Jak „Clooney“ ve flanelce naučil pít Slováky Eiskaffee

Alimpex

Kreativa a produkce Sociální sítě Influencer marketing

Jak úspěšně uvést ledovou kávu na slovenský trh?

Marketup
Marketup
60 %

Prodeje narostly oproti průměru posledních 5 let o cca

30 %

respondentů uvádí, že vidělo spot nebo klíčový vizuál/billboard

Marketup

Challenge

Jak úspěšně uvést ledovou kávu na slovenský trh?

Náš dlouholetý klient ALIMPEX FOOD, se rozhodl ke kroku, který je pro každou značku výzva – uvést zavedený produkt na nový trh. Ledová káva Eiskaffee je v Česku populární dlouhé roky, na Slovensku byla ale ještě začátkem minulého roku defacto neznámá.

Náš nápad na kampaň vycházel z prosté zkušenosti. Kdo prodává kávu nejlépe na světě? No přece George Clooney. Lákala nás možnost použít typ charizmatického džentlmena a s humrem a nadsázkou ho přizpůsobit slovenskému publiku. Vznikl tak koncept „Brad Clooney“, až úsměvně maskulinní slovenský bratr slavného George, který miluje tvrdou práci v lese a Eiskaffee. S tímhle nápadem jsme chtěli dostat Eiskaffee do srdcí a ledniček slovenských milovníků kávy.

Obchodními cíli bylo stát se vedoucí značkou mezi ledovými kávami a zároveň na Slovensku zvýšit povědomí o značce a podpořit prodeje v obchodech a na čerpacích stanicích.

How to

Síla YouTube a influencerů

Vznikla dynamická videoreklama se slovenskou hvězdou Borisem Valábikem v hlavní roli. Valábik do role zapadl úplně přesně. Bylo jasné, že kreativní mise byla splněna, špičkový materiál bylo ale nutné dostat mezi publikum. (Dá se sem vložit video?)

Pro dosažení cílů Eiskaffee byla zvolená multikanálová strategie kombinující online a offline formáty. Hlavní osa kampaně probíhala na YouTube, kde byla využita nepřeskočitelná 15sekundová videa, 6sekundové bumpery a videa ve formátu in-feed.

RTB bannery a video reklamy byly umístěny na platformách jako pluska.sk, zoznam.sk a aktuality.sk, kde kombinovaný dosah překročil 1,3 milionu impresí. Na sociálních sítích Facebook a Instagram byly nasazeny 6sekundové a 20sekundové spoty spolu s bannerovou reklamou, která oslovila 1,5 milionu uživatelů a dosáhla 4,39 milionu zobrazení.

Samotné video bylo posílené spoluprací s populárními slovenskými influencery Bekim a dvojicí Sam a Oliver, kteří dostali za úkol vytvořit parodická videa a poradili si s tím skvěle.

Jejich organické výsledky doplnily placenou kampaň, zatímco klíčové vizuály a billboardy zajistily viditelnost ve veřejném prostoru. Celkový úspěch kampaně byl vyhodnocen pomocí dotazníkového šetření mezi 500 respondenty ve věku 16-40 let.

„Již při briefingu jsme se společně s Marketup shodli, že Eiskaffee potřebuje na slovenský trh vnést vtip a originalitu. Spojení silné osobnosti alfa-samce a vlivných youtuberů byla jasná volba,“ říká Martin Kincl, Marketing Director společnosti ALIMPEX FOOD a.s.

Služby pro klienta

Impact

Kampaň přinesla významné výsledky a překročila stanovené cíle.

80,2 % Podpořená znalost značky vzrostla z 74,7 % na
2,1 milionu lidí Celkový kumulativní zásah se vyšplhal na

Celkový kumulativní zásah se vyšplhal na 2,1 milionu lidí, což představuje 127 % cílové skupiny MF 18-24 let. Jen samotní influenceři přispěli k 23 % organického dosahu.

Téměř polovina respondentů (47 %) uvedla, že je kampaň motivovala k nákupu, a Eiskaffee se tak vyhouplo na pozici nejpreferovanější značky ledové kávy na Slovensku.

Lidé si oblíbili i samotnou kampaň. Celých 42 % respondentů ji shledalo atraktivní a 53 % zábavnou. Zároveň přinesla důležité poznatky pro budoucí propagaci: cena a chuť byly označeny jako klíčové motivátory k nákupu, přičemž povědomí o značce dosáhlo 88 %. Nejvyšší hodnoty jsme v tomto směru zaznamenali mezi ženami (92 %) a mladším publikem (91 %).

Spot nebo klíčový vizuál zaznamenalo 30 % respondentů, přičemž více než polovina (53 %) uvedla, že je reklama baví. Podpořená znalost značky vzrostla z 74,7 % na 80,2 %, a ještě výraznější efekt se projevil ve zvažování nákupu, které u zasažených vzrostlo z 55,8 % na 67,1 %. Kampaň se nakonec pozitivně odrazila i na prodejích, které oproti průměru posledních pěti let vzrostly přibližně o 60 %.

 

Máte zájem o naše služby?

Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky

+420 800 308 308