Když vánoční dárek pomáhá

Jana Královič 7. 12. 2021
Marketup
Marketup

Každý rok pečlivě brainstormujeme nad vánočními dárky pro Marketup klienty a partnery. Loňský rok jsme se rozhodli věnovat něco opravdu speciálního. Marketup daroval dobrý pocit z pomoci dětem, které pocítily tvrdý dopad lockdownu v jejich osobní motivaci a vzdělávání.

Během téměř roku a půl distanční výuky se mezi dětmi prohloubily rozdíly. Podle dat České školní inspekce se ve školním roce 2020/21 nemohlo až 50 000 dětí pravidelně zapojovat do výuky. Některé neměly přístup k internetu nebo k počítači, některým zase chyběla dostatečná podpora v rodině a neměl je tak kdo naučit, jak s technikou zacházet. I pro děti s dostatečným zázemím byla ale online výuka často náročná. Ztratily osobní kontakt s kamarády i s vyučujícími. 

Koho ve školním roce 2020/21 podpořil Člověk v tísni?

Ve vzdělávání nadace Člověk v tísni podpořila 1 475 dětí napříč všemi službami. Celkem 106 klukům a holkám pomáhala v předškolních klubech nebo v terénu. Pomáhala jim dohánět rozdíly, aby i oni zvládli přechod do mateřské školy. Spolu s nimi podpořila 96 jejich rodičů v řešení situací spojených s předškolní výchovou. 

Dobrovolníci doučovali nebo pomáhali se školou celkem 869 dětem. Ve službě 'Podpora vzdělávání' doučovali 660 dětí. Tato podpora se odehrávala stále převážně v online podobě. 209 starších dětí řešilo s kariérními poradci své budoucí uplatnění, přechod nebo udržení se na střední škole. 

Většina ze sociálně znevýhodněných dětí zůstávala po dobu koronavirové krize v domácím, mnohdy složitém a nepodnětném prostředí. Doučování během lockdownů probíhalo převážně online a zejména u starších dětí, adolescentů, měla izolace silný negativní dopad na jejich psychiku. 

Marketup

Díky vašemu daru jsme podpořili vzdělávání starších dětí

Na podporu této věkové skupiny běží služba 'Kariérní poradenství' v nízkoprahových klubech. Po otevření škol na jaře byla dětem zajištěna pomoc se zapojením do školního vzdělávání. Děti často bojovaly s klesající motivací ke studiu. Tyto děti byly podpořeny ve chvíli, kdy bylo možné opět se setkávat offline. Během léta v rámci programu doháněly učivo a znovu se adaptovaly na školní režim. Též se pracovalo na zvýšení dětské motivace ke vzdělávání. Velká pozornost byla zaměřena na socializační aktivity a komunikaci s vrstevníky. Sociální a komunikační kompetence byly totiž během distanční výuky velmi oslabeny.

Celkem jsme díky vánočnímu daru mohli podpořit 217 dětí v rámci regionálních poboček v Karlovarském, Ústeckém a Středočeském kraji. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .