5 otázek pro Markétu Balvínovou

Zuzana Štefanková 17. 11. 2025
Marketup
Marketup

Markéta od září posílila business development tým Marketup. Přinesla k nám zkušenosti z agenturního světa, ve kterém se pohybuje už čtyři roky. Řídila projekty v LHMS pro Škoda Auto a obchodní dovednosti nasbírala také v agentuře Czech Promotion. V rozhovoru mimo jiné prozrazuje, proč jí pořád baví dynamické prostředí agentury, jaké trendy v marketingu považuje za stěžejní pro získání nového byznysu a zda „mládí vpřed“ je na trhu vždy dobře vnímáno.

Agenturní svět Tě hodně baví a naplňuje Tvoje pracovní tempo. Mám pravdu?

Já jsem obecně zrychlený člověk, takže máš pravdu – baví. Baví mě nejen ta rychlost, ale hlavně různorodost a to, že se pořád něco děje. Jak bych řekla já: "FURT NĚCO." Každý den řešíš jiný brand, jinou strategii, jinou výzvu a nenudíš se. To nemám ráda. Konkrétně moje práce je hodně o komunikaci, naslouchání a čtení lidí, což vyžaduje určitou dávku extroverta. V osobním životě to naopak spíš tlumím, abych si udržela balanc a neztratila energii.

Jaké trendy v marketingu považuješ za klíčové pro získávání nového byznysu?

V dlouhodobém kontextu (a to je něco, co my chceme, být dlouhodobým partnerem) to nejsou úplně trendy "trendy", které získávají nový byznys. Trendů se rodí spoustu, což je v marketingu, a vlastně obecně dnešní době, crazy, udržet krok a inhalovat obrovské množství informací každý den, rychle se adaptovat. Pořád vidím důležitost v implementaci AI (tam se stále je v čem zdokonalovat a začít využívat její plný potenciál), vytěžení datových insightů a co možná víc – umět na ně pak reagovat a přetavit zjištění do akce. Obecně jsou mnohem vyšší nároky na expertízu a klienti chtějí partnera, co chápe jejich čísla, propojuje marketingovou strategii s byznysovou a zasazuje vše do kontextu. Pro mě to znamená: když oslovuju klienta a následně mu nabízím nějaké řešení, ukazuju “hezké obrázky”, jak ty “obrázky” budou fungovat napříč jednotlivými touchpointy a pak vše spojuji s byznysovou metrikou. 

Úspěšnou mladou ženu může trh vnímat různě. Je to podle Tebe výhoda nebo Tě občas někdo podcení?

No upřímně, už začínám blbě vidět, když si dám o pár skleniček vína více, tak se z toho dostávám celý týden, a pár šedivých vlasů už jsem si taky našla. Takže už zase tak mladá nejsem. 😀 Rozhodně ne tak mladá, aby mě nějaké podcenění rozhodilo. 

Já mám v tomhle podle mě výhodu i v tom, že úplně nepůsobím jako ta nejkřehčí žena na světě. Mám navíc docela zvučný, rozhodný hlas, nekuňkám a většinou říkám věci, které dávají smysl. 🙂 Nemůžu říct, že bych se vyloženě do nějaké takové konfrontace dostala – většinou stačí pár vět a je jasno. Navíc to nějak moc neřeším. Dělám svoji práci, mám výsledky a to obvykle stačí. A za mě většinou ten, koho “mladá úspěšná žena” nějak trkne a vnímá ji „všelijak“, si nepotřebuje povídat se mnou, ale se svým egem.

Tendry jsou v agentuře samozřejmostí. Co dalšího by měl obchodník umět, aby oslnil nového klienta?

Je to tak, ale tendry jsou jen jedna část hry. Vždycky říkám, že nechci být hlavně prodavačem hrnců. Za mě obchodník nemá někoho „ukecávat“, ale spíš pomáhat mu se rozhodnout. Klíčové je, porozumět jeho potřebám a ty zjistí tak, že bude pokládat dobré otázky. Jen tak si s klientem buduje vztah a vytváří v něm pocit důvěry. Řekne klientovi i třeba „tohle pro vás není“ – to teprve buduje důvěru! Fakt, že mu nechci prodat i “svojí mámu”, ale něco, co mu fakt pomůže. 

A pak je tady asi ta nejtěžší část, a to je chápat byznys klienta a mluvit s ním jeho jazykem. Ne jen ten marketing jako takový, ale to, jak ten marketing ovlivňuje jejich čísla, co sezónnost, konkurence… 

A být autentický a “normální” člověk. To asi hlavně, když nad tím tak přemýšlím. Pod to bych se podepsala.

Kde nejraději čerpáš energii mimo práci?

Tak kdo mě zná, tak ví, že já nedokážu nic nedělat a hlavně si u nicnedělání ani neodpočinu. Takže můj největší recharge je cvičení – chodím na hot jógu, pilates, různé skupinovky a taky na tenis. Dál mě nabíjí společný čas s lidmi, co mám ráda, někde u flat whitu, vinného stříčku nebo u vína na nějakém hezkém místě nebo v přírodě. Nejlepší odpočinkové kombo je hezké počasí + hory / les / nějaká vodní plocha + ticho! Stav ideál.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče