Videokampaň pro mobily
MANHATTAN
Zvýšili jsme prodeje zmrzliny o 20 % díky online videokampani
zobrazení videí, 48 tisíc návštěvníků microsite a 14 tisíc soutěžících
zajistili jsme 40% nárůst povědomí o značce díky propracované a výhradně digitální videokampani
Challenge
Připravit čistě digitální kampaň. Videokampaň jsme automatizovali podle počasí
Společnost Alimpex Food je jednou z největších českých potravinářských společností. Spotřebitelům nabízí přes 3 000 produktů, které lze koupit ve více než 10 000 maloobchodních prodejen. Jedním z produktů společnosti je i značka zmrzliny Manhattan, pro kterou je Alimpex Food výhradním distributorem v České republice.
Manhattan je druhá nejprodávanější zmrzlina ve své kategorii na trhu. Od poslední televizní kampaně uběhlo pět let. Přišel čas na refresh. Zadání klienta bylo pro značku zmrzliny Manhattan vytvořit úplně první čistě digitální kampaň.
How to
Videokampaň jsme připravili tak, abychom potenciální spotřebitele zasáhli na cestách. Co nejblíže k obchodům, kde se zmrzlina Manhattan prodává
Nákup zmrzliny je impulzivním rozhodnutím. Uvědomili jsme si, že spotřebitele je možné oslovit v blízkosti obchodů, kde se zmrzlina prodává. A protože uživatelé konzumují obsah především na mobilních zařízeních, využili jsme je jako základní prvek při tvorbě strategie.
Zákazníci s největším potenciálem pro nákup zmrzliny typu Manhattan jsou mladí lidé ve věku 18‑34 let. Vzhledem k tomu, že YouTube dosáhne na 95 % z nich, médiem číslo jedna se pro tuto kampaň stala právě YouTube videa. Videokampaň jsme nasadili také na Facebook, Instagram, Messenger a další vhodné platformy.
Pro kampaň jsme jako jedni z prvních v ČR nasadili vertikální formát videí na YouTube pro mobilní zařízení. V kampani jsme použili svého času novou technologii YouTube Video Ad Sequencing (zobrazování různých videí uživateli v definovaném pořadí) a nasadili automatizaci na zvýšení zobrazování reklamy při pěkném počasí. Jde přece o zmrzlinu.
Impact
Prodeje stouply o 20 %. Všechny brandové metriky výrazně vzrostly. Dá si někdo zmrzku?
Nové videotechnologie překvapily i zaujaly uživatele. Efektivita doručení sdělení díky nim vzrostla. Reklamou bylo zasaženo 2 miliony unikátů (konkrétně drtivých 93,7 % z cílové skupiny 18-34 let), ale co je ještě lepší, 824 tisíc jich bylo díky Video AdSequencingu zasaženo minimálně čtyřikrát.
Z výzkumů před a po kampani formou Brand Liftu, které jsme realizovali s agenturou IPSOS, vyplynul skvělý relativní nárůst zapamatování reklamy AdRecall o 246 % (před/po) a také nárůst povědomí o značce o 40 %. V průběhu kampaně jsme rovněž aplikovali Brand Lift studie na platformách Facebook a YouTube abychom získali informace o účinnosti jednotlivých reklamních formátů. Ty jsme následně využili pro úpravy kampaně pro zvýšení její výkonu.
Klienta samozřejmě nadchlo to nejsladší: zvolený formát vertikálních videí doručil vysoce nadprůměrný výsledek pro Purchase Intent. Ochota zakoupit zmrzlinu Manhattan vzrostla o 22 %.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky