Instagram Guide neboli Průvodce. Dejte stávajícímu obsahu druhý život

Tereza Pánková 8. 9. 2022
Marketup
Marketup

Nejde o žádnou novinku posledních měsíců, přesto stále uniká celé řadě uživatelů. Průvodce na Instagramu, anglicky Guide, je pro někoho možná spíš „nice to have“ záležitostí, ale pokud se ke značce hodí, není důvod ho nevyužít. Ukážeme vám, jak na to a jaké výhody jeho vytváření nabízí.

Funkce Průvodce byla poprvé k dispozici už během května 2020, tedy nedlouho po vypuknutí pandemie. Právě na tuto nečekanou situaci se rozhodla sociální síť Instagram reagovat a nabídla lidem místo, kde najdou výběr tipů a triků od oblíbených profilů se zaměřením na zdraví a péči o sebe. Obsah byl podobný klasickému online blogu, jen se přizpůsobil prostředí Instagramu.

Postupně se ale funkce zpřístupnila všem tématům a zájmům. Záleží proto jen na vás, jak práci s Průvodci pojmete. Ať už to budou tipy na zajímavé restaurace, výlety nebo třeba oblíbené produkty. Mezi jejich tvůrce se mohou řadit i známé značky, které tímto způsobem snadno prezentují své výrobky v jednotlivých řadách nebo seznámí zákazníky se svými službami či FAQ. 

Největší výhodou je v tomto případě fakt, že nemusíte vůbec vytvářet nový obsah – naopak dáváte kreativním způsobem druhý život tomu, který už jste (nejen vy) sdíleli. 

Co se hodí vědět o Instagram Guide

  • Průvodce můžete vytvořit ve třech různých podobách na základě:

    • příspěvku (vámi vytvořeného nebo jiného uloženého)

    • produktu 

      • můžete vybírat z vlastních nebo využít produkty jiných profilů (ideální pro influencery)

      • pokud chcete vlastní, musí být daný profil propojený s Instagram Shopping

    • místa (podle geolokace)

      • lze vybrat místa pomocí vyhledávání a příspěvek pak zvolit z návrhu těch, které zde byly pořízeny

      • můžete si předem vybrat příspěvky s lokalitami a mít je rovnou uložené

  • Hotové tipy můžete sdílet do Instagram Stories, přeposlat někomu v rámci sdílení, zaslat jako konkrétní link (pokud máte v názvu Průvodce háčky nebo čárky, funguje jen na mobilu) nebo pro ně vytvořit speciální QR kód.

  • U jednotlivých Průvodců můžete kromě klasického názvu připsat i krátký popisek a u příspěvku pak dodat také nadpisy a doplňující texty.

  • Nemusíte vytvářet Průvodce pouze ze svého obsahu, snadno lze využít i příspěvky dalších autorů, pokud vám dávají smysl (autorům přijde o využití notifikace). Ideální pro práci s User-Generated Contentem. Jen je potřeba daný příspěvek nejprve uložit.

  • Do Průvodce můžete přidat kromě klasického foto postu i carousel, video nebo Reels.

  • Bohužel stále ještě nejdou sponzorovat.

Jak vytvořit Instagram Guide

Stačí na vašem profilu (nikoli na úvodní stránce) kliknout na symbol +, stejně jako když přidáváte nový příspěvek. Místo klasického ale zvolíte tzv. Guide/Průvodce s ikonou brožury. Pak už si stačí jen vybrat vhodný typ (pozor, po rozpracování už nelze změnit) a pustit se do práce.

Marketup

Po výběru příspěvků nezapomeňte zkontrolovat název a popisek. Můžete si také změnit cover fotku. Jakmile máte doplněné všechny texty, stačí kliknout na tlačítko „Další“ a Průvodce sdílet (Instagram nabízí i náhled, než bude zveřejněný).

Průvodce od Horalek

Jak vidíte, tato funkce skrývá spoustu dalších možností, jak pracovat s obsahem na sociálních sítích trochu jinak. My jsme se Průvodce rozhodli využívat na profilu našeho klienta Horalky. Proč? S Instagramem této značky je spojený hashtag #horalkynavylete, který používáme ve všech příspěvcích a vybízíme fanoušky, aby ho přidávali také. Právě díky tomu je snadno najdeme a můžeme repostovat na našem profilu. 

A jelikož si tuto tradiční oplatku berou lidé především na výlety, proč jim nedopřát tipy právě na ně? Postupně tedy sestavujeme výběry, kdy kombinujeme content od fanoušků a náš publikovaný, který se cestování často týká. Najdete zde například tipy na místa v Itálii, výběr českých hradů, trasy na výšlapy nebo nápady na výlety s dětmi. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .