Launch největšího kuchyňského studia XXXLutz
XXXLutz
Příkladná fullservisová spolupráce
nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. vs. předchozí období)
populace zaznamenalo nový spot s Romanem Stašou v prvních týdnech kampaně (10 p. b. nad průměrem)
Challenge
Leady pro plánování kuchyní na míru
Prodejny nábytku XXXLutz zná skoro každý, a to nejen kvůli velké červené židli. Renomovaná značka však nezahálí a pokračuje v rozšiřování svých služeb – velkou výzvou pak bylo otevření největšího kuchyňského studia v Česku, konkrétně v pražském OC Butovice. A výzvy máme v Marketupu rádi.
S klientem XXXLutz jsme partnery už od roku 2019 a postupem času se naše spolupráce rozšířila na fullservisovou. I proto nás klient oslovil také s touto výzvou.
Prioritou pro klienta XXXLutz bylo zabezpečit dostatek leadů pro plánování kuchyní na míru pro obchodní poradce. Zároveň jsme chtěli, aby si co největší část české populace spojovala značku s označením „největší výběr kuchyní“. Jak jsme si s tímto úkolem poradili?
How to
Od kreativního konceptu přes mediální plánování až po uspořádání VIP eventu
Při brainstormingu s XXXLutz jsme spojili představy klienta s našimi nápady. Zaměřili jsme se na tři oblasti:
tvorbu konceptu včetně video kreativy (TVC/online)
online mediální pokrytí
event otevření kuchyňského studia
Ještě před vytvářením konceptu jsme se zaměřili na stávající video kreativy – provedli jsme testování současné kreativy s dopadem na emoce, potřebu a branding včetně testování jednotlivých asociací spojených s brandem XXXLutz kuchyně v porovnání s konkurencí. Zjistili jsme, že značka XXXLutz nemá v současné době obsazenou ani jednu z testovaných asociací oproti konkurenci. Největší šance na prosazení byly u asociace „největší výběr kuchyní“, kde ani konkurence nebyla silná.
Následně jsme začali vytvářet koncept, kdy se finální variantou stalo spojení kuchařské soutěže MasterChef Česko s XXXLutz. V první fázi jsme oslovili vítěze MasterChef 2020 Romana Stašu a následně i televizi Nova s nabídkou spolupráce na tomto projektu v podobě mediální podpory.
Kromě účasti Romana Staši byly požadavky video konceptu klíčové parametry: univerzálnost, lokálnost a prezentace sortimentu kuchyní. Po vytvoření konceptu jsme testovali video ve fázi story-boardu, z čehož nám vyšly pozitivní ukazatele, ale také návrhy na mírné vylepšení pro finální produkci (která se uskutečnila v spolupráci s IS Produkce).
Co se týče mediálního pokrytí, naše práce pokrývala online prostředí, spolupráci s TV Nova, influencery a speciální formáty. K tomu měl ještě klient k dispozici historicky první lokálně vytvořenou spotovou televizní reklamu. Pro online prostředí bylo v první fázi nejdůležitější doručit message o otevření kuchyňského studia širšímu okolí Prahy a Středočeského kraje. Následně jsme se pustili do celorepublikové reachové kampaně, protože naplánovat si kuchyň můžete i v jiných obchodních domech XXXLutz. Kampaň doplnily leadové kampaně na plánování kuchyně.
Ve spolupráci s TV Nova a pořadem MasterChef jsme využili jejich publikum při formátech jako online video, HbbTV, sociální sítě nebo influenceři (účastníci ročníků MasterChef 2022 a 2023).
Největší výzvou ale bylo samotné otevření kuchyňského studia, což byl VIP event pro 300 hostů a o následně otevření studia pro veřejnost. Během VIP otevření se hosté mohli těšit na „MasterChef výzvu“ mezi dvěma týmy účastníků soutěže MasterChef 2022.
Impact
Úspěch v brandových i výkonnostních metrikách
A protože se nám celý projekt povedl na výbornou, odpovídaly tomu také výsledky kampaně. Z marketingových metrik jmenujme například to, že si reklamy všimlo 50 % populace starší 25 let (10 p. b. nad průměrem). Podle měření společnosti Behavio je reklama efektivnější než 67 % ostatních reklam. Zvýšení povědomí o značce XXXLutz narostlo o 11 p. b., průměrný ad-recall byl 40 % (Zdroj: Behavio), přičemž největší nárůst (+60 %, zdroj: YouTube brand lift) jsme u ad-recallu evidovali u věkové skupiny 35–44 let.
Kampaň měla efekt také na obchod a generování leadů – zaznamenali jsme 120% nárůst leadů ze všech zdrojů (období 1. 7.–15. 8. 2023 vs. předchozí rok YoY) a 150% nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. 2023 vs. předchozí období).
Máte zájem o naše služby?
Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky