Inspirace pro firemní účty na Instagramu

Petra Macháčková 17. 11. 2022
Marketup
Marketup

Obsah podobný slevovému letáku, link v copy příspěvku nebo „sledujte nás a označte“ v soutěži. Poznáváte se? Pak na instagramovém profilu své firmy děláte jedny z těch nejčastějších chyb. Zjistěte, které další neduhy sráží váš profil a jak se jim vyhnout.

Představte si ráno, kdy se chcete u kávy podívat na nové instagramové příspěvky, a hned mezi prvními posty na vás vyskočí reklama. Pokud ladí s obsahem, který vás zajímá a sdělení zaujme, má inzerent reklamy vyhráno. V horším případě scrollujete za dalším příspěvkem, nebo reklamu rovnou skryjete (a Instagram obsah inzerenta může vyhodnotit jako méně kvalitní).

Pojďme si ukázat několik častých chyb, kterých se z pozice značky na Instagramu možná dopouštíte a zbytečně tak přicházíte o nové sledující a o případné zákazníky.

1. Děláte si z Instagramu prodejní leták

Do IG příspěvku nepatří logo společnosti (i tak se objeví hned vedle publikovaného příspěvku). Příspěvek s grafikou se hodí na Facebook. Instagram je spíše o moodových fotkách a hlavně také o videích. Pokud v uživateli vyvoláte tu správnou emoci, rád se podívá na více informací o vašem nabízeném produktu či službě. 

Prostřednictvím Instagramu máte jako značka skvělou možnost budovat se zákazníkem dlouhodobý vztah a šířit tak povědomí o své značce. To se vám bude skvěle hodit nejen v případě, že nabízíte spotřební zboží, ale i ve chvíli, kdy prodáváte dražší produkty, které si klienti kupují párkrát za rok (nebo za život).

Níže si srovnáme dvě ukázky reklam. Která podle vás pasuje více na Facebook, a která je Instagramová? Případně poznáte, že u FB reklamy inzerent zaklikl možnost sdílení na obě sítě?

Marketup

Vždy se najde značka, která sdílí totožný obsah jak na Facebooku, tak na Instagramu. Každá síť má ale svá specifika a na Instagramu prodávají hlavně emoce. Uživatel na Instagramu reaguje obvykle takto:

  • Takhle chci vypadat.

  • Kéž by to u mě doma bylo také tak hezké.

  • Sem chci na dovolenou.

  • Mít tak stejné výsledky (počet sledujících, zpracování obsahu apod.) jako on/ona.

V případě, že propagujete vytuněné video, na kterém do pračky létají kapsle s andělskými křídly, chápeme argument, že kreativa něco stála a je prvotřídní, na Instagramu ale spíše zaboduje fotka (či Reels) trendy koupelny s oblíbenou influencerkou. A jako bonus, kapsle na fotce vůbec nemusí být, stačí produktová zmínka v copy. Video s létajícími kapslemi zasponzorujte na Facebooku a na Instagramu vsaďte na autentický obsah.

Také se nebojte zapojit i neprodejní příspěvky, v nichž  se svých fanoušků jen zeptáte na něco, co je zajímá a prostřednictvím čehož můžete budovat vztah.

2. Nevžíváte se do své cílové skupiny

Snažíte se oslovit ženy na mateřské? Pak bude ideální chvílí na publikování organických Stories doba, kdy malé děti pravděpodobně spí a maminka má čas na sociální sítě. Nabízíte suroviny pro kuchařky? Recept na velikonočního beránka nezveřejňujte přímo ve sváteční den, ale s dostatečným předstihem. Chcete přece, aby měli zákazníci čas na nákup vašeho zboží.

3. Rozdělujete jednu fotku přes celé řádky feedu

Ano, celek sice vypadá efektivně, jenže… V případě, kdy svým sledujícím naservírujete jen kousek fotky, která sama o sobě nedává smysl, fanoušek neví, co tím chtěl básník říci. A to ho čeká ještě zbytek z celého setu, dokud se na profilu nevytvoří kompletní kreativa. Efekt se navíc rozbije s dalším přidaným postem. V případě, že publikujete jednu fotku za týden, tak se pěkně načekáte, než se „vícefotka“ opět zkompletuje. 

Opačná situace nastává v případě, kdy chcete mít celek hotový hned, a proto feed zavalíte více příspěvky za sebou. V tomto případě je nutné počítat s tím, že větší počet naráz přidaných příspěvků může ovlivnit organické výsledky.

Marketup Marketup

Zkuste následující vychytávky:

  • Místo jedné nebo několika statických  fotek použijte video, klidně krátké. Kousek snímku pak nebude pro fanouška na feedu mezi ostatním obsahem nicneříkající. Původní fotka, nyní součást videa, kterou chcete mít jako část výsledné vícefotky, pak nastavte jako úvodní fotku videa.

  • Trváte i tak na vícefotce? Zařaďte dvoufotku nad sebou. Zajistíte si tak, že při přidávání dalšího obsahu se vám tyto dvě fotky vždy posunou stejně. Takovýchto dvoufotek můžete mít v průběhu času více a vznikne tím zajímavý grid. Opět můžete do jedné z fotek (nebo do obou) zakomponovat video.

Marketup

4. Vkládáte link do copy příspěvku

Uživatel link obvykle nekopíruje a nevkládá ho do vyhledávače. Přesto se najdou firemní účty, které si link u příspěvku nenechají vymluvit a nevyužívají jej v biu. Je třeba myslet na pohodlí fanouška a nabídnout mu tu nejsnazší cestu. Kromě samotného linku v biu můžete použít také Linkin.bio od Later nebo Linktree.

5. U soutěží si jako podmínku kladete sledování účtu a označení dalšího fanouška

Pokud je vaším cílem zvýšit počet fanoušků, dejte si pozor, aby nenastal po skončení soutěže opět jejich odliv. Většina uživatelů se totiž přihlásí pouze kvůli možnosti vyhrát. Zbývající followers pravděpodobně zůstanou, protože je zajímá i další obsah vaší značky. Nicméně pokud sledující po skončení soutěže rychle zmizí, algoritmus váš účet vyhodnotí jako nezajímavý a snížíte si organické dosahy příspěvků. 

Nešťastná je také podmínka označování svých přátel. V případě, že se do vaší soutěže zapojí notoričtí soutěžící, kteří si na Instagramu nenechají ujít žádnou příležitost, nebude pro ně překážkou oslovit někoho ze své sítě. Pokud se ale bavíme o vašem věrném fanouškovi, může mu takováto podmínka být nepříjemná.

6. Informujete o své facebookové soutěži na Instagramu

Spousta klientů chce, aby se informace o soutěži šířila na jiné sociální síti úplně všude. Představte si, že jako uživatel nepoužíváte síť, kde daná soutěž běží. Neotrávilo by vás oznámení o takové soutěži, do které se nemůžete zapojit?

7. Nasazujete jedno story místo setu

Používání stories je skvělá věc, a když z nich uděláte celé vlákno, budete svou komunitu bavit ještě víc. Složení setu může být například:

  1. Ohlašovací post, na kterém ukážete produkt, který komunikujete. První story má vždy největší sledovanost, proto do něj vložte hlavní sdělení celého setu.

  2. Druhé story bude interaktivní – hlasování, otázky… 

  3. Třetí příspěvek může být na odlehčení (originální GIF, něco úsměvného, citát relevantní k produktu...).

  4. Cokoliv, co se vám hodí, např. reposty stories fanoušků.

Marketup

8. Nepoužíváte vhodné formáty vizuálů

U statických příspěvků na Instagramu ideálně používejte formáty 1:1 a 4:5, kdežto u Reels a Stories 9:16. V případě čtverce budete mít jistotu, že všechny claimy ve vizuálu budou viditelné jak na feedu, tak v gridu. Fotka ve formátu 4:5 způsobí větší wow efekt, protože uživatele vzhledem k většímu zobrazení na displeji zaujme. 

Pozor na texty, a to hlavně v Reels. Nezapomeňte, že náhled se ve feedu zobrazí ve formátu 1:1, a pokud máte text nebo logo v tzv. safe zóně, zobrazení by nemuselo vypadat dobře.

Marketup

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .