Optimalizační report Google Ads na pár kliknutí

Tomáš Hurt 3. 2. 2021
Marketup
Marketup

Vyzkoušejte a osvojte si náš Optimalizační report, který vám ukáže vaše data z perspektivy, kterou v Google Ads nebo Analytics na jednom místě nenajdete. My v Marketupu jej používáme jak k pravidelné kontrole hygieny Google Ads účtů, tak především k nalezení nové inspirace pro následnou optimalizaci.

Za reportem stojí Tomáš Hurt, který u nás pracuje jako Senior campaign specialist a který má za sebou správu kampaní pro klienty jako jsou Decathlon, T-Mobile nebo Muziker. Rozhovor s Tomášem, ve kterém přináší tipy, jak optimalizační report používat, si můžete přečíst níže. A protože nám se report osvědčil, nabízíme ho v rámci podpory online komunity k veřejnému použití. Report je stavěn v Google Data Studiu, vaše data jsou tedy v bezpečí a k nám se v žádném případě nedostanou.

->> Napojte si svůj Google Ads účet a během 5 minut najděte inspiraci k optimalizaci. <<-

Informace z reportu berte jako inspiraci či podnět k zamyšlení. Nadále používejte hlavně selský rozum, pomocí kterého si některé výstupy v reportu snadno odargumentujete a nemusíte je brát v potaz. Máte rozdělené kampaně podle lokalit? Tak je jasné, že budete mít duplicitní klíčová slova v účtu. Nepoužíváte autotagging? Tak bounce rate po doménách z Google Analytics nebude asi dávat smysl.

Přečtěte si krátký rozhovor s Tomášem Hurtem, který za celým reportem stojí.

Marketup

Tome, jaký byl první impuls pro tvorbu Optimalizačního reportu? 

Samozřejmě ušetření práce a inspirace pro juniornější specialisty. K řadě přehledů se dostaneš mnohem rychleji než v účtu, navíc si při procházení reportu hned zkontroluješ i věci, které bys třeba nekontroloval s nějakou velkou frekvencí. A jsou doplněny i základní komentáře, jak s tabulkami pracovat, protože to dá určitě mnohem více jistoty a souvislostí juniornějším specialistům, kteří si nemusí být úplně vším 100% jistí.

Jak konkrétně s reportem pracuješ ty?

Stačí mi ho jednou za čas rychle prolétnout. Ze začátku jsem s tím trávil času více a nad každou tabulkou déle přemýšlel, ale po čase si základní problémy odladíš a ty nové věci k řešení, především u zaběhlých účtů, nepřibývají moc rychle.

Které tři grafy/tabulky z reportu bys doporučil?

Asi ty, které nejsou na první pohled vidět v účtu. Takže třeba duplicitní klíčová slova, vyhledávací dotazy (díky Tomášovi Hanáčkovi za inspiraci) nebo přehled domén v obsahové síti napříč kampaněmi a u nich příslušný bounce rate. To pěkně pomůže odhalit clickbait weby. U e-shopů pak určitě trendy prodejnosti v kategoriích, i když je to velmi jednoduchá tabulka. Ale je myslím docela rozšířený nešvar, že PPCčkaři koukají jen na kampaňová data. Přitom když se podíváš na celý e-shop, můžeš vidět trendy, kterých by sis na menších datech z kampaní všiml až po delší době. Zvlášť v době zavřených prodejen a rekordních prodejů přes e-shop se stává, že TOP produkty v různých kategoriích se prodávají jako po másle, vyprodají se a pak přichází pokles, protože není co prodávat.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .