Sára Škvorová
3. 12. 2024
Přečíst článek
Naše kampaň „Otevření největšího kuchyňského studia XXXLutz" získala bronz v Effie!
8. 12. 2024


Marketup získal 3. místo v kategorii "Aktivační marketing" v prestižní soutěži Effie. Oceněnou kampaní bylo otevření největšího kuchyňského studia XXXLutz.
O Effie
EFFIE je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. V dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.

Naše kampaň
Výzva
Začátkem roku 2023 potřebovala společnost XXXLutz pomoct s otevřením největšího kuchyňského studia ve střední Evropě, které nabízí více než 120 kuchyní. Primárním cílem bylo zajistit plnou vytíženost studia už od otevření. V OC Galerie Butovice tehdy fungoval obchodní dům s nábytkem Kika, který XXXLutz vlastnil, chtěl ale provést zásadní změnu.
Výzvy zahrnovaly výrobní kapacity a čas dodání kuchyní na míru, očekávání zákazníků na zlepšování služeb, zkrácení doby dodání a personalizaci. Externí vlivy jako inflace, úrokové sazby, technologický vývoj v segmentu, ale i stavební a ekologické regulace měly rovněž významný dopad na už tak náročné odvětví.

Strategie
Spolupráce s Romanem Stašou (MasterChef) jako ambasadorem značky.
360° mediální mix zahrnující TV, online, PR, eventy a spolupráci s influencery.
Měřitelné výsledky
Obchodní cíle
Tržby studia v OC Galerie Butovice překonaly plán trojnásobně.
Meziroční růst obratu kuchyní v ostatních prodejnách XXXLutz dosáhl 17 % ve třetím kvartálu a 15 % ve čtvrtém kvartálu.
Návratnost investice (ROI) činila 494 %.
Marketingové cíle
Návštěvnost studia vzrostla o 171 % oproti bývalé prodejně Kika.
Online rezervace kuchyňských konzultací se meziročně zvýšily o 120 %, s úspěšností konverzí na 60 %.
Počet objednávek v kuchyňském studiu v OC Galerie Butovice vzrostl o 185 % oproti ostatním prodejnám.
Komunikační cíle
Salience značky XXXLutz v segmentu „prodejce nábytku a kuchyní“ vzrostla o 64 %.
Asociace „největší výběr kuchyní“ se zvýšila o 89 %.
Kampaň zasáhla 50 % české populace starší 25 let.
Michal Karcol, CEO XXXLutz Česko a Slovensko: "Bylo pro mne velkým překvapením, jak skvěle kampaň od Marketup na otevření našeho největšího Kuchyňského a interiérového studia XXXLutz v Galerii Butovice zafungovala. Přinesla vynikající obchodní výsledky nejen v samotném studiu v Galerii Butovice, kde tržby z prodeje kuchyní překročily naše očekávání více než trojnásobně. Dopad kampaně se projevil i v ostatních obchodních domech XXXLutz v České republice, kdy se tržby z prodeje kuchyní zvýšily v následujících měsících až o 25 % meziročně."