Komerční banka si nás zvolila jako poradce pro digitální transformaci prodeje


Jedna z největších bank na našem trhu prochází digitální transformací. Pro svůj smělý plán realizovat do roku 2025 polovinu prodejů online potřebovala spolehlivé navigátory, kteří se vyznají v nástrahách i příležitostech digitálního prostředí. Vypsala proto tendr, který jsme v roce 2020 vyhráli.
Přechod na model agilního řízení odstartovala Komerční banka jako pilotní země v rámci skupiny Société Générale už v roce 2018. Představuje pro ni cestu, jak udržet krok s rychle rostoucí konkurencí bankovních služeb nabízených například technologickými start-upy.
Čekal ji mimo jiné kompletní audit současných digitálních aktivit a výběr poradenské společnosti, která pomůže nastartovat online prodeje. V létě 2020 proto vyhlásila tendr, do kterého přizvala 12 subjektů, od digitálních přes mediální agentury až po poradenské firmy. Silnou konkurenci jsme nakonec porazili a vyšli z tendru jako vítězové.
„Komerční banka má v oblasti digitálního prodeje na následující roky velmi ambiciózní cíle. V konzultačním projektu jsme hledali externího partnera, který by byl schopen se komplexně podívat na akviziční část digitálního prodeje a na základě auditu doporučil priority rozvoje v dané oblasti. Společnost Marketup byla šíří svého záběru a metodikou přístupu nejlépe schopna splnit naše očekávání,“ komentuje Alois Balíček, Head of Digital Sales Komerční banky.
Digitalizace není luxus, ale nutnost k přežití
V auditu se náš tým zaměřil na čtyři hlavní oblasti, které zásadně ovlivňují výkon digitálního prodeje a se kterými budeme klientovi nově radit a pomáhat s jejich optimalizací:
SEO a zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů.
Digitálního marketing a efektivní využívání klíčových digitálních platforem, řízení a automatizace kampaní, správné rozdělení rozpočtu mezi brandové a výkonnostní aktivity a jednotlivé digitální kanály a efektivita mediálních investic.
Webové stránky, jejich funkčnost, uživatelská přivětivost, UX, nastavení správných výzev k akci (CTA) a optimalizace konverzních cest.
Pokročilá analytika k vyhodnocování online prodeje včetně volby vhodného atribučního modelu.
Kromě toho dodáváme i obsah na web, konkrétně SEO články (v řádu stovek) a doprovodnou grafiku včetně obecných vizuálních doporučení.
Rozsáhlý projekt zaměstnal 15 lidí z agentury včetně externích specialistů pro SEO, UX a IT. Kurz projektu udává Martin Čáp, Senior project manager a digitální stratég, který má za 10 let působení v agentuře ty pravé zkušenosti s řízením velkých digitálních projektů pro české i mezinárodní klienty.

„Spotřebitelé dnes očekávají, že všechny produkty a služby budou dostupné online. A to v přehledné a srozumitelné podobě, aby je bylo možné snadno a rychle získat a využívat, právě když je potřebují. Našim úkolem je pomoci Komerční bance tohoto cíle v digitálním prostředí dosáhnout. Pro banku jsme sestavili zkušený seniorní tým, který již zmapoval situaci, navrhl doporučení a s jednotlivými týmy KB pracuje na konkrétních opatřeních,“ shrnuje Miroslav Král, zakladatel a CEO Marketup.
Kompletní audit digitálních nástrojů pro Komerční banku už máme za sebou. Teď řešíme realizaci našich doporučení, abychom ověřili, jestli změny přinesou kýžené ovoce. Jako poradci a dodavatelé obsahu budeme pro KB fungovat i v roce 2021. Zajímá vás, jak práce na takovém obřím digitálním projektu probíhají? Sledujte náš blog, kde vás o tom budeme průběžně informovat.