Vyzkoušeli jsme Jednoduchou obsahovou kampaň v Skliku. Kdy ji doporučujeme?

Martin Sattek 8. 11. 2022
Marketup
Marketup

Jednoduchá obsahová kampaň (zkráceně JOK) je relativně nový typ kampaně od Seznamu, který je k dispozici od začátku roku 2022.

Hlavními výhodami této kampaně jsou:

  • rychlé a jednoduché nastavení,

  • nižší průměrná cena za proklik (CPC) oproti standardně zacíleným obsahovým kampaním v Skliku,

  • možnost oslovit uživatele, kteří neudělili souhlas v rámci cookie lišty na webu,

  • možnost oslovit uživatele, kteří blokují cookies.

A jak dopadla JOK v praxi?

Tato kampaň skutečně dostává svému přívlastku „jednoduchá“, protože ji můžete lehce nastavit během několika minut. Není potřeba si lámat hlavu s cílením ani nastavením frekvence – stačí jen nahrát pár bannerů a nastavit maximální cenu za proklik (CPC). Nemůžeme sice vybrat ani zařízení, na kterém bychom chtěli reklamy zobrazovat, ovšem lze využít úprav nabídek, díky kterým dané zařízení podpoříme (nebo naopak utlumíme).

Jako nevýhodu vnímáme fakt, že nemůžeme vyloučit remarketingové publikum, nežádoucí klíčová slova ani nerelevantní weby (umístění). Rovněž si nemůžeme ověřit, na jakých webech se naše reklamy zobrazují.

V praxi se nám potvrdilo, že tato kampaň skutečně dosahuje nižší CPC než v případě dosavadních kampaní (u některých klientů dokonce až dvojnásobně). 

Kromě toho nás ale zajímalo, jak kvalitní návštěvnost dokáže tato kampaň vygenerovat. Porovnávali jsme jak klasické metriky chování uživatelů na webu (bounce rate, počet stránek na jednu návštěvu a průměrnou dobu návštěvy), tak mikrokonverzi v podobě timeru na 30 vteřin. K našemu překvapení byly všechny uvedené metriky srovnatelné s původními kampaněmi.

Kdy JOK využít a kdy ne?

Nelze jednoznačně říct, že využití JOK doporučujeme, nebo nikoliv. Vždy záleží na konkrétní situaci.

Nejprve je vhodné si ověřit, jestli JOK dokáže doručovat návštěvy v obdobné kvalitě jako naše původní kampaně – to se bude lišit klient o klienta, vliv bude mít i to, jaké cílení aktuálně využíváme. Pokud bude kvalita návštěv srovnatelná, může být JOK dobrá volba, jelikož díky nižší ceně za proklik doručí kampaň za daný rozpočet více prokliků (návštěv).

Dále může JOK dobře posloužit při rozšíření zásahu, neboť ji dokážeme zacílit na uživatele, které standardními kampaněmi nemůžeme oslovit.

Naopak kampaň nelze doporučit u klientů, kteří chtějí mít pod kontrolou frekvenci zobrazení na uživatele nebo jsou citliví na umístění zobrazovaných bannerů.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .