Plně jsme zautomatizovali kampaně A3 SPORT. A v horizontu dvou let dvojnásobně navýšili jejich tržby

A3 SPORT

vyšší tržby při stejném PNO. Díky automatizaci jsme objevili další potenciál trhu

108%

meziroční nárůst prodejů v PLA kampaních díky smart biddingu

CHALLENGE

Ve sportu i marketingu jde o výkon

Se sítí více než 70 prodejen a 3 e-shopy se A3 SPORT řadí mezi největší maloobchodní prodejce sportovního zboží v ČR a na Slovensku. K brandovým digitálním kampaním na značky Adidas, Reebok, Nike, Salomon a Converse, které realizujeme již od roku 2014, nám v červnu 2018 přibyla i kompletní správa výkonnostních kampaní v ČR, Slovensku a Německu.

Naším společným cílem bylo najít způsob, jak maximalizovat tržby z online prodeje při dodržení stanovené hranice PNO (podíl nákladů na obratu).

Plně jsme zautomatizovali kampaně A3 SPORT. A v horizontu dvou let dvojnásobně navýšili jejich tržby

HOW-TO

Zapojili jsme automatizaci a systém vytrénovali na mezinárodní výkony

Strategie je potřeba plánovat dlouhodobě. Kampaně proto plánujeme na roční bázi, na základě výkonu a sezonnosti. Flexibilně, po dohodě s klientem, upravujeme budget a případně hranici PNO. Rozpočet mezi jednotlivými kanály alokujeme podle aktuální výkonnosti.

Bojovat je pak totiž potřeba každodenně. Kvůli velikosti budgetu a velkému množství dat optimalizujeme kampaně na denní bázi.

A vzhledem k velkému množství dat se nenabízelo nic lepšího, než zapojit automatizaci. Ve všech systémech klienta proto využíváme všech dostupných možností strojového učení. Pro A3 SPORT je to skvělá příležitost, jak inzerovat co nejefektivnějším způsobem. V Google Ads jsou všechny kampaně optimalizovány na tROAS (target Return on Ad Spend), včetně Smart display kampaní. Automatizaci jsme nezaváděli najednou, jednalo se o postupný proces, kdy jsme jednotlivé taktiky testovali vždy pouze na části kampaní a osvědčené přístupy postupně aplikovali v celém účtu. 

Přechod na strojové učení přinesl skvělé výsledky v krátkém časovém horizontu a postupně došlo k plné automatizaci účtu a aplikaci do dalších zemí. 

Plně jsme zautomatizovali kampaně A3 SPORT. A v horizontu dvou let dvojnásobně navýšili jejich tržby

IMPACT

Dvakrát vyšší tržby při stejném PNO během dvou let

Implementace strategie tROAS v rámci PLA kampaní ve vyhledávání Google přinesla 108% meziroční růst prodejů. Hodnota ROAS se nejen udržela, ale dokonce se zvýšila o 22 %, přičemž se hodnota konverze v nákupech zdvojnásobila. Na základě výborných výsledků v rámci PLA kampaní byla implementace smart biddingu (včetně smart kreativ) rozšířena na všechny taktiky v rámci Google Ads účtu (vyhledávání, kampaně v obsahové síti). 

Možnosti automatizace využíváme rovněž u Facebookových kampaní, kde pracujeme s dynamickou kreativou, která oslovuje jak návštěvníky webu (remarketing), tak především nové uživatele v rámci dynamického prospectingu. 

V porovnání delšího období listopad 2019 vs. listopad 2017 jsme v rámci všech placených zdrojů více jak zdvojnásobili tržby při dodržení stejného PNO. Díky automatizaci reklamních účtů se nám tak podařilo objevit další potenciál trhu a využít ho naplno. Kromě toho nám smart bidding rovněž umožňuje soustředit se více na strategičtější přístup, jako je CLV (Customer Lifetime Value) či maržovost produktů. 

WOW

Všem firmám, které zatím nepronikly do online marketingu ve větší míře, bych doporučila agenturu MarketUP jako skvělého rádce a partnera. MarketUP dokáže pochopit myšlení zákazníka, a proto také mnohokrát vyhrál tendr u společností jako Adidas, Reebok nebo Converse. Digitální kampaně přinášejí skvělé prodejní výsledky nejen na e-shopu, ale především v kamenných prodejnách A3 SPORT.

Andrea Lišková, Marketing Manager, A3 SPORT

Zobrazit víceméně

Agentura MarketUP bude pro prodejce sportovní obuvi a oblečení A3 SPORT spravovat brandové i výkonnostní kampaně pro český, slovenský a německý trh.

Iva Petrovová, Médiář

Zobrazit více

Udēláme Superstar i z vašeho byznysu!

Zanechte nám zprávu a pojďme se spojit.

Mám zájem

Máte zájem o podobnou kampaň?

Zanechte nám zprávu.