Na hřišti i v životě: Kampaň Fair Play ukázala, že sport může měnit životy dětí
Fosfa
Jak inspirovat mladé publikum v době krize duševního zdraví?


dosah
televizních diváků si zapamatovalo klíčové hodnoty kampaně

Challenge
Jak oslovit mladé publikum v době krize duševního zdraví?
V posledních letech data poukazují na zhoršující se duševní zdraví dětí a mladých – dle Národního ústavu duševního zdraví v post-pandemické době vykazovalo více než 40 % mladých příznaky deprese a téměř polovina trpěla úzkostnými stavy, počet hospitalizací mladých pacientů kvůli poruchám potravy vzrostl dle informací ÚZIS od roku 2020 téměř o třetinu, dokonce výskyt sebevražd mladých ukazuje dle ČSÚ rostoucí trend.
How to
Fosfa přináší olympijské hodnoty zpět do hry
Do této situace vstoupily Letní olympijské hry 2024 v Paříži. Společnost Fosfa jako partner Českého olympijského týmu poznala v události víc než jen příležitost pro sponzoring – cílem bylo navázat na olympijskou tématiku a původní hodnoty olympismu, které jsou jsou v souladu s hodnotami společnosti Fosfa a využít ji k aktivování mladých poukázáním na tyto hodnoty a sport jako cestu k budování mentální odolnosti - posílení těla i ducha dětí a mladých sportovců. A také na to, že tyto hodnoty (ÚCTA, RESPEKT DISCIPLÍNA/SEBEDISCIPLÍNA, DŮVĚRA A PŘÁTELSTVÍ) nejsou spojeny jen se sportem, ale jsou velmi důležité i pro život. Proto také ústředním tématem celé komunikace bylo heslo: NA HŘIŠTI I MIMO NĚJ, POJĎ DO TOHO FAIR PLAY. Hlavními aktéry celé kampaně bylo 6 dětí, které vyhrály ve Fosfa Sport Awards 2023. Každý vítěz se pak stal ambasadorem jedné z 6 hodnot pro rok 2024.
Vznikla tak kampaň Fair Play. Bez produktu, bez herců i bez prodejních cílů. V ústřední roli se objevili skuteční mladí sportovci zapojení do projektu Fosfa Sport. Ti v rámci kampaně představili pod hlavičkou “Fair Play” hodnoty Fosfa a olympijské hodnoty, které je motivují.
Impact
Kampaň Fair Play zasáhla miliony, překonala benchmarky a rozhýbala společnost ke změně
Kampaň se trefila do společenského dění a nálady, oslovila miliony lidí a stala se velmi rychle fenoménem. Během šesti měsíců vzniklo 208 mediálních výstupů s dosahem 7,5 milionu lidí a ekvivalentem reklamní hodnoty ve výši 47 milionů korun (zdroj: Mediaboard). Klíčové hodnoty představené v rámci kampaně si zapamatovalo 82 % televizních diváků, což předčilo běžné benchmarky o 173 % (zdroj: Knowlimits, nákup TV flightů pro kampaň). Sportovní kluby v regionu se zaplnily a společnost se začala více zajímat o sport jako příležitosti, jak pozitivně ovlivnit budoucnost mladší generace.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky