Launch největšího kuchyňského studia XXXLutz

XXXLutz

Influencer marketing Creative & production Brand campaigns Strategy

Příkladná fullservisová spolupráce

Marketup
Marketup
150%

nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. vs. předchozí období)

50 %

populace zaznamenalo nový spot s Romanem Stašou v prvních týdnech kampaně (10 p. b. nad průměrem)

Marketup

Challenge

Leady pro plánování kuchyní na míru

Prodejny nábytku XXXLutz zná skoro každý, a to nejen kvůli velké červené židli. Renomovaná značka však nezahálí a pokračuje v rozšiřování svých služeb – velkou výzvou pak bylo otevření největšího kuchyňského studia v Česku, konkrétně v pražském OC Butovice. A výzvy máme v Marketupu rádi.

S klientem XXXLutz jsme partnery už od roku 2019 a postupem času se naše spolupráce rozšířila na fullservisovou. I proto nás klient oslovil také s touto výzvou.

Prioritou pro klienta XXXLutz bylo zabezpečit dostatek leadů pro plánování kuchyní na míru pro obchodní poradce. Zároveň jsme chtěli, aby si co největší část české populace spojovala značku s označením „největší výběr kuchyní“. Jak jsme si s tímto úkolem poradili?

How to

Od kreativního konceptu přes mediální plánování až po uspořádání VIP eventu

Při brainstormingu s XXXLutz jsme spojili představy klienta s našimi nápady. Zaměřili jsme se na tři oblasti: 

  1. tvorbu konceptu včetně video kreativy (TVC/online)

  2. online mediální pokrytí

  3. event otevření kuchyňského studia

Ještě před vytvářením konceptu jsme se zaměřili na stávající video kreativy – provedli jsme testování současné kreativy s dopadem na emoce, potřebu a branding včetně testování jednotlivých asociací spojených s brandem XXXLutz kuchyně v porovnání s konkurencí. Zjistili jsme, že značka XXXLutz nemá v současné době obsazenou ani jednu z testovaných asociací oproti konkurenci. Největší šance na prosazení byly u asociace „největší výběr kuchyní“, kde ani konkurence nebyla silná.

Následně jsme začali vytvářet koncept, kdy se finální variantou stalo spojení kuchařské soutěže MasterChef Česko s XXXLutz. V první fázi jsme oslovili vítěze MasterChef 2020 Romana Stašu a následně i televizi Nova s nabídkou spolupráce na tomto projektu v podobě mediální podpory.

Kromě účasti Romana Staši byly požadavky video konceptu klíčové parametry: univerzálnost, lokálnost a prezentace sortimentu kuchyní. Po vytvoření konceptu jsme testovali video ve fázi story-boardu, z čehož nám vyšly pozitivní ukazatele, ale také návrhy na mírné vylepšení pro finální produkci (která se uskutečnila v spolupráci s IS Produkce).

Co se týče mediálního pokrytí, naše práce pokrývala online prostředí, spolupráci s TV Nova, influencery a speciální formáty. K tomu měl ještě klient k dispozici historicky první lokálně vytvořenou spotovou televizní reklamu. Pro online prostředí bylo v první fázi nejdůležitější doručit message o otevření kuchyňského studia širšímu okolí Prahy a Středočeského kraje. Následně jsme se pustili do celorepublikové reachové kampaně, protože naplánovat si kuchyň můžete i v jiných obchodních domech XXXLutz. Kampaň doplnily leadové kampaně na plánování kuchyně.

Ve spolupráci s TV Nova a pořadem MasterChef jsme využili jejich publikum při formátech jako online video, HbbTV, sociální sítě nebo influenceři (účastníci ročníků MasterChef 2022 a 2023).

Největší výzvou ale bylo samotné otevření kuchyňského studia, což byl VIP event pro 300 hostů a o následně otevření studia pro veřejnost. Během VIP otevření se hosté mohli těšit na „MasterChef výzvu“ mezi dvěma týmy účastníků soutěže MasterChef 2022. 

Services for client

Impact

Úspěch v brandových i výkonnostních metrikách

150% nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. vs. předchozí období)
50 % populace zaznamenalo nový spot s Romanem Stašou v prvních týdnech kampaně (10 p. b. nad průměrem)

A protože se nám celý projekt povedl na výbornou, odpovídaly tomu také výsledky kampaně. Z marketingových metrik jmenujme například to, že si reklamy všimlo 50 % populace starší 25 let (10 p. b. nad průměrem). Podle měření společnosti Behavio je reklama efektivnější než 67 % ostatních reklam. Zvýšení povědomí o značce XXXLutz narostlo o 11 p. b., průměrný ad-recall byl 40 % (Zdroj: Behavio), přičemž největší nárůst (+60 %, zdroj: YouTube brand lift) jsme u ad-recallu evidovali u věkové skupiny 35–44 let.

Kampaň měla efekt také na obchod a generování leadů – zaznamenali jsme 120% nárůst leadů ze všech zdrojů (období 1. 7.–15. 8. 2023 vs. předchozí rok YoY) a 150% nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. 2023 vs. předchozí období).

Are you interested in our services?

We will contact you as soon as possible. You can also call us on

+420 800 308 308