Jak jsme zvýšili viditelnost reklam pro E.ON a zároveň snížili náklady
E.ON
Případová studie kampaně E.ON


visibilita
nejnižší CPMVS

Challenge
Posílení povědomí o značce E.ON
Jak efektivně oslovit cílovou skupinu prostřednictvím online reklam s důrazem na:
Viditelnost reklam (visibilita): maximalizace procenta reklam, které byly skutečně viditelné pro uživatele.
Cena za tisíc viditelných sekund (CPMVS): dosažení co nejnižší nákladovosti při vysokém engagementu.
Průměrný čas strávený s reklamou: udržení pozornosti uživatele.
Výchozí stav:
E.ON již dlouhodobě investuje do brandových kampaní napříč kanály, ale hledal způsoby, jak optimalizovat výkonnost RTB kampaní. Zároveň měl zájem o testování nových technologií, jako je plochoskóre Seznamu, a ověření efektivity interního nástroje Visibility Booster.
Nastavené KPIs:
Visibilita reklam: minimálně 85 %.
CPMVS: pod 1,00 Kč.
Průměrný čas s reklamou: zvýšit oproti předchozím kampaním (> 20 sekund).
Metriky, na které se kampaň zaměřila:
Visibilita (%).
Cena za tisíc viditelných impressí (vCPM).
Průměrný čas strávený s reklamou (v sekundách).
Cena za tisíc viditelných sekund (CPMVS).
How to
Čtyři strategie pro maximální viditelnost a efektivitu RTB kampaně
Strategie kampaně
Pro dosažení stanovených cílů byla RTB kampaň rozdělena na čtyři sestavy s různým nastavením.
1. Kvalitní whitelist a attention planning:
Sestava cílila na otevřenou aukci pomocí Marketup whitelistu webů s vysokou mírou pozornosti, postaveného na dlouhodobě shromažďovaných datech.
2. Whitelist + Visibility Booster:
K výše zmíněnému whitelistu byl přidán interní nástroj Visibility Booster, který optimalizuje zobrazování reklam na pozicích s větší pravděpodobností zaujetí uživatele.
3. Plochoskóre Seznamu:
Sestava využívala deal s plochoskóre od Seznamu, který slouží k umisťování reklam na vysoce vizibilní pozice.
4. Plochoskóre + Visibility Booster:
Kombinace plochoskóre Seznamu a Visibility Boosteru s cílem maximalizovat pozornost a viditelnost.
Použité platformy a nástroje:
DV360: Pro nákup RTB reklamy a správu kampaně.
Visibility Booster: Interní nástroj Marketupu pro optimalizaci pozic.
Plochoskóre Seznamu: Produkt Seznamu pro zajištění viditelných pozic.
Optimalizace
Kampaň byla nastavena a spuštěna na základě výše zmíněné strategie. Průběžně byly sledovány výkonnostní metriky, na jejichž základě byly provedeny úpravy:
Monitorování visibilita vs. CPMVS: Sestavy s vyšším CPMVS byly dále optimalizovány především z hlediska alokace rozpočtu.
Vyhodnocení kombinací: Kombinace plochoskóre a Visibility Boosteru vykazovala nejdelší čas s reklamou, ale vyšší náklady.
Impact
Jaké byly výsledky?
Přehled metrik:

Klíčová zjištění:
Nejlepší výkon: Sestava 2 (Whitelist + Visibility Booster) dosáhla nejvyšší visibility (93 %) a nejnižší CPMVS (0,85 Kč).
Maximální pozornost: Sestava 4 (Plochoskóre + Visibility Booster) vykázala nejdelší průměrný čas (43 s), ale při vyšších nákladech.
Nejnižší efektivita: Sestava 3 s čistým plochoskóre měla vysoké náklady na CPMVS (2,81 Kč) a nižší visibilitu (70 %).
Porovnání s očekáváním:
Visibilita: Očekávání 85 % bylo překonáno u sestav 1, 2 a 4.
CPMVS: Sestava 2 dosáhla pod 1 Kč, což výrazně překonalo očekávání.
Čas s reklamou: Sestavy 2 a 4 splnily cíl prodloužení času expozice reklamy.
Závěr a doporučení
Na základě výsledků je doporučeno:
Prioritně využívat Whitelist + Visibility Booster: Tato sestava je ideální kombinací nízkých nákladů a vysoké visibility.
Testovat kombinaci plochoskóre a Visibility Boosteru: Pro kampaně, kde je kladen důraz na delší expozici, je vhodné dále optimalizovat tuto kombinaci, zejména s ohledem na snížení CPMVS.
Sledovat CPMVS: Tato metrika se ukázala jako klíčová pro efektivní správu brandových RTB kampaní.
Tento test přinesl cenné poznatky a poskytl klientovi jasný plán pro budoucí zlepšení RTB strategie.
Autor case study: Lukáš Knap, Senior Campaign Specialist
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky