Performance kampaň pro LEGO

LEGO

Performance Sociální sítě

Kdo si hraje, má 7x vyšší tržby aneb výkonnostní smršť pro LEGO

Marketup
Marketup
11x

více transakcí oproti plánu

7x

vyšší tržby oproti plánu

Marketup

Challenge

Hledáme návod na performance stavebnici

Zdvojnásobit obrat. Takový byl ultimátní cíl digitální kampaně pro LEGO, kterou jsme měli naplánovanou ve spolupráci s obchodní skupinou WORMELEN na čtvrtý kvartál roku 2020. V době schvalování ale nikdo z nás netušil, že chvíli po spuštění kampaně přijde kvůli horšící se pandemii koronaviru tvrdý lockdown, který citelně zasáhne klientův byznys.

V digitálu je naštěstí možné reagovat rychle a pružně. Věděli jsme, že se musíme nečekané situaci přizpůsobit a udělat všechno pro to, abychom výpadek tržeb z kamenných prodejen nahradili obratem z digitálu. Navzdory situaci jsme věřili, že to zvládneme.

How to

Kostička ke kostičce a řešení je na světě

S tvrdým lockdownem padla původně nastavená komunikace i mediaplán. Všechno jsme museli co nejrychleji přepracovat, přizpůsobit nové realitě a nastavit výrazně vyšší cíle kampaně.  Za pouhé tři dny jsme připravili novou strategii i mediaplán, a zároveň jsme znovu kompletně vytvořili celou digitální komunikaci. Trochu to připomínalo situaci, kdy si z Lega postavíte hrad a pak se rozhodnete přestavět ho na policejní stanici. Když máte v týmu dostatečně kreativní lidi, tak to jde snadno.

Byly to tři dny velmi intenzivní práce, přemýšlení a realizace. Velkou pozornost jsme věnovali samotné struktuře kampaní. Na té jsme svou energií opravdu nešetřili a řešili jsme sebemenší detail. Zaměřili jsme se například na long-tailové výrazy, vyladili produktové feedy k dokonalosti a vybrali jsme ty nejefektivnější taktiky k dosažení maximálního výkonu kampaní. Práce na přípravě kampaní si navíc kvůli použití 2 e-shopů vyžádala 2x tak velké úsilí. Byla to prostě pořádně složitá stavebnice.

V průběhu realizace jsme se též museli popasovat s faktem, že klient nemohl dodávat průběžná data o dostupnosti zboží. Nebylo tak možné nastavit automatizovaný proces v zobrazování produktů, které nejsou skladem. Ale poradili jsme si i s tímto zádrhelem a výsledek se pozitivně odrazil na výkonu kampaní. 

Na oba e-shopy běžely kampaně souběžně po celou dobu. Sledovat současně jejich výkon a vyhodnocovat jejich efektivitu nebyl rozhodně snadný úkol. Proto jsme zde využili náš vlastní nástroj pro on-line reporting v reálném čase. LEGO i WORMELEN tak měli po celou dobu k dispozici report šitý na míru jejich potřebám. A my jsme získali jistotu, že každou taktiku využíváme na 100 %.

Služby pro klienta

Impact

Kdo si hraje, má vyšší obrat

11x více transakcí oproti plánu
7x vyšší tržby oproti plánu

Finální report ukázal, že máme důvod k radosti z dobře odvedené práce. Spolupráce našeho týmu s marketingovým týmem LEGO a WORMELEN byla završena těmito výsledky:

  • Tržby z kampaní byly oproti plánu 7x vyšší.

  • Počet transakcí byl oproti plánu 11x vyšší.

  • Návratnost investice byla oproti původní představě trojnásobná.

Naše radost pak byla o to větší, že jsme se s klientem domluvili na další spolupráci.

Máte zájem o naše služby?

Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky

+420 800 308 308