Performance kampaně na mezinárodních trzích
Muziker
Souboj titánů v e-commerce přinesl masivní růst objednávek
meziroční růst objednávek v Česku
vyšší obrat z kampaní v Rakousku
Challenge
Balada o online nákupech
Muziker roste a spolu s ním celý segment e-commerce. Pro úspěšného prodejce (nejen) hudebních nástrojů pracujeme už 3 roky, ten čtvrtý nám ale přinesl celou řadu výzev. Kromě toho, že ke klasickému sortimentu přibývá celá řada nových produktů (cyklistika, golf, jachting atd.) nám všude okolo roste konkurence. A to nejen v Česku.
Pro Muziker totiž děláme kampaně i v Německu, Rakousku nebo Polsku. A zatímco v Česku se nám do hudebního segmentu tlačí konkurenti jako Alza nebo Mall, do Polska vtrhnul v plné parádě rovnou Amazon. Museli jsme proto vymyslet, jak se s takovou výzvou poprat.
How to
Datový rock 'n' roll
Rozehráli jsme nevídaný marketingový song s kapelou plnou senior specialistů, kteří hráli podle těch nejlepších datových not.
Díky reportům v Google Data Studio jsme získali strategický přehled nad všemi kategoriemi produktů klienta. Dokážeme tak reportovat téměř cokoli a to až na úroveň jednotlivých produktů a po jednotlivých dnech. Potřebujete vědět, jestli se v úterý před 2 měsíci prodávaly spíše paličky na bicí, nebo rybářský naviják Okuma 8K? Není problém.
V produktových a segmentových kampaních pracujeme s nástrojem na automatizaci kampaní PPC Bee, díky kterému jsme schopni optimalizovat výkon a zvyšovat ROI.
Náš senior campaign specialist Tomáš Hurt pak přišel s nástrojem DSA Builder, který funguje na základě BigQuery od Googlu. Díky němu jsme zvládli vytvořit kompletní strukturu DSA kampaní pro všechny segmenty, kategorie a podkategorie 2. stupně.
To v praxi znamená, že vzniklo přes 1000 reklamních sestav, díky čemuž můžeme kampaně optimalizovat (smart bidding) na základě segmentů stejně jako u smart shoppingu (v Česku a Polsku), kde utrácíme ¾ rozpočtu, jelikož jde o nejkonverznější kanál.
Impact
Serenáda plná čísel
Místo potlesku diváků na nás začala pršet skvělá čísla, která jsme klientovi přinesli. Ve všech zemích, pro které jsme kampaně spravovali, meziročně vzrostl počet návštěv, počet transakcí, obrat i konverzní poměr. Ve všech zemích zároveň kleslo PNO.
Porovnáváme čísla z let 2021 a 2020. Zatímco loni zažil e-commerce obecně prudký nárůst díky pandemii covidu a uzavřeným kamenným provozovnám, letos už jsme na nic podobného spoléhat nemohli. A jak to dopadlo?
V Česku bylo v březnu oproti loňsku téměř o 150 % více transakcí. S nárůstem nákladů pouze o 36 % se zvýšil obrat za rok 2021 oproti roku 2020 o 52 %, což vedlo k poklesu PNO pod 5 %.
V Německu meziročně vzrostl počet transakcí o více než o 100 % (o 107 %), zároveň se téměř zdvojnásobil i obrat a PNO výrazně kleslo o více než 12 %.
PNO se ještě výrazněji snížilo v Rakousku, kde kleslo na polovinu z více než 9 % pod 5 %. Obrat se přitom více než zdvojnásobil a počet transakcí vzrostl více než 2,5x.
Obrat meziročně vzrostl také v Polsku, kde se zvýšil o 72 %. Stejně jako ve všech ostatních zemích zde rostl počet transakcí i návštěv.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky