bylo více, ale mezi jeden zlomový patří ten, kdy jsme po prvních letech z důvodu kapacit opouštěli kanceláře v HUBu do prvních vlastních kanceláří na Březince a zároveň se stali klíčovým Google partnerem. Dnes je nás dvojnásobný počet a nejsme jen klíčovým partnerem Google, ale téměř i jeho sousedem. :)
Pamatuješ i nějaké zlé časy? Jak se ti/nám povedlo je překonat, vypořádat se s nimi?
Vyloženě zlé časy si nepamatuji, ale co je zlé, tak když vás opustí kolegové, se kterými jste v tom byli téměř od počátku a byli jsme s nimi na jedné vlně. To je pak těžké loučení, ale to je život a někdo potřebuje změnu. Je ale fajn, že přátelé jsme dodnes, jen se nepotkáváme každý den v práci.
A jak se změnila tvá role v agentuře během této doby? Dělal jsi vždy to samé, co dnes?
Asi by bylo něco špatně, kdyby se za téměř 9 let nic nezměnilo. :) Začínal jsem jako řadový PPC specialista a account manager, časem se vypracoval na Project managera a dnes zastávám pozici Senior Project Manager & Digital Strategist. S tím souvisí i náplň práce, která se přesunula od těch nejmenších klientů až po ty největší jako např. T-mobile.
Pamatuješ si, jací byli tou dobou klienti, co je zajímalo, co řešili, jaký vůbec měli vztah k digitálnímu marketingu?
Když to hodně zlehčím, tak klienty tenkrát zajímalo, jak co s nejmenší námahou a co nejméně penězi zkusit “ten on-line”, který byl až na posledním místě jejich marketingových aktivit. Je skvělé, že dnes už je to naopak a digitál se řeší až na výjimky na prvním místě!
Když bys měl jmenovat aspoň 3 klíčové věci, díky kterým se Marketup dostal tam, kde je, na úroveň služeb, které dnes poskytuje, co to bylo?
Tady budu rovnou ty klíčové věci jmenovat: dobré vedení, adaptace, agilita, vzdělávání, klíčová partnerství, tým a výsledky tvrdé týmové práce, naplňování klientských požadavků a získané reference.
Dveře do agentury Marketup jsou otevřené
Zaujal vás Martinův příběh a způsob, jakým v naší agentuře pomáhá k rozvoji nových kampaní pro známé klienty? Pak neváhejte, vyberte si vhodnou pozici a ozvěte se naší usměvavé kolegyni Sáře!