Novinky na Meta v roce 2023

Tereza Winklerová 19. 3. 2023
Marketup
Marketup

Intenzita a frekvence přidávání novinek se na Facebooku a celkově Meta každým rokem stupňuje, a proto se hodí provést rekapitulaci toho nejdůležitějšího, co si pro nás tato platforma v nedávné době připravila.

Není to vždy jen o tom, že otevřete Business Manager a vyskočí na vás nový vzhled nebo jinak uspořádané nastavení, které vás donutí znovu si zopakovat, kde co najdete. Meta bojuje každý rok s utahující se smyčkou zvanou „soukromí dat“ a snaží se co nejvíce vyhovět jak svým uživatelům, tak sama sobě.

A právě tento boj obvykle vyústí v několik zajímavých novinek, které zde najdete!

Nové způsoby zobrazení feedu na FB

Facebook spustil nový způsob, jak se vám ve Feedu můžou zobrazovat příspěvky. Nyní lze v nastavení zvolit „Kanál příspěvků“, který vám umožní najít příspěvky zveřejněné vašimi nejbližšími přáteli. Z domovské stránky se tak snadno dostanete na přehled personalizovaných příspěvků.

Některým uživatelům se bude zobrazovat Feeds jako karta na panelu zástupců; v systému iOS se tento panel nachází v dolní části aplikace a v systému Android v horní části. Tyto změny by se do vašich zařízení měly propisovat podle toho, které části aplikace používáte nejčastěji.

Marketup

Nový vzhled Commerce Manageru

Během celého roku 2022 jsme se mohli setkávat s nejrůznějšími transformacemi a proměnami vzhledu v Business Manageru. Například při jeho úvodním otevření na vás vykoukne nové rozhraní s výpisem efektivity reklam za vámi určené období či obdržené žádosti, kterým byste měli věnovat pozornost. Další nový look na vás čekal i v Commerce Manageru.

Marketup

Nové možnosti přizpůsobení obchodu v Commerce Manageru

Na kartě Obchody v Commerce Manageru si můžete zkontrolovat a přizpůsobit vzhled vašeho obchodu. Business Manager taktéž umožňuje spárovat partnerské e-shopové platformy a tím urychlit import vašich produktů.

Velkým krokem je rovněž využití Shop Pay pro uživatele Shopify. Tato funkce funguje zatím pouze ve Spojených státech, ale předpokládá se, že tato metoda platby přímo z aplikace Facebook je mezikrokem k tomu, aby inzerenti nemuseli zákazníky přivádět na své webové stránky, ale mohli provést celý nákup na jednom místě.

Meta založila českou FB stránku

Určitě stojí za pozornost i založení české facebookové stránky od Mety. Najde zde rozhovory, informace o novinkách, odkazy na články a pokud budete mít jakýkoliv dotaz, Meta odpovídá na komentáře pod příspěvky.

Obnovení některých důležitých informací o zákaznících v Rozdělení ve správci reklam + Atribuční okna

Poté, co se Meta musela vypořádat s restrikcemi ze strany Applu a její aktualizací iOS 14, nyní opět oživuje staré funkce, které v minulém roce omezovala. 

Konkrétně se jedná o:

  • Rozdělení ve správci reklamy na věk, pohlaví, umístění atd.

  • Porovnání atribučního okna napříč kampaněmi / sadami reklam

  • 28denní atribuční okno - Jednotlivá atribuční okna slouží Facebooku k tomu, aby věděl, jak daleko se má zpětně dívat pro přiřazení určité konverze reklamě. To ovlivňuje způsob, jakým Facebook optimalizuje doručení naší reklamy. - Systém se z těchto přiřazených atribučních oken učí a v návaznosti na to pomáhá zlepšit výkonnost kampaní tím, že se reklamy budou zobrazovat těm, kdo je považují za nejrelevantnější. - Ještě před iOS aktualizací umožňoval Facebook atribuční okna porovnávat. Jenže poté byl Facebook donucen změnit atribuční nastavení a odstranit toto rozdělení. Nyní je však s tuto funkci porovnání atribučních oken zpět a spolu s ním i níže zmíněné 28denní atribuční okno. - 28denní atribuční okno bylo ze strany Facebooku odstraněno, dle oficiálního prohlášení proto, aby reklama byla v budoucnu odolnější vůči změnám v oblasti ochrany osobních údajů a prohlížeče. Zde se nabízejí dva scénáře, proč Facebook tento krok podnikl – buď kvůli iOS 14, nebo kvůli záměru Chromu odstranit soubory cookie třetích stran v příštích letech. 

Facebook zpřístupnil Reels globálně pro všechny uživatele

Meta v podpoře Reels napříč svými platformami rozhodně nezahálela. Poté, co se formát Reels objevil na platformě Instagram coby reakce na TikTok, tak i Meta oznámila globální rozšíření Reels i na Facebooku.

Marketup

Snaha udržet krok se stále populárnějším formátem krátkých videí zde hrál hlavní roli. 

Když přehlédneme neustálé „nakukování“ pod ruce konkurenci a již tradiční kopírování všeho vydaného a populárního od Instagramu, v jednom mají tyto dvě platformy (Instagram a Facebook) rozhodně výhodu. A tou je již dávno vytvořená základna uživatelů, kteří raději budou tvořit na jedné platformě a uceleně prezentovat svůj obsah, než tříštit pozornost mezi více struktur.

Pokud Instagram i Facebook přinesou uživatelům stejné nebo dokonce lepší možnosti, rozhodně to bude pro lidi pohodlnější cesta, jak sdílet obsah.

Facebook zrušil detailnější cílení

Na začátku jara Facebook oznámil odstranění podrobného cílení reklam, které se týkaly citlivých témat. Jednalo se například o kauzy či organizace, které se zabývaly zdravím, etnickou příslušností, politickou příslušností, náboženstvím nebo sexuální orientací.

Tento krok nejvíce pocítily například firmy propagující přípravky na hubnutí (ketodiety) či kosmetické společnosti. 

V tomto okamžiku nezbývalo nic jiného než vynechat toto detailnější cílení a zacílit šířeji na věk, pohlaví nebo umístění. Použít vlastní publika (custom audience), zapnout širší cílení a v neposlední řadě se zaměřit na Lookalike publika.

Advantage Plus / Advantage+

Pokud pravidelně nastavujete reklamy, zřejmě jste si v účelu Prodej všimli nové zjednodušené možnosti vytvoření kampaně. 

Tento způsob měl přinést jednodušší, efektivnější a rychlejší proces tvorby celé kampaně až po samotnou reklamu. Namísto třífázového rozdělení a proklikávání nastavení máte možnost v Advantage+ vidět kompletně sloučené nastavení na jedné stránce. 

Dalším benefitem mělo být „osvědčené nastavení“, které mělo zaručeně vést k výsledkům. To však může být zároveň i nevýhodou, jelikož v Advantage+ si nemůžete sami libovolně zvolit strategii nabídky, umístění reklamy nebo dokonce věkové rozhraní:

Tento záměr vypadá jako snaha Mety udělat další krok k lepší automatizaci kampaní. Momentálně je nastavení vhodné pro nezkušené inzerenty, kterým reklamy nespravuje žádná agentura či freelancer, ale zatím si správu řídí sami a nemají tolik zkušeností s nastavováním.

Dynamic Experiences

Na Facebooku jsme mohli zaznamenat nový kreativní nástroj pro tvorbu reklamy Dynamic Experiences. Princip tohoto nástroje, který se nastavuje na úrovni reklamy, bylo vytvořit z jednoho videa nebo obrázku více variant reklamy, které se vygenerují díky poskytnutí více možností různých textových kombinací, vylepšení médii a kompozičním změnám.

Facebook následně automaticky vytvořil podobu reklamy tak, aby byla vyšší pravděpodobnost, že na ni uživatel zareaguje.

Facebook a ODAX

Facebook přišel s Advantage+. V Meta Správci jste mohli začít vidět zjednodušené účely kampaní sjednocené do šesti sad. Této změně se také říká zkráceně ODAX (Outcome-Driven Ad Experiences).

Změna vznikla podle Mety proto, aby bylo snazší vybrat nastavení kampaně, které bude odpovídat požadovanému cíli. Některé dřívější účely budou nyní dostupné pouze při nastavení optimalizace při vytváření adsetu.

Custom audiences z produktového katalogu

Facebook zařadil novou možnost, jak retargetingovat publikum, a to přes produktový katalog neboli Catalog Custom Audiences. Vytvořit jej můžete na úrovni Adsetu v momentu, kdy vytváříte nové vlastní publikum. 

Díky tomuto nastavení vám Facebook umožňuje cílit na lidi, kteří v minulosti provedli interakci s vašimi položkami z katalogu. Největší rozdíl spočívá v tom, že lze publikum snadněji segmentovat podle nastavené produktové sady.

Testování Custom Audience Expansion

Meta testuje nové rozšíření vlastních publik (Custom Audience Expansion). Stejně, jako dnes můžete využít Advantage u zájmů, vám poslouží i pro Lookalike a Custom Audience publikum. 

Pokud rozšíření využijete, Meta publikum rozšíří jen v případě, kdy to přinese lepší výsledky. Pokud tento cíl (lepší výsledky) není splněný, Meta by se neměla uchylovat k rozšiřování.

Facebook také oznámil řadu plánovaných změn pro firmy, které se zaměřují na směr konverzí či formulářů (Lead Gen Form). Mezi ty nejzajímavější určitě stojí možnost zasílat marketingové sdělení prostřednictvím zpráv v Messengeru. Tato funkce vám může být povědomá například z LinkedInu, kde obvykle personalisté rozesílali placenou zprávu určitému výseku potenciálních zaměstnanců.

Další je takzvaný Gated Content, který umožní přidat do Lead Gen Form PDF, PNG, JPEG a další formáty souborů. Ty po vyplnění formuláře přímo stáhnete z Lead Ad, aniž byste museli být přesměrovaní na webové stránky.

Jde o ideální řešení pro firmy a společnosti, které potřebují zaslat produktový katalog, ceník a cokoliv podobného výměnou za e-mail. Tím, že uživatel nemusí opustit rozhraní Facebooku a získá tak dokument přímo z aplikace, ušetříte krok navíc a zvyšujete šanci na dokončení konverze.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .