Launch nové příchutě Horalek po 58 letech

Horalky od Sedity

Sociální sítě Influencer marketing Strategie Brandové kampaně

Mediální kampaň pro mladou cílovou skupinu s influencerskou aktivací.

Marketup
Marketup
1,3 milionu

impresí influencerského obsahu

46 %

populace ve věku 18–30 let zná novou příchuť

Marketup

Challenge

Přivítejte novou příchuť!

Horalky byly až do roku 2022 na českém trhu známé v jediné příchuti – arašídové. Ta je se značkou silně spojená a konzervativní spotřebitelé ji vnímají přímo jako „horalkovou“ příchuť. Limitovaná nabídka však byla jednou z bariér pro zvýšení konzumace značky na trhu.

Další překážkou pro růst značky byla její nižší akceptace v mladší cílové skupině. A proto přišel zlom – v únoru 2023 byla na český trh uvedena nová příchuť značky Horalky peanut butter, kombinující sladkou klasiku s jemně slaným arašídovým máslem. Jedná se o největší produktovou inovaci tradiční značky za 58 let.

Naším úkolem bylo rychlé vybudování povědomí o nově dostupné příchuti na trhu, stejně jako motivace k ochutnání nové příchutě u mladší cílové skupiny 18–30 let.

How to

Unboxing i ASMR

Komunikační strategie byla postavená na dvou pilířích, kde se hlavní důraz kladl na sociální sítě: aktivace zákazníků prostřednictvím influencerské kampaně a mediální podpora brandového spotu včetně dalšího vytvořeného obsahu – ideální mix pro oslovení generace Z. Cílem komunikace na sítích bylo vzbudit v lidech silnou potřebu novou příchuť Horalek ochutnat. 

Ve spojení s 11 influencery vznikl unikátní obsah, který s důrazem na produkt komunikoval rozbalování (neboli unboxing) novinky, recenzi chutě a další kreativní prvky jako ASMR obsah (autonomní senzorická meridiánová reakce). Social media obsah doplnila dynamická „how to“ videa. 

Mediální část tvořily kanály, které nejvíce přispívají k budování povědomí: nepřeskočitelné spoty na YouTube a velké vizibilní statické i dynamické bannery v obsahové síti. Vzhledem ke specifičnosti cílové skupiny jsme zapojili i nepřeskočitelné audio formáty mezi hudebním obsahem na YouTube a Spotify: vznikla ASMR kreativa se zvuky rozbalování a křupnutí, která spolehlivě přitáhne pozornost.

Pro zaměření primárně na generaci Z jsme zvolili i obsahovou spolupráci s platformou HEY FOMO, která je hlavním zdrojem informací o trendech a aktuálním dění mezi mladými.

Služby pro klienta

Impact

Polovina cílovky zná nový produkt

1,3 milionu impresí influencerského obsahu
46 % populace ve věku 18–30 let zná novou příchuť

Pro změření dopadu brandové kampaně jsme využili pre-test a post-test na cílové skupině 18–30 let (reprezentativní vzorek), kde jsme zjistili, že došlo k:

  • velkému upliftu ve znalosti příchutě Horalky peanut butter – 46 % populace ve věku 18–30 let nyní zná novou příchuť (uplift o 17,8 p. b.),

  • navýšení frekvence konzumace o 6 p. b., zejména u light userů nebo nekonzumentů oplatky Horalky,

  • zlepšení vybraných brandových atributů značky Horalky.

U takto mladé cílové skupiny jsme věděli, že ji tradiční média zasáhnou hůř. Proto jsme se soustředili na digitální komunikaci a chtěli si ověřit efektivitu jednotlivých kanálů. Komunikaci značky Horalky si v testování vybavilo 52 % populace mezi 18 a 30 lety, což je úspěch, který se projevil i v prodejních výsledcích. Rovněž nás příjemně překvapil i ad recall jednotlivých mediatypů a druhů aktivací (včetně Spotify či HEY FOMO). Konkrétně třeba influencerské komunikace dosáhly ad recallu 10,8 % a online komunikace měla ad recall 36,8 %, což je velmi dobré číslo v porovnání s TV komunikací (ad recall 25 %).

Influenceři svou komunikací organicky doručili přes 1,3 milionů impresí v doprovodu téměř 40 tisíců interakcí s engagement rate 4,10 %

Abychom ještě více aktivovali publikum na sociálních sítích a vyvolali touhu po ochutnání nových Horalek, uspořádali jsme soutěž ve formě sdílení UGC (user generated content) obsahu. Profil Horalek tak za necelý měsíc zaznamenal přes 90 fanouškovských příspěvků.

Jsme moc pyšní na to, že jsme s touto kampaní získali spolu s agenturou Triad Advertising 1. místo v Impact Czech Awards 2024 v kategorii Integrovaná komunikace.

Máte zájem o naše služby?

Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky

+420 800 308 308