Tereza Pánková
4. 2. 2021
Přečíst článek
Social Media oddělení funguje v Marketupu již několik let. Ovšem za poslední dva roky prošlo velkým přerodem a to včetně nastavování procesů v jeho fungování. O tom, jak vše probíhalo, se s vámi rádi podělíme.
Social Media oddělení v proměnách
V září 2019 se ujala vedení Social Media týmu Nicola Vavírková na pozici Head of Social. Tým prošel postupně velkou proměnou. Cílem bylo pokrýt všechny specializace v oblasti Social Media. Hledali jsme proto kandidáty s širokou škálou zkušeností od ideamakingu, přes samotnou realizaci či tvorbu fotografií, až po mediální podporu příspěvků a analytiku.
Tento nelehký úkol se nakonec podařilo dotáhnout v průběhu roku 2020, kdy původní tým doplnily tři nové kolegyně Jarmila Bambuchová, Michaela Mucha a Andrea Michel.
#socialmediagrils
Jaru do Marketupu přišla z Peppermintu. Zde se jako Social Media Manager specializovala na komunikaci na sociálních sítích a digitální kampaně. Měla na starosti dlouhodobé komunikační plány pro brandy jako Škoda Auto, Krups, Zewa, Rowenta, Metronome a další. Předtím pracovala v online týmech integrovaných komunikačních agentur Ewing a FleishmanHillard a působila také v Institutu politického marketingu. V Marketupu pečuje o značky BILLA a FANUC.
Ve volném čase se Jaru věnuje malování, cvičení jógy, má ráda dobré a zdravé jídlo a jejím cílem je vyvážený životní styl.
Míša má zkušenosti jak z agentur, tak z freelance spoluprací. Její tvorbu jste mohli vídat na sociálních sítích distributora filmů Falcon, pod které spadá Disney a Sony. Nebo na profilech restaurací Modrý zub či luxusní restaurace Spices v hotelu Mandarin. V Marketupu pečuje o široké portfolio klientských profilů Orkla Foods, konkrétně značek Vitana, Hamé, Otma, Znojmia a Simply Fresh. Aby foodových profilů neměla málo, stará se také o sítě oplatek Horalka Sedita a mléčných výrobků Tatra Mléko. K tomuto seznamu jí letos přibyl nový klient Defumoxan - léčivý přípravek k odvykání kouření.
Viděli jste film Brave, v češtině Rebelka? Míša totiž vypadá přesně jako hlavní hrdinka Merida. Akorát má místo luku foťák a klávesnici a místo šípů fotky a texty. Když zrovna nepracuje, tak ráda něco ušije, zaběhá si po okolí či zacvičí jógu.
Andy přišla se zkušenostmi z kultury a z B2B prostředí. V minulosti spravovala sociální sítě například mezinárodnímu festivalu Prague Fringe, nebo nadnárodní firmě CN Group. V Marketupu má na starost profily Mila Sedita, Hamánek nebo kliniku estetické medicíny Esthé. Pomáhá s komunikací značce XXXLutz CZ a SK a od letošního ledna spravuje značku ABB z divize domovní elektroinstalace. Nově pod svá křídla převzala péči o social profily značek společnosti TAMBI s.r.o., která je distributorem zdravé a sportovní výživy značek HealthyCo a ProBrands. Zároveň má na starost jednoho z nejnáročnějších klientů našeho portfolia - Marketup. Jinými slovy nám interně spravuje všechny sociální sítě.
V osobním životě je Andy plantlover a jestli ji dokáže něco znepokojit, tak je to zbytečně skomírající pokojovka. Její oblíbený program je Photoshop, ve kterém by jednou chtěla umět tvořit ilustrace. A pokud je na něčem závislá, je to sushi.
Jak práce v nově postaveném týmu probíhá?
Každý člověk v týmu zajišťuje komplexní komunikaci na sítích klientů. Má pod palcem jak strategii, tak i ideamaking, vizuální tvorbu, copy a samozřejmě i analýzu úspěšnosti. K ruce má Marketup kreativce - grafika, designera, copywritera i art directora. Mediální podporu příspěvků jsme výrazně změnili již v polovině roku 2019. Impulsem byly nejčastější cíle námi spravovaných značek: nárůst brand awareness a zásahu cílového publika. Rozhodli jsme se používat efektivní Reach & Frequency kampaně, které jsou ideální pro dlouhodobou komunikaci na Facebooku a Instagramu. Komunikaci průběžně vyhodnocujeme a upravujeme na základě výsledků. Naše pravidelné schůzky s klienty obohacujeme jednou za kvartál o rozsáhlé reporty, které jsou doplňkem k celoročnímu online reportingu, který vyvinulo naše datové oddělení. Tato práce je zastřešená community managementem, na kterém si zakládáme a věříme, že jeho správné pojetí může výrazně ovlivnit vnímání značky.
Zaujal vás náš přístup ke komunikaci na sítích? Pokud ano, podívejte se na case studies, které vám přiblíží naši práci na jednotlivých kampaních.