Launch největšího kuchyňského studia XXXLutz

XXXLutz

Influencer marketing Kreativa a produkce Brandové kampaně Strategie

Příkladná fullservisová spolupráce

Marketup
Marketup
150%

nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. vs. předchozí období)

50 %

populace zaznamenalo nový spot s Romanem Stašou v prvních týdnech kampaně (10 p. b. nad průměrem)

Marketup

Challenge

Leady pro plánování kuchyní na míru

Prodejny nábytku XXXLutz zná skoro každý, a to nejen kvůli velké červené židli. Renomovaná značka však nezahálí a pokračuje v rozšiřování svých služeb – velkou výzvou pak bylo otevření největšího kuchyňského studia v Česku, konkrétně v pražském OC Butovice. A výzvy máme v Marketupu rádi.

S klientem XXXLutz jsme partnery už od roku 2019 a postupem času se naše spolupráce rozšířila na fullservisovou. I proto nás klient oslovil také s touto výzvou.

Prioritou pro klienta XXXLutz bylo zabezpečit dostatek leadů pro plánování kuchyní na míru pro obchodní poradce. Zároveň jsme chtěli, aby si co největší část české populace spojovala značku s označením „největší výběr kuchyní“. Jak jsme si s tímto úkolem poradili?

How to

Od kreativního konceptu přes mediální plánování až po uspořádání VIP eventu

Při brainstormingu s XXXLutz jsme spojili představy klienta s našimi nápady. Zaměřili jsme se na tři oblasti: 

  1. tvorbu konceptu včetně video kreativy (TVC/online)

  2. online mediální pokrytí

  3. event otevření kuchyňského studia

Ještě před vytvářením konceptu jsme se zaměřili na stávající video kreativy – provedli jsme testování současné kreativy s dopadem na emoce, potřebu a branding včetně testování jednotlivých asociací spojených s brandem XXXLutz kuchyně v porovnání s konkurencí. Zjistili jsme, že značka XXXLutz nemá v současné době obsazenou ani jednu z testovaných asociací oproti konkurenci. Největší šance na prosazení byly u asociace „největší výběr kuchyní“, kde ani konkurence nebyla silná.

Následně jsme začali vytvářet koncept, kdy se finální variantou stalo spojení kuchařské soutěže MasterChef Česko s XXXLutz. V první fázi jsme oslovili vítěze MasterChef 2020 Romana Stašu a následně i televizi Nova s nabídkou spolupráce na tomto projektu v podobě mediální podpory.

Kromě účasti Romana Staši byly požadavky video konceptu klíčové parametry: univerzálnost, lokálnost a prezentace sortimentu kuchyní. Po vytvoření konceptu jsme testovali video ve fázi story-boardu, z čehož nám vyšly pozitivní ukazatele, ale také návrhy na mírné vylepšení pro finální produkci (která se uskutečnila v spolupráci s IS Produkce).

Co se týče mediálního pokrytí, naše práce pokrývala online prostředí, spolupráci s TV Nova, influencery a speciální formáty. K tomu měl ještě klient k dispozici historicky první lokálně vytvořenou spotovou televizní reklamu. Pro online prostředí bylo v první fázi nejdůležitější doručit message o otevření kuchyňského studia širšímu okolí Prahy a Středočeského kraje. Následně jsme se pustili do celorepublikové reachové kampaně, protože naplánovat si kuchyň můžete i v jiných obchodních domech XXXLutz. Kampaň doplnily leadové kampaně na plánování kuchyně.

Ve spolupráci s TV Nova a pořadem MasterChef jsme využili jejich publikum při formátech jako online video, HbbTV, sociální sítě nebo influenceři (účastníci ročníků MasterChef 2022 a 2023).

Největší výzvou ale bylo samotné otevření kuchyňského studia, což byl VIP event pro 300 hostů a o následně otevření studia pro veřejnost. Během VIP otevření se hosté mohli těšit na „MasterChef výzvu“ mezi dvěma týmy účastníků soutěže MasterChef 2022. 

Služby pro klienta

Impact

Úspěch v brandových i výkonnostních metrikách

150% nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. vs. předchozí období)
50 % populace zaznamenalo nový spot s Romanem Stašou v prvních týdnech kampaně (10 p. b. nad průměrem)

A protože se nám celý projekt povedl na výbornou, odpovídaly tomu také výsledky kampaně. Z marketingových metrik jmenujme například to, že si reklamy všimlo 50 % populace starší 25 let (10 p. b. nad průměrem). Podle měření společnosti Behavio je reklama efektivnější než 67 % ostatních reklam. Zvýšení povědomí o značce XXXLutz narostlo o 11 p. b., průměrný ad-recall byl 40 % (Zdroj: Behavio), přičemž největší nárůst (+60 %, zdroj: YouTube brand lift) jsme u ad-recallu evidovali u věkové skupiny 35–44 let.

Kampaň měla efekt také na obchod a generování leadů – zaznamenali jsme 120% nárůst leadů ze všech zdrojů (období 1. 7.–15. 8. 2023 vs. předchozí rok YoY) a 150% nárůst PPC leadů po otevření studia (období 1. 7.–15. 8. 2023 vs. předchozí období).

Máte zájem o naše služby?

Ozveme se Vám, jakmile to bude možné. Můžete nás také kontaktovat telefonicky

+420 800 308 308