Redesign a přechod na nový web
Easy Optic
Co si pohlídat z pohledu SEO a UX?
viditelnost webu
výkonnost leadů
Challenge
Plynulý přechod na nový web bez ztráty trafficu
S klientem Easy Optic jsme dlouhodobě spolupracovali na PPC kampaních, k tomu se později přidala optimalizace webu z pohledu SEO i UX. Jak už to ale bývá, došlo i na zásadní krok – redesign webu a jeho zrychlení. O konkrétních změnách jsme se dozvěděli koncem února 2022 a v červnu už byl nový web v provozu.
Po technické stránce ani z pohledu uživatele nebyl původní web v nejlepší kondici. Klient si však byl těchto nedostatků vědom a chtěl je aktivně řešit. Proto nás požádal o oponenturu nově navržených vizuálů a SEO konzultace, aby byl web plně průchodný pro roboty a technicky správně nastavený. Stránky navíc mají dvě jazykové mutace, které se navzájem kanibalizovaly, což bylo potřeba také napravit.
Zkrátka jedna výzva za druhou. Ale zvládli jsme se s nimi popasovat!
How to
Poctivá analýza i měření před launchem
Technické SEO a kooperace s IT
Práce na webu bylo dost, ale pokud máte k ruce schopné IT developery (a klidně můžou být externí), dá se to vyřešit celkem efektivně. Většina se nám povedla už během dvou měsíců, k čemuž stačilo 16 e-mailů a čtyři společné videohovory.
Následně jsme provedli základní SEO audit a podle priorit si nastavili, co řešit ad-hoc a které úkoly nechat až na nový web.
Datová analýza
S datovou analýzou jsme pracovali jak během SEO auditu, tak v rámci analýzy konkurence či při oponentuře UX návrhů pro nový web. Je to zásadní aspekt, který je třeba neopomenout a nepodceňovat.
U projektu jsme dlouho bojovali s tím, jak správně optimalizovat cookieless mode (cookie lištu). To byl první krok ke kvalitnějším datům. Nesledujeme ale pouze jeden zdroj dat a vždy se snažíme fakta ověřovat z více stran. Nasadili jsme proto nástroj Google Search Console, abychom dobře identifikovali chyby před a po launchi nového webu.
Klientům na základě naší dobré zkušenosti také doporučujeme podívat se na konkurenci, a nemusí být jen česká. Cílem není kopírovat, ale naopak nechat se inspirovat nebo se naopak vyvarovat špatných prvků na webu. Zaměřili jsme se třeba na:
hlavní stránku
prodejní kategorii (dioptrické + sluneční brýle)
kontakty
prodejny
služby (nejčastěji měření zraku)
UX měření
Aneb sundejte klientovi (i sobě) růžové brýle a podívejte se na realitu, tedy jak se uživatelé pohybují na vašem webu. V mnoha případech jsme se setkali s tvrzením: „Budeme mít nový web, tak je zbytečné tam něco nyní měřit“. Opak je ale pravdou! Měřte projekt ještě před změnou, abyste našli a identifikovali vaše silné aspekty na webu a zároveň odhalili slabá místa.
Druhá kontinuální část nastává po launchi nového webu. Třeba při nasazování nové sekce na webu, kterou jste zde předtím neměli.
Jako zakončení máme dvě malé rady:
Vždy sledujte, jak vše vypadá na mobilu.
Nezapomínejte si v jakémkoliv měřicím nástroji blokovat vlastní návštěvy, abyste měli co nejméně zkreslená data. Můžete to brát jako automatiku, ale realita je odlišná.
Impact
Zdravý a kvalitní web v SEO kondici, který nejen dobře vypadá, ale přináší i výkon
+ 14 % navýšení organické návštěvnosti
- 5 průměrná pozice webu na Googlu (z 18. místa na 13. místo)
+ 0,8% CTR (z 2,2 % na 3 %)
+ 1 392 prokliků (z 248 na 1 640)
+ 43,2 tis. zobrazení na Googlu (z 11,4 tis. na 54,6 tis.)
+ 174 nových leadů z blogu
S vyhodnocením jsme čekali až na propsání změn na Googlu. Po dvou měsících už jsme ale dokázali konstatovat, že pokud se u redesignu podílí specialisté ve svém oboru, nejde o záležitost roků, ale několika měsíců. Byla to pružná kooperace klienta, IT developera, SEO specialisty a UX specialisty. Konkrétně se nám za 52 dní od nasazení podařilo fixnout mnoho SEO záludností v rámci jazykových mutací, chybových URL, lomítkových a bezlomítkových verzí nebo onpage optimalizaci.
V porovnání se stejným obdobím se nám podařilo téměř zpětinásobit viditelnost webu ve vyhledávání, navýšit míru prokliku a posunout průměrný ranking webu z 18. místa na 13. místo. Na novému webu klient správně a kontinuálně rozšiřuje content, který rovněž pomáhá k růstu rankingu webu. Zásadní je, aby se nevytvářel pouze „obsah pro obsah“, ale byl přínosným pro uživatele (Google Update Algoritmus si toho všímá).
V rámci vyplněných leadů nebo objednávek jsme se dostali na zajímavé ukazatele. Konverze leadovací stránky je o 17 % výkonnější, přesto ještě vidíme místo pro zlepšení. Další tvrdou UX metrikou může být, že contentové články přinesly navýšení leadů o 92 %, což krásně dokazuje, že pokud se dělá dobře obsah, tak se leady i tržby dostaví.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky