Brandová kampaň v RTB s využitím Visibility Boosteru
GrandOptical
Visibility Booster výrazně zvýšil viditelnost pro RTB kampaně GrandOptical


viditelných impresí
viditelného času navíc díky Visibility Boosteru

Challenge
Hlavně být vidět!
Co je klíčovým předpokladem pro úspěšnou brandovou kampaň? Hlavně to, aby reklama byla opravdu vidět. Přesto se spousta automatizovaných řešení nákupu reklamy v systémech primárně nesoustředí na viditelnou reklamu, ale maximalizuje zásah – bez ohledu na kvalitu impresí. Velká část z nich tak končí mimo viditelnou plochu obrazovky.
Proto naše Data & Technology oddělení vyvinulo vlastní algoritmus Marketup Visibility Booster. Ten pomáhá optimalizovat kampaň, maximalizovat návratnost investic do brandových kampaní a efektivně zvyšovat povědomí o značce. Přesně s tím jsme se rozhodli pomoci klientovi GrandOptical. Zjistěte, jak se nám to povedlo!
How to
Marketup Visibility Booster
Pro GrandOptical jsme měli na starost display kampaň realizovanou v rámci systému Display and Video 360, který je součástí Google Marketing Platform. Kampaň byla nastavena v RTB v otevřené aukci a využili jsme na ni nástroj Visibility Booster.
Ten umožňuje dynamicky určit preferenci a optimální cenu pro každou jednotlivou impresi. Algoritmus totiž optimalizuje na viditelné imprese – upřednostňuje umisťování reklamních bannerů na základě skutečně viditelného času. Ze zkušenosti víme, že reklama se chová různě a dosahuje rozdílných výsledků v závislosti na typu zařízení. Rozlišujeme tedy nastavení reklamy podle toho, zda se bude zobrazovat na mobilu, nebo na desktopu.
Abychom mohli vyhodnotit přínosnost nástroje Visibility Booster pro klienta, rozdělujeme celkový rozpočet mezi testovací a kontrolní skupinu. Kontrolní skupina je nastavená podle našich best-practices jako nejlepší běžně dostupná optimalizace v systému DV360. Testovací skupina má totožné nastavení co se týče cílení nebo kreativy, oproti kontrolní skupině se pak liší pouze v tom, že pro nákup využívá algoritmus Visibility Booster.
Ve finální fázi implementace nástroje alokujeme 90 % rozpočtu skupině využívající Visibility Booster. Zbylých 10 % rozpočtu je přiděleno kontrolní skupině, která nakupuje standardním způsobem. Toto rozdělení nám umožňuje každý den monitorovat efektivitu vůči trhu. Klíčová metrika je pro nás CPMVS (cena za tisíc viditelných sekund).
Pro klienta GrandOptical jsme s nástrojem nakoupili viditelnou sekundu reklamy v průměru o 43 % levněji, než by nakoupila nejlepší běžně dostupná optimalizace v DV360.
Jelikož je pro zapamatovatelnost značky nejlepší, aby se kreativa zobrazovala hlavně na prémiových plochách, rozhodli jsme se nezůstat pouze u viditelnosti reklamy, ale posunout vývoj nástroje ještě o kus dál. A proto nyní zohledňujeme také velikost reklamy.
Visibility Booster zohledňuje:
viditelnost (podíl viditelných zobrazení)
cenu (CPM)
dobu strávenou s reklamou
velikost banneru
Díky našim best-practices v obecném nastavení brandových kampaní dokážeme docílit skvělých výsledků už v kontrolní skupině (tedy před využitím nástroje Visibility Booster). Například u klasické RTB bannerové reklamy chceme dosáhnout viditelnosti minimálně 90 %. V této konkrétní kampani klienta GrandOptical dosáhla kontrolní skupina viditelnosti 96 %, což už algoritmu nenechává tolik prostoru k dalšímu posunu.
V této kampani jsme se soustředili na zlepšení dalších metrik (nákupní ceny, doby strávené s reklamou a velikosti banneru). Celkový přínos nástroje pak vyhodnocujeme právě jako kombinaci všech těchto faktorů.
Impact
Nadprůměrné výsledky v nákupu RTB reklamy
Díky využití nástroje Marketup Visibility Booster dosáhla brandová kampaň pro GrandOptical nadprůměrných výsledků. Naším primárním cílem bylo za stejný rozpočet zvýšit dobu strávenou s reklamou, přičemž jsme klientovi doručili o 75 % více viditelného času reklamy, nakupované na větších reklamních plochách.
Obzvlášť v dnešní době, kdy je online svět přesycený reklamním obsahem, se snažíme pro klienty zajišťovat opravdu viditelnou brandovou reklamu. Tak, aby se investované finance využily na maximum.
Viditelné CPM (vCPM) podle typu zařízení:

Vývoj rozdílu CPMVS mezi testovací (využívající Visibility Booster) oproti kontrolní skupině:

Visibility Booster pomáhá nakupovat prémiovější reklamní plochy:

Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky