B2B lead generation
JABLOTRON
Akcelerujeme nárůst nových montážních partnerů Jablotronu ve Francii, Nizozemí a Polsku
o tolik jsme přeplnili plán v počtu registrací
nových zájemců o on-line školení
Challenge
Skokem z offline do online
Jablotron je ryze česká technologická firma s vlastním vývojem a výrobou moderních řešení pro ochranu majetku, zdraví a bezpečí. Své produkty a služby nenabízí pouze v České republice, ale i po celé Evropě. V loňském roce, stejně jako všechny ostatní společnosti, bylo vedení Jablotronu nuceno reagovat na covid pandemii. Spolu s námi hledali řešení, jak zajistit školení servisních partnerů, která za běžné situace probíhala offline.
Kde a jak oslovit montážní firmy a techniky, kteří byli dosud zvyklí na offline podobu školení? Výzvou pro nás v tomto případě nebylo pouze navrhnutí správné strategie performance kampaní. Museli jsme i porozumět specifikům francouzského, nizozemského a polského trhu, abychom dokázali vygenerovat co nejvyšší počet registrací na on-line certifikační školení.
How to
Optimalizací k úspěchu
Cíl byl definován. Cílová skupina také. Na řadě bylo stanovení strategie a příprava rozsáhlého mediaplánu. Ovšem bez důsledné analýzy, testování a nastavení správných metrik pro měření úspěšnosti kampaně by to nešlo. V rámci mediaplánu jsme si určili poměr investic dle jednotlivých kanálů. Zároveň jsme si museli odpovědět na otázku, kam povedeme prokliky z bannerů. Bylo potřeba vytvořit prostor, kde by zájemci o školení našli relevantní informace. Navrhli jsme proto landing page pro jednotlivé země.
V první fázi jsme největší část rozpočtu směřovali do displejové reklamy, reklamy ve vyhledávačích a na YouTube. To se zdálo jako správná cesta vzhledem k našim zkušenostem z podobných kampaní zaměřených na segment B2B. Proto jsme byli lehce zaskočeni z výsledků pravidelného monitoringu. Nejlepší výkon překvapivě doručovaly kampaně na Facebooku. Proto jsme utlumili investice do kampaně ve vyhledávačích či displejové části, a naopak více než zdvojnásobili rozpočet na kampaně v rámci Facebooku.
V rámci optimalizace kampaní jsme sledovali i mikrokonverze (tzv. pomocné konverze), což v tomto případě bylo například kliknutí na přehrání videa, proklik na “otázky a odpovědi” a další. Získali jsme tak mnohem lepší vstupní data pro nastavení remarketingové části komunikace. A minimalizovali tak riziko okamžitého opuštění stránky.
Impact
Jiný kraj, jiný mrav
Do výsledků jednotlivých zemí se lehce promítly odlišnosti publik. Co však platilo pro všechny země stejně, byla silná odezva na Facebooku. Zatímco v Nizozemí přišlo 64 % registrací z Facebooku, ve Francii to bylo ještě o něco málo více 66 %, a v Polsku to bylo dokonce 70 % z celkového počtu. Navýšení rozpočtu pro facebookové kampaně byla tedy správná volba.
Ovšem v případě kampaní ve vyhledávačích už taková shoda nepanovala. Ve Francii i Polsku běžely úspěšně. V Nizozemí se je však vůbec nepodařilo rozjet. Rozhodli jsme se proto využít dynamické reklamy pro vyhledávače, které se rozběhly bez problémů. Nejprve doručovaly mikrokonverze, později se přidaly i první registrace.
Neustálá optimalizace kampaní je alfa a omega úspěchu. A to se potvrdilo i v tomto případě. Změny, které jsme provedli oproti mediaplánu, vynesly přeplnění nastavených cílů registrací o 60%. Za dobu čtyř měsíců se přihlásilo 812 zájemců o školení servisních partnerů.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky