Robot namaloval obálku časopisu aneb jak efektivně oslovit B2B segment

Anton Zelenko 30. 9. 2022
Marketup
Marketup

Kreativní tým Marketupu dokázal společně s klientem ABB Robotika vytvořit vůbec první obálku časopisu namalovanou robotem. Cover podzimního technologického speciálu Forbes NEXT přitáhl svou unikátností pozornost a chválu jak ze strany klienta, tak z marketingového oboru.

Průmyslová robotizace a automatizace už zdaleka není tématem jen pro automobilky nebo velké průmyslové haly. Díky čím dál kompaktnějším a dostupnějším řešením se toto technologické odvětví otevírá všem myslitelným formám průmyslového využití, včetně malých a středních podniků

Jak ale tento výrazně omezený B2B segment oslovit? Tuto otázku řešila společnost ABB Robotika, která je tradičním výrobcem a dodavatelem robotických řešení do podniků všech velikostí. Zejména pro ty menší je ideální možností kolaborativní robot neboli kobot.

Hlavní výhoda tohoto typu robota je v tom, že dokáže bezpečně spolupracovat bok po boku s člověkem a tím mu odlehčit od rutinní manuální činnosti. Právě malé a střední podniky pociťují výrazně nedostatek zaměstnanců a hledají způsob, jak tento problém co nejefektivněji vyřešit.

Marketup

Dalšími pozitivy kobota jsou možnost snadného naprogramování, intuitivního ovládání a také jeho nenáročné rozměry, díky kterým je možné umístit robot doprostřed místnosti a běžného provozu. „Na rozdíl od klasických robotických buněk nemusí být kolaborativní robot kvůli bezpečnosti uzavřený v kleci – je sestavený tak, aby se při nechtěném kontaktu s člověkem zastavil a nezpůsobil mu ani modřinu,“ vysvětluje Petr Kučera, obchodní ředitel ABB Robotika.

Starost o bezpečnost práce je však pro spoustu podnikatelů stále určitou bariérou a důvodem, proč s pořízením kolaborativního robota váhají. Proto bylo potřeba demonstrovat bezpečnost a spolehlivost kooperace člověka s robotem.

Jak se rodí unikát

ABB Robotika a kreativní tým Marketupu proto hledaly vhodné médium, přes které toto poselství komunikovat ke specifické cílové skupině. Cílem bylo vyhnout se běžnému celostránkovému inzerátu, který by nedokázal dostatečně zhmotnit celou myšlenku spolupráce člověka a robota.

„Jako ideální médium pro cílení na malé a střední podniky jsme vybrali magazín Forbes, konkrétně jeho technologický speciál Forbes NEXT,“ popisuje Andrej Štuk, kreativní ředitel Marketupu. „Kromě tematické relevance pro daný segment jsme mohli ukázat konkrétní výsledek spolupráce člověka s robotem na poměrně malém prostoru a s maximálním dopadem na cílovku.“ 

Tak vznikl projekt tvorby titulní strany Forbes NEXT, který podnikatelům a firmám přibližuje inovativní způsoby využití technologií v různých oborech. A protože budoucnost spočívá ve spojení umělé inteligence, robota a člověka, přišli jsme s nápadem spojit při tvorbě coveru všechny tři elementy.

Marketup

Ty se na tvorbě podílely postupně. Umělá inteligence, konkrétně nástroj Dall-E 2, navrhl grafickou podobu vizuálu. Následně člověk, v našem případě student ČVUT pod vedením technologického experta ABB, naučil robota pohyby potřebné k malování. A na závěr sám kolaborativní robot GoFa přenesl celé dílo do reality. Tak vznikla vůbec první obálka časopisu vytvořená robotem v Česku a nejspíš i na světě.

Ilustrací titulní strany nejrelevantnějšího byznysového média v Česku a na Slovensku demonstrujeme různorodé využití kolaborativního robota. Proto uzavíráme celý proces otázkou mířenou na malé a střední podnikatele: Co budete tvořit s kolaborativním robotem vy?

Vítěz Reklamní katovny

Projekt se skládá ze dvou komunikačních fází – tou první je magazín Forbes NEXT (náklad 32 tisíc), který obsahuje kromě zmíněné titulní strany také rozsáhlý článek o celém procesu tvorby obálky a schopnostech robota GoFa. Součástí této fáze je i technologická konference NEXT Big Thing uspořádaná 14. září, zaměřená na SMB sektor, kde robot GoFa podepisoval výtisky „svého“ vydání Forbes NEXT.

Druhou linku pak představuje online kampaň složená z videoformátů a statických vizuálů z tvorby vizuálu.

„Výsledek opravdu stojí za to,“ má radost Vítězslav Lukáš, generální ředitel ABB Česká republika. „Kromě umělecké hodnoty a inovativního propojení robota, AI a lidské práce se nám podařilo ukázat, že potenciální uživatel kolaborativního robota nemusí nutně znamenat složitosti programování a technického řešení samotné aplikace. Důležitější je jednoduché a uživatelsky přívětivé rozhraní, které umožní používat kolaborativní roboty i bez hlubokých znalostí v oblasti programování.“ 

Marketup

Výjimečnost celého projektu potvrzuje také Kristýna Tmejová, šéfredaktorka magazínu Forbes NEXT. „Takhle blízká spolupráce se značkou je pro nás unikátní. Dávalo nám smysl, abychom prostor na obálce časopisu o budoucnosti věnovali novým technologiím a prozkoumali možnosti spojení umělé inteligence a kolaborativního robota. Propojení úspěšných značek přes nativní reklamu je efektivní cesta komunikace.“

Její slova potvrzuje kromě pozitivní odezvy ze strany klienta také populární rubrika Reklamní katovna serveru Médiář. V ní se stal projekt obálky Forbesu vítězem 38. týdne a tím tak ještě více zviditelnil potenciál spolupráce člověka s moderními technologiemi, což byl přesně náš cíl.

Nelze tak skončit jinak než otázkou: Co dokážete s robotem vytvořit vy?

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .