Linkbuildingová strategie pro e-shop Světla24
svetla24.cz
Jak na vylepšení rankingu e-shopu a zvýšení jeho viditelnosti při vyhledávání?
nových referenčních domén
organická návštěvnost
Challenge
Vybudovat offpage a dohnat konkurenci
Klient Lampenwelt, evropská jednička (18 e-shopů ve 25 státech) v online prodeji osvětlení, si chtěl posvítit na svůj e-shop Svetla24.cz s cílem vylepšit jeho ranking a zvýšit viditelnost při vyhledávání. V takovém případě skvěle funguje linkbuilding.
Při startu naší spolupráce v květnu 2021 se na online trhu pohybovalo okolo 15 specializovaných prodejců osvětlení. Mateřská firma klienta navíc sídlí v Německu, a proto český trh tolik neznala. Roli hrála i jazyková bariéra.
Pozitivem naopak bylo, že samotný e-shop svetla24.cz již mnoho let na českém trhu působil a německá strana měla vlastní interní SEO oddělení, které pružně reagovalo a optimalizovalo web podle našich doporučení. I díky tomu byly vidět pozitivní výsledky už během konce roku 2021.
How to
Zmapovat trh, určit si jasné cíle a postupy
Analýza trhu
Prvním a nezbytným krokem k rychlým výsledkům pro zkvalitnění offpage (získávání kvalitních externích odkazů pro posílení síly webu) byla analýza konkurence. Jako primární metriku jsme volili počet referenčních domén s doffolow odkazy – důležitých metrik k vyhodnocování offpage je sice spousta, ale tato je obzvlášť důležitá a relevantní.
Rychle jsme odhalili „gap“ mezi námi a konkurencí. Pro konkrétní představu jsme byli na hodnotě necelých 100, kdežto nejsilnější hráči se pohybovali v rozmezí 400–700. Abychom měli výkon a výsledky v krátkém období, bylo potřeba se vrhnout do pravidelných publikací kvalitních SEO článků na velkých a relevantních doménách.
Vhodná klíčová slova a cílení
Dalším SEO cílem bylo vylepšení pozic klíčových slov, která jsou pro klienta minoritní. Se základní analýzou klíčových slov vám dost pomůžou vhodné nástroje jako Marketing Miner, Collabim nebo Ahrefs. S klientem jsme tak vybrali 25 důležitých klíčových slov se SEO potenciálem. U jejich výběru doporučujeme sledovat kromě metriky měsíční hledanosti také konkurenčnost a sezónní výkyvy ve vyhledávání.
Zároveň jsme vybírali slova, která vhodným prolinkováním zacílí na ostatní stránky – tedy abychom nesbírali odkazy jen na homepage, ale i na kategorie nebo produkty. Využili jsme interního prolinkování mezi nejlepšími články mezi s sebou. To vám usnadní například metrika Best by links v nástroji Ahrefs.
Publikační plán
Viditelnost je vždy ku prospěchu. Naši spolupráci se Světla24 jsme si proto nastavili tak, aby nám klient viděl pod ruce a byl v obraze. S naším externím LB specialistou jsme pro tyto účely vytvořili sdílenou tabulku, ve které jsme plánovali články a vše související (témata, weby apod.). Jednalo se o „live“ dokument, do kterého jsme měli přístup my, klient, LB specialista i copywriter. Klient tak snadno viděl naši strategii na následujících osm měsíců dopředu.
Impact
Offpage má pozitivní vliv i na další metriky
+65 % počet e-shopových transakcí
+68 % přímá návštěvnosti
+36 % referral návštěvnost (YoY)
+47 600 prokliků z vyhledávání (YoY)
+5 023 nových rankujících slov
Dopad našich linkbuildingových aktivit se projevil pozitivně na všech kanálech návštěvnosti. Jednalo se o organickou (+163 %) i přímou návštěvnost (+68 %), referral (+ 36 %), viditelnost webu ve vyhledávání (+47 600 prokliků), ranking klíčových slov (+5 023) a počet e-shopových transakcí (+65 %). Metod budování odkazů je mnoho, my však naše výsledky rádi opíráme o data a efektivitu.
Placený linkbuilding přinesl dalších 244 domén odkazujících na nás – díky nastavení vhodných klíčových slov a témat článků, optimalizaci textů a výběru smysluplných domén.
Výsledkem bylo, že kromě transakcí, tržeb a trafficu se klient také dostal mezi silné hráče na trhu. Při vyhledávání totiž vystoupal z pozic 10–12 na nynější 3–5. To je za osm měsíců skvělý výsledek. Stačila k tomu spolupráce čtyř odborníků, v níž se dobře nastavila prvotní strategie, maximálně se zefektivnila komunikace (agentura–klient–specialista) a pravidelně se konaly short-meetingy. Vše zkrátka perfektně zapadlo do skládačky.
Klientovi jsme dokázali, že problematice rozumíme a dokážeme doručit čísla i kvalitu. To se nám vyplatilo a dostali jsme poptávku na rozšíření spolupráce na slovenský trh.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky