Performance kampaně na mezinárodních trzích

Muziker

Brandové kampaně Performance Sociální sítě Linkbuilding SEO

Souboj titánů v e-commerce přinesl masivní růst objednávek

Marketup
Marketup
150 %

meziroční růst objednávek v Česku

2x

vyšší obrat z kampaní v Rakousku

Marketup

Challenge

Balada o online nákupech

Muziker roste a spolu s ním celý segment e-commerce. Pro úspěšného prodejce (nejen) hudebních nástrojů pracujeme už 3 roky, ten čtvrtý nám ale přinesl celou řadu výzev. Kromě toho, že ke klasickému sortimentu přibývá celá řada nových produktů (cyklistika, golf, jachting atd.) nám všude okolo roste konkurence. A to nejen v Česku.

Pro Muziker totiž děláme kampaně i v Německu, Rakousku nebo Polsku. A zatímco v Česku se nám do hudebního segmentu tlačí konkurenti jako Alza nebo Mall, do Polska vtrhnul v plné parádě rovnou Amazon. Museli jsme proto vymyslet, jak se s takovou výzvou poprat.

How to

Datový rock 'n' roll

Rozehráli jsme nevídaný marketingový song s kapelou plnou senior specialistů, kteří hráli podle těch nejlepších datových not. 

Díky reportům v Google Data Studio jsme získali strategický přehled nad všemi kategoriemi produktů klienta. Dokážeme tak reportovat téměř cokoli a to až na úroveň jednotlivých produktů a po jednotlivých dnech. Potřebujete vědět, jestli se v úterý před 2 měsíci prodávaly spíše paličky na bicí, nebo rybářský naviják Okuma 8K? Není problém.

V produktových a segmentových kampaních pracujeme s nástrojem na automatizaci kampaní PPC Bee, díky kterému jsme schopni optimalizovat výkon a zvyšovat ROI.

Náš senior campaign specialist Tomáš Hurt pak přišel s nástrojem DSA Builder, který funguje na základě BigQuery od Googlu. Díky němu jsme zvládli vytvořit kompletní strukturu DSA kampaní pro všechny segmenty, kategorie a podkategorie 2. stupně.

To v praxi znamená, že vzniklo přes 1000 reklamních sestav, díky čemuž můžeme kampaně optimalizovat (smart bidding) na základě segmentů stejně jako u smart shoppingu (v Česku a Polsku), kde utrácíme ¾ rozpočtu, jelikož jde o nejkonverznější kanál.

Služby pro klienta

Impact

Serenáda plná čísel

150 % meziroční růst objednávek v Česku
2x vyšší obrat z kampaní v Rakousku

Místo potlesku diváků na nás začala pršet skvělá čísla, která jsme klientovi přinesli. Ve všech zemích, pro které jsme kampaně spravovali, meziročně vzrostl počet návštěv, počet transakcí, obrat i konverzní poměr. Ve všech zemích zároveň kleslo PNO. 

Porovnáváme čísla z let 2021 a 2020. Zatímco loni zažil e-commerce obecně prudký nárůst díky pandemii covidu a uzavřeným kamenným provozovnám, letos už jsme na nic podobného spoléhat nemohli. A jak to dopadlo?

  • V Česku bylo v březnu oproti loňsku téměř o 150 % více transakcí. S nárůstem nákladů pouze o 36 % se zvýšil obrat za rok 2021 oproti roku 2020 o 52 %, což vedlo k poklesu PNO pod 5 %.

  • V Německu meziročně vzrostl počet transakcí o více než o 100 % (o 107 %), zároveň se téměř zdvojnásobil i obrat a PNO výrazně kleslo o více než 12 %. 

  • PNO se ještě výrazněji snížilo v Rakousku, kde kleslo na polovinu z více než 9 % pod 5 %. Obrat se přitom více než zdvojnásobil a počet transakcí vzrostl více než 2,5x

  • Obrat meziročně vzrostl také  v Polsku, kde se zvýšil o 72 %. Stejně jako ve všech ostatních zemích zde rostl počet transakcí i návštěv.

Máte zájem o naše služby?

Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky

+420 800 308 308