Vladimír (exAlza.cz a exRohlík.cz): Marketup si mě získal svou atmosférou
Vláďa otevřeně o přechodu od klienta do agentury. V čem vnímá největší rozdíly a co se naučil z nástupu během lockdownu?
Vláďo, ty máš za sebou 12 let v digitálním marketingu. Jak vnímáš, že se online marketing v Česku za ta léta posunul? V čem vidíš ten největší rozdíl?
Díky tomu, že jsem začal svoji kariéru v Seznamu, konkrétně v Skliku, tak jsem viděl tu sílu Seznamu. O Google se téměř nemluvilo. A to je to co se změnilo, síla Google začala válcovat česká média a začala určovat tempo českých firem.
Síla YouTube a obsahové sítě Google začala vytlačovat standardní nákupy displeje a všude vidíme už jen RTB a Google či Seznam display plochy.
Síla firemních katalogů, zlatých stránek za ta léta upadla, a kdo není online, nemá eshop, nemá zápis v Google places/maps jako by nebyl.
Čím si tě Marketup získal?
Svým přístupem kolegů sdílet informace a velmi přátelským neformálním přístupem. A to jak ze strany přímého nadřízeného, tak i vedení.
Marketup není první tým, se kterým pracuješ. V minulosti jsi vedl tým PPC v Alze, nebo zastřešoval performance marketing v Rohlíku. Je v něčem tým v Marketup jiný?
Je to úplně jiné, nemám přímé podřízené a kolegové, specialisté, kreáč, datové oddělení mají svého nadřízeného. Já jsem spíše projektový manažer, který rozdává úkoly, ať už od klienta, nebo vymýšlí nové strategie performance inzerce. Hlídám termíny, komunikuji s klientem a dělám pro něj první a poslední.
Musím si práci více plánovat a rozdělovat si den na jednolivé klienty a práci pro ně. Musím být připravený vzít telefon kteréhokoliv klienta a nenechat ho čekat. Největší rozdíl je, že ke klientovi nemůžu přijít a na něco se zeptat, ale vše řešit po mailu/telefonu nebo taskovacím nástroji.
Jaké pro tebe byly první měsíce v Marketup a jak ses naučil pracovat na více projektech? Přeci jen jsi přišel ze strany klienta jednoho brandu. A dneska jako Senior Project Manager & Digital Strategist hned několik klíčových klientů - T-Mobile, Queens nebo Muziker.cz...
Obával jsem se, že pro mě bude náročné rozdělovat úkoly na jednotlivé klienty, že se mi to bude slévat, ale naštěstí se to neděje. Bude to tím, že klienti si nejsou vůbec podobní a každý má svoji strategii, tedy i produkt.
Zaučení jsem měl pozvolné, přebíral jsem klienty postupně. Asi nejrychlejší přebírání byl pro mě klient Muziker, protože je mi ecommerce nejblíže a jsou velmi podobní Alze v uvažování a marketingu.
Když jsi do Marketup na jaře nastoupil, bylo to během první vlny koronaviru a celá firma byla na home office. Jaké to bylo a jak ses s tím vypořádal?
Nikdy jsem neměl tolik telefonátů s neznámými lidmi během jednoho týdne. (smích)
Osobně jsem znal jen 3 až 4 lidi z Marketupu, když jsem byl na den na zkoušku, ještě před koronavirem. Takže jsem nastoupil fakticky do firmy online.
Jsem raději v kanceláři i onboarding byl pro mě určitě delší než bych si představoval, protože jsem neměl po ruce nikoho, koho bych se mohl zeptat, prostě jsem musel počkat na Slacku, než mi někdo odpoví.
Takže hned jak byla možnost, jsem se hrnul do kanceláře a mohl konečně poznávat kolegy osobně. Nejdříve jich v prvních týdnech bylo kolem 5 až 10 a pak už se do práce hrnuli všichni, takže jsem poznal tu pravou Marketup atmosféru.
Co bys poradil novým kolegům, kteří nyní mají nastoupit do Marketup během lockdownu? Dal bys jim nějaké tipy do začátku?
Určitě se nebát komunikovat online a spojovat se s lidmi přes videocall, než s nimi pracovat jen přes text-slack/mail.
Nebát se zeptat kohokoliv v teamu, klidně i položit otázku do veřejné skupiny, on někdo určit odpoví.
Spousty informací najdeš v interní wiki, které se pravidelně aktualizuje a i ty můžeš přispět do wiki, pokud ti tam bude něco chybět.
Držet si stejný harmonogram jako když chodíš do práce. Mít pravidelně pauzy na občerstvení, oběd, nepracovat 24/7. Ono to láká, protože je člověk doma a vlastně nemusí nikam chodit, cestovat do práce a podobně. Takže je lepší vstát dříve, třeba v 6 až 7 a pracovat ráno, kdy nikdo z kolegů nic nepotřebuje a klient ještě spí. (smích)
Pak toho uděláš více a můžeš skončit dříve a jít se třeba projít, vybavit osobní věci, relaxovat na zahradě a podobně.
Dveře do agentury Marketup jsou otevřené
Zaujal vás Vládi příběh a způsob, jakým v naší agentuře pomáhá k rozvoji nových kampaní pro známé klienty? Pak neváhejte, vyberte si vhodnou pozici a ozvěte se naší usměvavé kolegyni Sáře!