Abyste se skutečně prosadili ve vašem oboru, je aktivní tvorba video obsahu nezbytnou součástí vašich marketingových aktivit. Pokud chcete s videi uspět, dodržujte tři základní rady, které popsal Robert Sandie, spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti VidIQ.

Spravujte YouTube jako Facebook

Kromě poutavého obsahu je potřeba i pravidelnost, kdy budete videa zveřejňovat. Velice důležité je, v kterou denní dobu vykazují videa největší provoz a nejvíce zhlédnutí. Průzkum lze provést manuálně nebo za pomoci analytického nástroje (například právě VidIQ).  Rychle se zvyšující počet zhlédnutí hodnotí YouTube algoritmus velice pozitivně a dává videu velký potenciál k úspěchu.

Tagy a video SEO

Nejlepším nástrojem je vyhledávání a zobrazení přes související videa. Při dodržení správných SEO zásad se vaše video s dobrým počátečním hodnocením bude zobrazovat u souvisejících dotazů a podobně zaměřených videí. Podle VidIQ je ideální počet použitých tagů 14 až 18. Při vytváření tagů je dobré dodržet pořadí důležitosti. Specifické výrazy uvádějte jako první a poté postupně přidávejte obecnější.

vidIQ

58 % všech zhlédnutí je uskutečněno přes vyhledávání a související videa

vidIQ

Nejvhodnější počet tagů u videa se pohybuje kolem 15

Zapojte se do diskuze v komentářích

Komentování pomáhá především při budování vztahu s publikem.  Aktivní účast v komentářích pod videm zaručuje průměrně 4x vetší počet zhlédnutí než u videí, kde tomu tak není. Při větším počtu komentářů je potřeba reagovat alespoň na ty nejdůležitější, tedy od účtu s velkým počtem zhlédnutí a odběratelů. Ty vám pak pomohou zapojit se do další komunity a navíc zvýší šance na získání širšího publika.

vidIQ

Celé video můžete zhlédnout ZDE.