LinkedIn: 10 tipů, jak zlepšit svůj profil

Kristina Pohlová - edit 25. 1. 2021
Marketup
Marketup

S největší pravděpodobností už máte na síti LinkedIn založený profil. Jak ho ale vylepšit, aby působil profesionálně a využili jste všech možností, která vám tato síť nabízí?

Tip 1: Fotografie – Zapomeňte na oříznuté momentky

Pěkná profilová fotka je základ. Nebojte si nechat nahlédnout více do tváře. Pokud si fotografii obličeje zvětšíte tak, aby zabírala co nejvíc plochy, bude to ideální. Vynechte naopak fotky z dovolené, ve slunečních brýlích nebo zachycující celou postavu. Milý úsměv na vaší profilové fotografii naopak návštěvníka profilu dobře naladí. Mluví o tom i čísla –  profily bez fotografie mají až 9x méně žádostí o spojení. V některých HR odděleních je běžnou praxí vyhazovat životopisy bez fotografie.

Tip 2: Nenechte se zmást Mottem

Motto či anglicky professional headline, máte-li jako výchozí jazyk svého profilu nastavenou angličtinu, má vystihovat to, jak chcete, aby vás ostatní vnímali. Vypište si nejlepší klíčová slova, která vás vystihují, buďte jasní a struční. Pokud si tuto část needitujete, Linkedin sám doplní název vaší současné pozice, což je trochu škoda, protože motto je vidět s vaším jménem všude a navíc ho preferují i internetové vyhledávače. Pozor ale! Motto není motto v českém slova smyslu, takže si tam nepiště žádná obecná moudra a motivační citáty.

Tip 3: Souhrn – Představte se návštěvníkům

U Souhrnu neboli summary se zamyslete nad svými zkušenostmi, zájmy, dovednostmi a motivacemi. Zde se můžete rozpovídat, jací jste. A myslete přitom na potenciálního návštěvníka svého profilu. Často tento prostor rozhoduje o tom, zda vás návštěvník doopravdy osloví. Vhodné je proto dotyčného zaujmout (pozdravem, myšlenkou), informovat o vaší osobě a aktivitách vlastním osobním stylem, vyvolat zájem o propojení (nabídnout přidanou hodnotu – radu, tip) a poskytnout kontaktní informace společně s výzvou k oslovení. Tuto část můžete také doplnit o média (ukázky své práce, videa, prezentace), která potvrdí, že to, co o sobě píšete, je pravda.

Tip 4: U Zkušeností pracujte s klíčovými slovy

U Zkušeností popište krátce všechny své pracovní zkušenosti a zapojte do textu co nejvíce klíčových slov z vašeho oboru. Myslete na pravidelnou aktualizaci vaší současné pozice.

Tip 5: Nechte si potvrzovat zvýrazněné dovednosti

Vyberte si nejrelevantnější zkušenosti a nechte své známé, aby vám je potvrdili. Případně je o to samozřejmě můžete požádat i offline.

Tip 6: Řekněte si o doporučení

Doporučení neboli recommendations zvyšují vaši důvěryhodnost. Požádejte své současné nebo bývalé kolegy či obchodní partnery, aby vás doporučili. Je dobré mít alespoň 2 doporučení, velmi vám pomohou získat na důvěryhodnosti. Zároveň nabídněte doporučení lidem, kterých si profesionálně vážíte, určitě to ocení.

Tip 7: Pochlubte se svými úspěchy

Mezi dosažené cíle, anglicky accomplishments, zařaďte různé kurzy, ocenění, projekty a organizace, jíž jste členy. Pochlubte se také jazykovými znalostmi. Za zaznamenání určitě stojí také neziskové projekty, kterým se věnujete.

Tip 8: Ukažte své zájmy

Zájmy zahrnují influencery, které sledujete, společnosti nebo školy, do kterých jste chodili. Za pozornost stojí také členství ve skupinách relevantních k vašemu oboru. Přidávejte zájmy dle klíčových slov nebo hledejte další inspiraci na profilech pro vás zajímavých osob.

Tip 9: Propagujte firmu kde pracujete

Ukazuje to i vašim potenciálním novým zaměstnavatelům, že si ceníte vaši společnost a umíte to dát najevo. Dejte si třeba logo firmy na pozadí vaší stránky nebo ji kreativně propagujte ve vašem popisu.

Tip 10: Pečujte o svou profesní síť

Propojujte se se svými kolegy, známými a obchodními kontakty! Váš Linkedin je vaše osobní značka, pečujte o něj a rozšiřujte řady svých kontaktů. Čím vyplněnější profil budete mít, tím lépe.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .