Náš online reporting dostal nový kabát. Přínosů je hned několik

Marek Salich 4. 10. 2023
Marketup
Marketup

Mít kontrolu nad výkonem vašeho byznysu nemusí být složité, pokud víte, jak na to. S vaším růstem se obvykle zvyšuje také počet využívaných reklamních systémů a kampaní, stejně jako velikost budgetu. A je extrémně důležité mít dokonalý přehled o tom, kam plynou vaše peníze a jaké to přináší výsledky. V Marketupu jsme letos modernizovali svou stávající datovou architekturu a dali dashboardu pro reporting nový kabát. Tak, abychom si mohli být ještě jistější, že reporting dává našim specialistům i klientům přesně ty informace, které potřebují.

Excel je dávno minulostí

Protože rádi využíváme čas efektivně, vyvinuli jsme už v roce 2019 svou vlastní datovou architekturu postavenou na nástrojích pro agregaci dat – BigQuery a Cloud Functions. Ta připravuje finální data pro vizualizaci v Google Looker Studio.

 Tak dokážeme zajistit, že jsou data ze všech využívaných reklamních systémů přehledně vizualizovaná na jednom místě. Díky tomu vidíme souvislosti mezi kampaněmi v různých systémech a dokážeme rychle reagovat na případné změny nebo výkyvy.

 Každý klient má od nás report vytvořený na míru jeho typu byznysu. A jelikož tento report slouží pro klienta i specialisty, je zajištěno, že vždy všichni pracujeme se stejnými daty. 

Reporting samozřejmě procházel v posledních čtyřech letech kontinuálním vývojem, ale jednalo se o menší úpravy a spíše o rozšíření stávající podoby na základě feedbacku klientů a specialistů. Už tento základ totiž poskytoval klientům naprostou většinu toho, co potřebují.

Vítejte, GA4

 Už v roce 2022 jsme si uvědomovali, že naše stávající datová architektura bude kvůli příchodu GA4 potřebovat větší modernizaci. Podoba dat se změnila a hlavní roli v Google Analytics již nehrály návštěvy, ale události. Tato změna otřásla pomyslným datovým světem a bylo nutné se nejen rychle přizpůsobit a jít s dobou, ale také využít situace a přinést něco nového, lepšího.

 Na přelomu let 2022 a 2023 jsme začali s úpravami stávajícího řešení s cílem postavit ještě přehlednější report s více možnostmi, které pomohou a usnadní život jak nám, tak klientům. To se nám povedlo a před příchodem GA4 od nás měli klienti připravený zbrusu nový a lepší report, kombinující data ze všech reklamních systémů a GA4.

Marketup

Připoutejte se, analyzujeme

Reportingový dashboard primárně neslouží k detailnímu pohledu do dat, ale hlavně pro celkový přehled a souhrn. I přes to jsme se rozhodli přidat několik vlastností, které považujeme za důležité. Zmíníme dva příklady, které mohou mít pro klienta i pro nás velký přínos:

1. Rozdělení desktop/mobile/tablet 

Kampaně se vždy optimalizují i s ohledem na cílové publikum a typ zařízení. Pro tento detail museli naši PPC specialisté stále chodit do Google Analytics a reklamních systémů. A zároveň i naše klienty často zajímalo, jaký je výkon kampaní na mobilních zařízeních. 

Rozhodli jsme se tak do modernizovaného reportu umístit možnost této segmentace dat a umožnit rozdělení dle typu zařízení. Během pár vteřin tak můžeme zjistit, jak se mezi typy zařízení liší důležité metriky jako CPC, CPA nebo PNO. Kolik příjmů přichází z mobilních zařízení nebo jaký je konverzní poměr pro nákup v porovnání desktop vs. mobile. Pro naše PPC specialisty je pak velkou výhodou možnost pohledu na segmentovaná data z konkrétních kampaní.

Marketup

2. Konverzní trychtýř a cesta zákazníka

 Nezastavujeme se však jen u porovnání konverzních poměrů pro nákup – zajímá nás celková cesta zákazníka. A to ať už sbíráte nákupy, nebo leady. Do reportu jsme tak přidali vizualizaci konverzního trychtýře, abychom věděli přesně, kde se nám ztrácí drahocenní návštěvníci.

 U e-shopu jsme tak schopni sledovat celkový proces od návštěvy, přes detail produktu, přidání do košíku a proces checkoutu až po konečný nákup. A to vše pro jednotlivé zdroje návštěvnosti, jednotlivé kampaně i typy zařízení.

Ale nebojte se, ani lead gen nepřijde zkrátka. Dokážeme totiž vizualizovat proces prostupu formulářem a identifikovat, co je pro návštěvníka překážkou, která zbytečně snižuje výkon. Obzvláště u formulářů, které potřebují vyplnit větší množství polí nebo mají několik kroků, je toto nespornou výhodou.

S cílem neustálé optimalizace výkonu kampaní jsme tak schopni dávat doporučení pro úpravy na webu podložené reálnými daty. Tomuto tématu se u nás koneckonců věnuje část datového oddělení, ale o tom se dozvíte více v jednom z dalších článků.

Marketup

Jsme připravení, buďte taky

S vlastní datovou architekturou se dokážeme přizpůsobit tomu, co přijde. Nemusíme na nic čekat a sami si určujeme směr, kterým se chceme vydat. Jsme tak schopni našim klientům nabídnout řešení, ve které máme plnou důvěru a můžeme ho neustále zdokonalovat. A velkou výhodou je i to, že na ní fungují prakticky všichni naši klienti, takže každá změna má automaticky dopad na všechny uživatele reportů.

V případě zájmu o naše služby a reporting se nám neváhejte ozvat. Společně najdeme to nejlepší řešení.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .