Co dělá projektový manažer v Marketup? Je to stratég, parťák i lepidlo

Martin Peška 16. 3. 2020
Marketup
Marketup

Dnes nám představí roli Project Managera Martin Peška, který má v Marketup na starosti projektový a strategický tým.

Dříve sám v pracoval pro řadu našich klientů jako je klinika plastické chirurgie Esthé, světová jednička v průmyslové automatizaci FANUC, retailový řetězec BILLA, kosmetická značku Mary Kay a velké potravinářské značky jako je Hamé, Vitana, Bonavita nebo Tatra mléko. 

Podle jeho slov je projektový manažer ten, kdo svým klientům pomáhá držet kampaně na správné cestě k dosažení výsledků. 

Náplň práce projektového manažera

V Marketup zaštiťujeme pro klienty širokou škálu služeb. Patří mezi ně kreativní a mediální komunikační strategie, marketing sociálních sítích, obsahový marketing, grafický design, analytika či výkonnostní marketing. Projektový manažer pak spolupracuje s klienty na vývoji a implementaci různých marketingových strategií a kampaní. 

Jako v každém oboru je i u nás jeho hlavním úkolem zajistit, abychom naše služby dodali klientům včas, v super kvalitě a v rámci předem schváleného rozpočtu.

Zní to jednoduše, ale ve skutečnosti to znamená opravdu hodně práce. Uřídit významné projekty jako je třeba online blog Gusto Academy pro BILLU, kreativní koncept digitální komunikace služby Mezi Námi od Zásilkovny, nebo kompletní automatizace kampaní sportovního řetězce A3 sport ve třech zemích není nic snadného.

Projektový manažer je jakýmsi lepidlem, které drží vše pohromadě. Musí udržet kampaně na správné cestě tak, aby dosáhly vytyčených výsledků. Na starosti má například: 

  • setkávání s klienty za účelem pochopení jejich marketingových cílů a požadavků

  • stanovení rozsahu projektu včetně velmi detailního mediaplánu

  • plánování projektu z pohledu časového a finančního rámce

  • přiřazování úkolů a odpovědnosti členům týmu z jednotlivých oddělení

  • pořádání schůzek při zahájení kampaní spolu s častými kontrolami

  • sledování průběhu projektu a řešení možných problémů

  • zastřešování a usnadňování komunikaci mezi členy týmu

  • kontrolování správnosti všech kampaňových výstupů

  • informování klienta o vývoji kampaní a komunikování dílčích výsledků

  • vyhodnocování konečných výsledků kampaně s týmem a příprava reportu klientovi

Projektový manažer v Marketup musí být opravdu profesionál ve svém oboru. Má za sebou obvykle již několik let zkušeností v online marketingu, zná reklamní systémy a vidí příležitosti digitálu, které dokáže poskládat do funkčního řešení, splňujícího klientovy cíle.

Je jakýmsi ambasadorem klienta u nás v agentuře, velmi dobře rozumí jeho byznysovým cílům a umí je přetransformovat do marketingových cílů svých kolegů. Sám tvoří mediaplán, který konzultuje s našimi kampaňovými specialisty. 

S kým projektový manažer spolupracuje?

Projekťák u nás řídí projekty od úplného počátku až po jejich dokončení a není tedy divu, že musí spolupracovat s obrovským množstvím lidí nejen uvnitř agentury, ale i vně. Projektové řízení znamená kočírovat pořádný houf lidí.

Zřejmě nejčastěji spolupracuje s Campaign Specialisty, s nimiž konzultuje možnosti cílení kampaní. Ti pak nastavují a optimalizují kampaně v reklamních systémech jako je Google Ads, Facebook, Adform či zbožových srovnávačích. 

Nejprve jim však musí společně s kreativním týmem připravit opravdu přesvědčivý reklamní obsah. Na tom může spolupracovat s Copywriterem, Art Directorem, Graphic Designerem, Motion Designerem či Creative Directorem. Pokud není kreativa jeho silná stránka, podrží ho Creative Project Manager & Strategist. 

V rámci interního týmu není u velkých značek neobvyklé řešení krizové komunikace ve spolupráci s Community Managerem či Head of Social, která zastřešuje tým Social Media Specialistů a současně pro naše klienty spolupráci s influencery. 

Na správném nastavení webové analytiky nebo reportingu spolupracujeme s kolegy z datového týmu, kteří nám pomáhají i s automatizací celé řady věcí od sofistikovaných kampaňových skriptů po přehledné dashboardy umožňující zcela jiný pohled na kampaně. 

Marketup
  • Martin je taky jenom člověk a občas se potřebuje odreagovat. Třeba u tenisu.

Samozřejmě je třeba mít projekty plně pod kontrolou nejen z hlediska kvality, ale také z hlediska financí. Obrat naší agentury se přibližuje 200 milionům Kč a proto je třeba vše důkladně plánovat společně s naší Financial Specialistkou a Business & Financial Analytičkou, díky jejichž práci je možné sledovat i finanční efektivitu všech realizovaných projektů. 

Někdy spolupracujeme i s externisty: freelancery s různými specializacemi jako SEO a UX nebo například s vývojářskou firmou. Takto jsme například společně s francouzským vývojářem loni realizovali interaktivní hru založenou na augmented reality pro značku Horalky. 

Project Manager u nás vede také komunikaci s dodavateli. Setkává se s obchodními zástupci mediálních domů, reklamních a technologických firem, nebo výzkumných agentur. 

A v neposlední řadě taky komunikuje s klientem. Stává se jeho parťákem, kterého edukuje a společně tak nové projekty neustále inovují. Na straně klienta mnohdy nebývá pouze jeden člověk, proto je někdy třeba ujmout se i orchestrace jeho týmu. 

Svá řešení musí projekťák umět vysvětlit nejen marketingovým specialistům na straně značky, ale taky odprezentovat výsledky naší práce jednateli společnosti nebo představenstvu.

Hledáte novou výzvu? Přidejte se mezi nás

Doufáme, že už máte představu, co vše má u nás Project Manager na starosti a s kým spolupracuje.

Pokud se chcete dozvědět více nebo se stát jedním z členů projektového týmu, máme pro vás nabídku šitou na míru.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .