Tomáš Ševčík, COO
21. 2. 2021
Přečíst článek
7 důvodů, proč chtít svého Digitálního stratéga
21. 4. 2021


Nabídla vám již vaše agentura služby Digitálního stratéga? V Marketupu jsme přesvědčeni, že by neměl chybět v žádném klientském týmu. Nabízí se otázka: „Ale proč? Vždyť už máme svého Account managera a k němu celý tým specialistů?“ Sepsali jsme proto v sedmi bodech, jaký přínos pro vás a váš brand člověk na této pozici může mít.
Kdo je to ten záhadný Digitální stratég? A co umí lepšího než Campaign specialista či Account manager? S lehkou nadsázkou bychom mohli říct, že nic navíc vlastně neumí. Co ho však odlišuje od všech ostatních pozic, je jeho širokospektrální porozumění všem marketingovým disciplínám.
Možná bychom ho mohli přirovnat k dronovi, který má v sobě nahrané veškeré informace a programy pro marketingovou komunikaci. Z pohledu seshora a s dostatečným odstupem sleduje všechny příležitosti pro růst vaší značky. Vidí blížící se bouřky a rizika. Kontroluje tok a sílu vašich kampaní. Celou komunikaci nahlíží komplexně, stejně jako dronovo oko vznášející se nad krajinou.
Dokáže tak skvěle maximalizovat efektivitu kampaní. Proto vnímáme, že jeho funkce nehraje významnou roli pouze při počátečním definování digitální strategie. Pro využití všech příležitostí a možností online marketingu je jeho přítomnost důležitá z dlouhodobého hlediska.
Chcete být úspěšní jako Apple nebo Amazon?
Síla úspěchu značek jako jsou Apple, Netflix, Amazon nebo Google je v jejich dynamičnosti a schopnosti rychle transformovat své aktivity do digitálního prostředí. Neustále hledají nové možnosti a technologie, jak oslovit svou cílovou skupinu online.
Není však potřeba být takovým gigantem, abyste tento princip uplatnili i v komunikaci vašeho brandu. Se správně nastavenou strategií si můžete vyzkoušet nové, fungující přístupy, díky kterým získáte nové zákazníky a ty stávající si udržíte. I v menším měřítku lze zjistit, co je pro vaši společnost v online komunikaci nejlepší.
7 důvodů, proč mít digitální strategii v malíku:
1. Přesně definované cíle a plány
Strategie je cesta k cíli. Proto je nezbytně nutné definovat si ho na samém začátku. Navíc, k tomu abyste uspěli a vaše investice do online kampaní byly návratné, je potřeba všechny marketingové aktivity dobře naplánovat. Proto je stratég již v této počáteční fázi nepostradatelným partnerem, který vám ukáže správný směr a pomůže zorientovat se v záplavě otazníků a slepých uliček.
2. Návratnost vašich investic
Podcenit přípravu digitální strategie se prostě nevyplácí. Dřív či později se to projeví na výsledcích kampaní. Přijde rozčarování z nenaplněných očekávání. Vaše vynaložené úsilí a investice přijdou nazmar. Tomu všemu může předejít právě dobrá strategie. Vaše reklamní kampaně tak budou vystavěny na pevných základech, které povedou k dosažení nastavených cílů – ať už je to zvýšení obratu na e-shopu, generování nových poptávek či dlouhodobé budování brandu.
3. Synergie marketingových aktivit
Stratég vám na základě poznání vašich potřeb pomůže provázat digitální strategii se všemi ostatními marketingovými aktivitami. Dosáhnete tak synergického efektu, který pozitivně ovlivní celkové obchodní výsledky v dlouhodobém horizontu.
4. Know-how
Jen stěží můžete obsáhnout všechny specifické dovednosti, vědomosti a know-how potřebné k tvorbě digitální a komunikační strategie. Náš digitální stratég má však pro to ty nejideálnější podmínky. Má ty nejcennější zdroje informací díky úzkému partnerství Marketupu s takovými hráči jako jsou Google, Facebook, Adform, Seznam či blízké vazby na profesní skupiny s možností sdílení best practice. Díky tomu má všechny předpoklady k navrhnutí kampaně, která dokáže na maximum využít veškerého potenciálu online kanálů.
5. Správná interpretace dat
Ze zkušeností víme, že výkon každé kampaně je ovlivněn mnoha faktory. Veškerá rozhodnutí ve fázi plánování i exekuce je nutné ověřovat a predikcích. A nejen to! Správná interpretace a porozumění datům získaným z kampaní je naprosto nezbytným předpokladem pro agilní řízení kampaní a zvyšování jejich výkonnosti. Přítomnost stratéga vám toto vše umožní a vy můžete sledovat, jak postupně plníte či překonáváte stanovené KPI's.
6. Poznání cílové skupiny
Snad ve všech marketingových příručkách a seminářích vám zkušení marketéři radí: poznejte svou cílovou skupinu! Což zní velmi prostě. Ale pro skutečné rozklíčování nákupních návyků a nákupní cesty vašeho publika je zapotřebí získat vhodná data a vědět, jak s nimi pracovat. Stratég dokáže nastavit komunikaci tak, aby pokrývala všechny fáze nákupní cesty vašich uživatelů. Výsledkem je kampaň, která míří na relevantní cílovou skupinu, a to ve správný čas, na správném místě a s tím správným sdělením, které rezonuje s potřebami vašich uživatelů.
7. Být o krok před konkurencí
Pokud strategii věnujete potřebný čas, zdroje a energii, výsledky se dříve či později určitě dostaví. Ba co víc! Díky správně uchopené digitální strategii můžete z pomyslného koláče nákupních příležitostí urvat ještě větší kus a získat tak větší podíl na trhu. Zákazníci vaší konkurence se snadno nechají zlákat přesvědčivou a personalizovanou komunikací vaší značky. Buďte o krok před vaší konkurencí. Mějte svého stratéga.
„Usilovat o úspěch ve velmi konkurenčním, dynamickém a komplexním digitálním prostředí bez dlouhodobé strategie, je jako řídit auto poslepu. Proto je náš přístup k digitální komunikaci a mediálnímu plánování založen na predikci reálně dosažitelných cílů. K tomu využíváme framework SEE – THINK – DO – CARE a principy Evidence Based Marketingu. Výsledky našich kampaní jasně prokazují, že díky našemu strategickému přístupu dokážeme nejen dosahovat, ale často překračovat stanovené cíle,“ uvádí Martin Čáp, Head of Digital Strategy.