Optimalizační techniky pro Autodíly Vojkov
Autodíly Vojkov
Jak správně optimalizovat webové stránky klienta


Organická návštěvnost (YoY)
Klíčových slov (TOP 10)

Challenge
Jak kontinuálně vylepšovat web aby přinášel ještě lepší výsledky
V dubnu 2023 jsme získali nového klienta. Velikého klienta, zejména pro naše datové oddělení. Jednalo se o Autodíly Vojkov, které byly mezi top značkami ve svém oboru a dařilo se jim i na poli online marketingu. Firma je na trhu více než 20 let a na svých stránkách má přes 80 tisíc produktů.
Takže jsme museli vytáhnout všechny zdroje a know - how, co nabízíme. Domluvili jsme se s klientem na posloupnosti optimalizačních metodik. Konkrétně se jednalo o SEO, data, reporting, UX, copywriting a samozřejmě i o výkonnostní performance kampaně.
Samotný web je typický e-shop na automobilové součástky, které firma získává ze starých aut a rozprodává je. Tím pádem pro nás byla primární nejen návštěvnost, ale i viditelnost webu na Googlu a prostupnost uživatele v nákupním košíku.
Zkrátka jedna výzva za druhou. Ale zvládli jsme to. Nyní po roce jsme se velmi rádi pochlubili na Business Breakfast přednáškou, jak se to dělá a jak jsme postupovali.
How to
Úvodní audity, datová analýza, onpage optimalizace
1. Počáteční audity
Audity bereme jako základní stavební kámen pro každý úspěšný projekt a pro dlouhodobou strategii. Snažíme se připravit tyto audity už během tendru (micro verze). Když následně klienta získáme, máme už počáteční data a můžeme se rovnou vrhnout do práce. Nemusíme měsíc, dva čekat, a to je jedna z našich obrovských výhod.
Jsme důkladní, proto se nám osvědčila kombinace více auditů naráz. Díky tomu se dokážeme na web podívat různými úhly pohledu. Umožňuje nám to získat náhled jak z pozice uživatele, tak i pro robota a to i napříč zařízeními (desktop, mobil, tablet).
Technický SEO audit + onpage audit
Content Gap analýza
UX datová analýza
Offpage audit + scrape konkurence
Každý z auditů nám ukázal možnou cestu a řešení, jak ještě vylepšit stránky. Například technický audit zaměřujeme na pár hlavních pilířů. Google ranking metriky, rychlost, responzivita, analýza chyb. Je to jako když stavíte dům, také musíte mít kvalitní a pevné základy.
Content Gap analýza nám ukázala, jaké nová témata a klíčová slova můžeme použít na webu, protože na ně rankuje konkurence a my nikoliv. Jedná se například o skvělý podklad pro publikační plán na blog. Není vždy potřeba dělat robustnou analýzu klíčových slov, ale naopak najít přínosnější řešení. Díky této analýze jsme si stanovili publikační plán na další rok. Témata jsme vybírali na základě sezónnosti (např. přezouvání na zimní pneumatiky) a díky tomu se náš web začal zobrazovat i na obecnější klíčová slova s vysokou hledaností a relevancí.
UX audit jsme focusovali na nejvíce navštěvované stránky a pak na samotný košík. Košík je samozřejmě hlavní část webu, která klientovi vydělává a dělá tržby. Na každé audity rádi využíváme kombinaci více nástrojů, abychom měli data co nejvíce podložená o chování reálných uživatelů: co dělají na webu a kde se nám ztrácejí, nebo naopak co funguje skvěle. Rádi používáme combo Microsoft Clarity + Smartlook.
Posledním auditem byl offpage auditu + analýza konkurence (scrape konkurence). Bylo to místo, kde jsme našli nejvíce prostoru pro optimalizaci a zároveň jsme věděli, že máme skvělé podklady pro následující linkbuilding. Samotný linkbuilding (LB) je na samotnou kapitolu, ale konkrétní případovou studii (case study) máme pro klienta Světla24. Pomocí tohoto výstupu jsme nalezli 5 hlavních doporučeních, jak vylepšit autoritu domény (Domain rank) a jak postupovat pro získávání silných odkazů z kvalitních domén.
2. Datová analýza + reporting
Abychom dokázali správně vyhodnocovat naše marketingové aktivity, potřebujeme vždy kvalitní (změřená) data a reporting. Bez nich to nejde. Náš reporting máme napojený na online Google prostředí - Looker. Tento druh reportingu máme customizovaný pro každého klienta. Používáme technologické propojení, abychom měli důležité metriky pohromadě na jednom místě (24/7). Abyste získali jasnější představu, tak v našem reportingu máme napojené konektory na:
Google Analytics 4
Google Search Console
Google Ads
Sklik
Bing (Microsoft Advertising)
Facebook Ads
Google Sheets
CRM (interní systém klienta)
Data jsme vždy vyhodnocovali v kombinaci s vícero nástroji, abychom byli co nejblíže realitě. To úzce souvisí také s problematikou cookie lišty a s tím spojeným udělováním souhlasů pro měření. Každý SEO nástroj umí měřit různé metriky. Není (bohužel) univerzální tool, který by dokázal vše a proto je zde specialista, který s těmito daty umí nakládat. Na jejich základě lze pak nastavit kvalitní strategii.
Pracujeme s těmito SEO nástroji:
Sitebulb
Google Search Console
Ahrefs
Marketing Miner (CZ tool)
Screaming Frog
Google PageSpeed Insights
Pagespeed (CZ tool)
Answer The Public
3. Onpage optimalizace
Pro tuto dlouhodobou metodiku jsme využili podkladů z dvou auditů (onpage auditu + content gap analýzy). Jednalo se o optimalizaci metadat a rozjetí contentové části na webu.
Cílem bylo získávat větší viditelnost webu na Googlu. Šlo nám o to, aby se stránky zobrazovaly na odborné long-tailové fráze, ale i na ty auto-moto obecnější, které mají vyšší hledanost a dost vysokou relevanci. Ze začátku byly v blogové části 4 články a nyní už jich je něco přes 30. Jsou to články, které vodí návštěvnost na web s cílem edukace, ale i posílení brandu (povědomí o značce).
Co si máte z této části odnést? Vytvářejte přínosný a užitečný obsah, ne obsah pro roboty. Pokud budete content vytvářet kvalitně a pravidelně, tak vám to můžete navýšit návštěvnost klidně i o 5-25% z celkového trafficu.
Impact
Růst návštěvnosti, vylepšení viditelnosti webu, optimalizace konverzního poměru
+983 nových referenčních domén
+171 klíčových slov v TOP 10 (celkem 243)
+41 klíčových slov v TOP 3 (celkem 63)
+58% navýšení organické návštěvnosti (meziročně)
+37 publikováno nových PR článků
Pokud se zeptáte, jak dlouho nám tyto aktivity zabraly a kdy se začaly pozitivně projevovat, tak po prvních třech, až 6 měsících. Tehdy jsme zaznamenali znatelné posuny (progress). Nyní po roce vidíme fantastické výsledky a už se díváme do budoucnosti.
Co stálo za našim úspěchem? Kombinace agilního přístupu mezi specialisty, klientem a správně zvolená kombinace (SEO) optimalizačních metodik. Díky tomu jsme dokázali vylepšit Google ranking webu a zároveň i výkonnost samotných stránek. Naše hlavní doporučení ovšem je, aby byly stránky vždy optimalizovaná pro uživatele, nikoliv pro roboty.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky