Jak využít konferenci k tomu, aby měla skutečný dopad na byznys agentury?

Sára Škvorová 7. 12. 2020
Marketup
Marketup

V září jsem se zúčastnila workshopu zaměřeného na trendy v řízení spolupráce. Workshop proběhl na půdě PEF ČZÚ v rámci projektu Erasmus+. Cílem projektu INCREMENTA je podpora inovačních a kreativních postupů v malých a středních firmách.

Workshop byl určený pro odbornou veřejnost a sloužil ke sdílení případových studií. Jsem ráda, že jsem měla možnost sdílet zkušenost z Marketup, protože věřím, že navázání spolupráce s litevskou agenturou Adfingers bylo rozhodně kreativní, až inovativní.

A protože workshop byl hlavně o sdílení inspirace a donutil mě téma zpracovat, rozhodla jsem se sdílet projekt i s vámi. Pěkné čtení.

Začalo to v létě 2018

Příběh začal na CEE Agency Day v Rize. CEE Agency Day je konference, kterou pořádá Google pro své prémiové partnery. A protože ten rok navazovala na vzdělávací sérii Agency of Tomorrow od Googlu, jejíž 4. běh na téma Hiring and Talent Management se konal také v Rize, měla jsem možnost se zúčastnit i já, přestože by za jiných okolností Marketup reprezentovali pouze majitelé. Náhoda?

Marketup

Osudové setkání při západu slunce

Při třetím aperolu na pláži za paprsků zapadajícího slunce jsem se seznámila se sympatickou Rasou, se kterou jsme zjistily, že máme mnoho společného. Kromě práce v digitální agentuře také lásku ke sportu, hru na klavír nebo znalost francouzštiny. A jméno! Sára a Rasa. Náhoda?

Napadlo mě, že by mohlo být fajn poslat týmy vzájemně na výměnu zkušeností. Rase se nápad líbil, tak jsme začaly kout plány. Adfingers, agentura, ve které v té době Rasa působila jako Head of Client Service, byla zaměřená na kreativu a UX a patřila mezi špičku kreativních digitálek v Litvě. Marketup vyrostl na performance, médiích a datech a kreativní oddělení se v roce 2018 teprve rozvíjelo. Zato očekávání na něj byla vysoká. Náhoda?

Kde je vůle a chuť, tam jde všechno. Pan Král (Mirek) z Paláce (Anděl) dal své svolení a my se pustili do plánování. Proběhlo několik videocallů mezi CEOs obou agentur, abychom sladili vzájemná očekávání. Pak už stačilo vybrat vhodný termín, koupit letenky a zabookovat apartmán.

Letíme

Do Adfingers, který sídlí ve Vilniusu v Litvě,  jsme vyslali tým pěti lidí zaměřených na brand a kreativu. Některé jsme poslali z titulu jejich role, Creative Directora Toma nebo Head of Social Nícu. Zároveň jsme vyhlásili interní výběrové řízení pro ostatní zájemce a kdokoli se mohl přihlásit.

O pár měsíců později jsme přivítali tříčlenný tým ex-Adfingers v Praze. Proč ex? Tehdejší vedení totiž odešlo a založilo vlastní projekt. Navázali jsme spolupráci a zrealizovali jsme společný projekt pro jednoho z našich klientů.

Co nám výměna přinesla?

Získali jsme inspiraci pro nastavení kreativního procesu a pro využití nástrojů na řízení tvorby kreativ. Je fajn vidět, jak projekty řídí jinde a co jim funguje či nefunguje. A v neposlední řadě jsme se posunuli v kreativní strategii díky proškolení od Mariusze a Elvinase. Máme spolehlivého partnera, se kterým můžeme do budoucna realizovat další aktivity.

Meziagenturní výměna proběhla v roce 2019 a jaké to ve Vilniusu bylo se dozvíte na YouTube v historicky druhém díle MarketupTV.

Pro mě je tenhle projekt hezkou ukázkou toho, jak využít účast na konferenci k tomu, aby z ní nezbyly jen pěkné fotky z výletu, ale měla reálný přínos pro firmu, která mě tam poslala.

A jak na Litvu vzpomínají účastníci?

Srdecne privitanie partou nadsenych ludi do marketingu. Bolo to fakt dobre jak po profesnej stranke tak i ludskej. Moc rad na to spominam. ;) Tom, Creative Director

Zajímavá a inspirující zkušenost, kde jsme mohli nahlédnout pod pokličku jiné marketingové agentury. Plusem celé cesty byla příjemná společnost litevských kolegů/kolegyň, krásné město a dobré jídlo. Nicola, Head of Social

It was fucking worth it! Pepa, Project Manager

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .