Výkonnostní kampaně a leady
T-mobile
Zvyšujeme efektivitu výkonnostních kampaní T-Mobile


meziroční nárůst aktivací z kampaní
meziroční snížení cost per action (CPA)

Challenge
Výkon až na prvním místě
V srpnu 2018 jsme ve výběrovém řízení porazili 12 agentur a získali správu výkonnostního marketingu T-Mobile, nadnárodního poskytovatele telekomunikačních služeb a největšího mobilního operátora na českém trhu.
V současnosti pro něj spravujeme výkonnostní kampaně v systémech Google Ads a Seznam Sklik. Jde nám hlavně o maximalizaci konverzí (webové objednávky a leady) v rámci stanoveného rozpočtu, který se pohybuje v milionech Kč měsíčně.
How to
Není lead jako lead
Jako hlavní KPI jsme dostali webové objednávky. Brzy jsme však zjistili, jak moc klientova práce s leadovými formuláři tyto objednávky ovlivňuje. A taky jak velký potenciál leady vlastně skrývají.
Jejich vyhodnocení totiž není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Museli jsme se poprat hned s několika věcmi:
Klient využíval více call center, každé s jinou úspěšností navolávání.
Zanechaný lead nemusí být vždy zájemce o novou službu. Velká část z nich chtěla pouze poradit, proto jsme je museli odfiltrovat.
Předpokládanou hodnotu leadu pro klientův byznys jsme museli znát už v době jeho zanechání, ne až po navolání a několikadenním vyřizováním smluvních záležitostí.
Všechny proměnné se v čase měnily a stejné koeficienty nešlo používat dlouhodobě.
S využitím nástroje BigQuery jsme proměnné zapracovali do automatizovaného reportingu, díky kterému teď dokážeme odhadnout počet podepsaných smluv nejen z leadů, ale i objednávek na webu. To vše atribuované ke kampaním. Můžeme tak reagovat na úspěšnost kampaně prakticky ihned, ne až po dlouhém administrativním procesu s podpisem smlouvy.
Zároveň pravidelně testujeme všechny nově uváděné reklamní formáty a taktiky od Google a Seznamu včetně alfa a beta verzí.
Impact
Optimalizace přináší výsledky
Díky naší optimalizaci a přístupu ke kampaním jsme odhalili skrytý potenciál a následnou realokací budgetu výrazně snížili celkový náklad na podepsanou smlouvu.
CPA jsme snížili o 14 % a meziročně se nám podařilo zvýšit objem aktivací z kampaní o 31 %, z toho díky leadům dokonce až o 37 %.
Automatizovaný reporting (vyvinutý interně v Marketup) pomáhá kampaně optimalizovat, významně zpřehledňuje monitoring výsledků naší práce a zároveň poskytuje i cenné výstupy pro práci interního týmu klienta.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky