Link Ad jako brand awareness formát

Jarmila Bambuchová 10. 8. 2021
Marketup
Marketup

Znáte facebookový link ad formát? Často se využívá ve výkonostních kampaních jako tradiční způsob, jak zákazníky efektivně odvést přímo na váš web nebo na produkt. Věděli jste ale, že to je i skvělý formát na budování povědomí o značce? Ukážeme vám, jak na to.

Link ad je jeden z nejstarších proklikových formátů, které na Facebooku máme. Vznikl za účelem přímého odvedení uživatele na web, podobně jako klasický formát nativní PPC reklamy na čistě výkonnostních platformách. Také na Facebooku se jeho funkce ukázala jako nezbytná a i přes dlouhá leta své existence je stále nepostradatelný. O čem to vlastně mluvíme? 

Pokud máme web a chceme o něm svým zákazníkům říci, není lepší formy. Link ad je kombinací obrázku, který je sám o sobě proklikový. K němu je připojena spodní lišta, která obsahuje headline, subheadline a náhled jména landing page. 

Nejčastěji se s ním setkáme u social media komunikace zpravodajských médií, která využívají tento formát ke komunikaci svých článků. Při vytváření postu na zeď pouze zkopírují URL článku a načtení samotných metadat z webové stránky se postará o vytvoření headlinu, subheadlinu i obrázku. Jak to ale udělat, když chceme headline upravit nebo když chceme změnit obrázek? 

Facebook totiž změnu obrázku nebo headlinu u prokliku jen tak neumožňuje. A zde přichází na řadu zkušenosti, které nám umožní využívat tento formát na maximum. Možná už víte, že přes reklamní systém vytváříme takzvané darkpostové link ad formáty. V placených kampaních se používají každou chvíli. Na zdi je přitom nevidíme, ukazují se jen určité námi zvolené cílové skupině. Věděli jste ale, že i tyto takzvané “darkposty” je možné vypublikovat na zeď? Tímto jednoduchým mechanismem obejdeme omezení Facebooku. V reklamním systému si tak můžeme k určitému webu přiřadit obrázek, napíšeme libovolný headline, a v sekci “Page posts” pak jednoduše naplánujeme publikaci postu. 

Nejlepší na tom je, že se posty ani nemusí sponzorovat. Pokud chcete nechat odkaz pouze organicky, žádný problém. Po nastavení publikace jednoduše vypněte kampaň, adset nebo kreativu, ve které se tento link ad nachází. 

Link ad poskytuje velké množství nedoceněných možností. Kromě úpravy headlinů, jak jsme už zmínili, do nich můžete používat také videa, slideshow, nebo třeba statický proklikový formát obrázku ve tvaru 1:1. Zobrazení takové reklamy na mobilních telefonech je pak výrazně vyšší, a tím pádem také samotná proklikovost formátu. Teď vám už nic nebrání v tom zařadit tento proklikový formát do dlouhodobé komunikace své značky. I brand awareness formáty se totiž dají dělat efektivně.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .