Gabriela Martinčeková
17. 6. 2024
Přečíst článek
FOSFA a Marketup spouští kampaň Fair Play pro podporu dětského sportu
24. 7. 2024

Marketup připravil pro společnost Fosfa kampaň s kreativním konceptem „Fair Play“, který spojuje olympijské ideály s hodnotami Fosfa a klade důraz na podporu dětského sportu v dnešním technologicky zaměřeném světě.
Kreativní koncept Fair Play
Spolupráce Marketup se společností Fosfa začala od června tohoto roku, kdy agentura vyhrála tender brand a performance služeb pro značku přírodních produktů FeelEco a zároveň i pro projekt Fosfa Sport, kde Marketup stál za myšlenkou a tvorbou kreativního konceptu Fairplay a dále exekučně řeší nasazení jeho digitální komunikace.
V rámci tvorby se hledal kreativní spojující element, který by propojil olympijské hodnoty s hodnotami Fosfa. Celý projekt vychází z toho, že tyto hodnoty jsou identické a z tohoto zjištění vznikla myšlenka Fair Play. Fair Play symbolizuje férovost a čestnost, které by měly být přítomné nejen ve sportu, ale i v každodenním životě.
„Je třeba se vrátit k původním hodnotám, jež byly historicky spojovány se sportem a s olympijským hnutím, zároveň jsou ale klíčové i pro ostatní oblasti lidského konání. Tedy k hodnotám, jako jsou respekt, úcta, disciplína či důvěra, zároveň také výjimečnost a přátelství. A samozřejmě fair play. Chceme tím zároveň inspirovat i ostatní - děti i rodiče. Proto sloganem tohoto projektu je výzva: Na hřišti i mimo něj, pojď do toho fair play.“ Vysvětluje Ivan Baťka, generální ředitel společnosti Fosfa.

“Stavět na důležitých hodnotách je velmi důležité pro sport i pro život. A to je hlavním smyslem tohoto projektu. Budování hodnot již od dětství je významným základem pro budoucnost a právě sport je oblastí, kde tyto hodnoty můžeme posilovat.” Dodává Jiří Černák, poradce generálního ředitele pro marketing.
Kampaň pro podporu dětského sportu
Kampaň Fair Play se odlišuje tím, že neprodává žádný produkt ani službu. Jejím smyslem je nasměrovat pozornost veřejnosti k původním olympijským hodnotám a povzbudit vnímání olympiády jako zdroje inspirace a motivace. Důležitým prvkem je také apel na rodiče a veřejnost, aby podpořili děti ve sportování. V době, kdy jsou děti stále více ovlivňovány dopaminovými technologiemi, sport jim pomáhá čelit reálnému světu a slouží také jako důležitá prevence psychických poruch.

„Je vzácné pracovat na kreativě, která nechce jen něco prodat, ale motivuje děti, a ukazuje rodičům i společnosti, že právě sport může být cesta osvojit si dobré hodnoty a poté kvalitní charakter. To je pointa FAIR PLAY. A to byl původní “coubertinovský“ koncept olympiády,“ říká Daniel Seman, Creative Director Marketup.
Výzva k podpoře dětského sportu
Podobně jako Fosfa i Marketup věří, že kampaň Fair Play inspiruje rodiče, aby podpořili své děti ve sportování a pomohou jim tak rozvíjet nejen fyzickou zdatnost, ale i charakterové vlastnosti, které jsou základem férového a úspěšného života.
Na další klíčové vizuály se podívejte zde.