Digitální kampaně pro Nordic Telecom
Nordic Telecom
Do boje proti nejsilnějším brandům pomocí digitální kampaně


Relative brand lift
uživatelů se zvýšeným povědomím o brandu

Challenge
Postavili jsme se velké trojce
Na českém telekomunikačním trhu jsou karty zdánlivě rozdané. Máme tu velkou trojku našich největších operátorů a pak spoustu alternativ, které ale málokdo doopravdy zná. Takový byl i případ Nordic Telecomu. Našim cílem bylo tento stav věcí změnit, v tomto případě v oblasti poskytování internetových služeb.
Kreativu nám dodal klient, našim cílem tedy bylo navrhnout digitální kampaň s propracovanou strategií a zvýšit tak brand awareness značky. Jinými slovy nechat kreativu zazářit tak, aby měla co nejvyšší účinnost. Dalo to práci, ale výsledný návrh stál za to.
How to
Když víš, kam cílíš
Zaměřili jsme se na největší česká města (kvůli pokrytí operátora) a jako cílovou skupinu jsme si vydefinovali muže i ženy od 18 do 54 let vybrané podle:
Zájmů, např. technofilové, hráči her, milovníci telefonů atd.
Zájmu o koupi
Životních událostí nejčastěji spojených se stěhováním, protože během něj řešíme pořizování nového internetu
Vlastního cílení, např. navštívených webů a hledaných klíčových slov
Pro ty jsme vytvořili 2 separátní sekvenční kampaně YouTube, ve kterých jsme použili 2 sady videí. Každá kampaň měla 4 sekvence: Uživateli jsme zobrazili jedno nepřeskočitelné 18s hero video a na to navázali se třemi 6s bumpery.
Tvorbu kreativy jsme ovlivnit nemohli. Brand se ve videu ukazoval až v samém závěru. Ale co jsme naopak dokázali ovlivnit, byla délka zhlédnutí reklamy. Proto jsme se rozhodli využít nepřeskočitelné video (TrueView Non-Skip). Zajistili jsme tak, že oslovený divák si obsah mohl spojit s Nordic Telecom a tím posílit povědomí o značce.
Protože jsme plánovali měřit i výzkum Brand Lift 2.0, nebylo vhodné pracovat s příliš omezenými publiky. Proto jsme využili několik druhů cílových skupin vždy s konkrétním geolokálním cílením.
Impact
Měřitelný úspěch
Máme radost, že jsme klientovi doručili opravdu skvělé výsledky. Jen díky kampani na YouTube, která zasáhla téměř 900 000 uživatelů, se podařilo zvýšit povědomí o brandu u téměř 352 000 uživatelů, kteří před ní brand neznali.
Před spuštěním kampaně bylo v rámci cílové skupiny povědomí o brandu Nordic Telecom na úrovni kolem 21 %. A po ní? Téměř 37 % uživatelů, kteří byli zasažení reklamou, vykázalo znalost brandu. Nárůst byl konzistentní napříč všemi věkovými skupinami.
V terminologii Brand Lift to vypadá takto:
+ 16 % Absolute lift
+ 75 % Relative lift
Nejvíce zobrazení (cca 60 %) zaznamenalo vlastní publikum “připojení k internetu”, což jsou uživatelé hledající relevantní vyhledávací dotazy ohledně připojení k internetu.
Cena za jednoho “liftovaného uživatele” (tj. toho, u kterého reklama zvýšila povědomí o značce), byla 0,66 Kč.
Výsledky této kampaně byly nadprůměrné i v rámci brandových kampaní, které jsme do té doby pro naše klienty realizovali.
A jeden důležitý fakt na závěr. Máme odzkoušeno, že brand se buduje nejlépe pomocí videa. Proč? Diváci s ním totiž navážou daleko větší interakci a emočně je zasáhne více než např. banner nebo kampaň ve vyhledávačích. Povědomí o značce se tak vytváří mnohem snáz.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky