Automatizace & Machine learning
A3 SPORT
Zautomatizovali jsme kampaně A3 SPORT a zdvojnásobili jejich tržby
vyšší tržby při stejném PNO. Díky automatizaci jsme objevili další potenciál trhu
meziroční nárůst prodejů v PLA kampaních díky smart biddingu
Challenge
Ve sportu i marketingu jde o výkon
Se sítí více než 70 prodejen a 3 e-shopy se A3 SPORT řadí mezi největší maloobchodní prodejce sportovního zboží v ČR a na Slovensku. K brandovým digitálním kampaním na značky Adidas, Reebok, Nike, Salomon a Converse, které realizujeme již od roku 2014, nám v červnu 2018 přibyla i kompletní správa výkonnostních kampaní v ČR, Slovensku a Německu.
Naším společným cílem bylo najít způsob, jak maximalizovat tržby z online prodeje při dodržení stanovené hranice PNO (podíl nákladů na obratu).
How to
Zapojili jsme automatizaci a systém vytrénovali na mezinárodní výkony
Strategie je potřeba plánovat dlouhodobě. Kampaně proto plánujeme na roční bázi, na základě výkonu a sezonnosti. Flexibilně, po dohodě s klientem, upravujeme budget a případně hranici PNO. Rozpočet mezi jednotlivými kanály alokujeme podle aktuální výkonnosti.
Bojovat je pak totiž potřeba každodenně. Kvůli velikosti budgetu a velkému množství dat optimalizujeme kampaně na denní bázi.
A vzhledem k velkému množství dat se nenabízelo nic lepšího, než zapojit automatizaci. Ve všech systémech klienta proto využíváme všech dostupných možností strojového učení. Pro A3 SPORT je to skvělá příležitost, jak inzerovat co nejefektivnějším způsobem. V Google Ads jsou všechny kampaně optimalizovány na tROAS (target Return on Ad Spend), včetně Smart display kampaní. Automatizaci jsme nezaváděli najednou, jednalo se o postupný proces, kdy jsme jednotlivé taktiky testovali vždy pouze na části kampaní a osvědčené přístupy postupně aplikovali v celém účtu.
Přechod na strojové učení přinesl skvělé výsledky v krátkém časovém horizontu a postupně došlo k plné automatizaci účtu a aplikaci do dalších zemí.
Impact
Dvakrát vyšší tržby při stejném PNO během dvou let
Implementace strategie tROAS v rámci PLA kampaní ve vyhledávání Google přinesla 108% meziroční růst prodejů. Hodnota ROAS se nejen udržela, ale dokonce se zvýšila o 22 %, přičemž se hodnota konverze v nákupech zdvojnásobila. Na základě výborných výsledků v rámci PLA kampaní byla implementace smart biddingu (včetně smart kreativ) rozšířena na všechny taktiky v rámci Google Ads účtu (vyhledávání, kampaně v obsahové síti).
Možnosti automatizace využíváme rovněž u Facebookových kampaní, kde pracujeme s dynamickou kreativou, která oslovuje jak návštěvníky webu (remarketing), tak především nové uživatele v rámci dynamického prospectingu.
V porovnání delšího období listopad 2019 vs. listopad 2017 jsme v rámci všech placených zdrojů více jak zdvojnásobili tržby při dodržení stejného PNO. Díky automatizaci reklamních účtů se nám tak podařilo objevit další potenciál trhu a využít ho naplno. Kromě toho nám smart bidding rovněž umožňuje soustředit se více na strategičtější přístup, jako je CLV (Customer Lifetime Value) či maržovost produktů.
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky