Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Martin Peška 19. 10. 2015
Marketup
Marketup

Možnosti placené propagace na Instagramu vstoupily 30. září i do České republiky. Nemohli jsme si tuto příležitost nechat ujít a hned jsme inzerci na této sociální síti otestovali. Jak může vypadat a jaké přináší výsledky?

Mezi prvními inzerenty v ČR jsme vyzkoušeli Instagram Ads pro našeho klienta Esthé, renomovanou pražskou kliniku plastické chirurgie, pro kterou spravujeme sociální sítě včetně profilu na „obrázkové“ sociální síti. 

Instagram nám nabídnul možnost oslovení až 230.000 žen ve věku 18 – 35 let (ano, Instragram nepoužívají jen adolescenti, například žen ve věku 25 – 45 let z České republiky je na Instagramu 50.000!).

Na výsledcích naší první kampaně je patrné, že počet inzerentů na Instragramu ještě není příliš velký a cena prokliku reklamy vybojovaná v aukci je tak stále extrémně nízká. Nám se podařilo docílit CPC 1,5 Kč a na naši reklamu kliknulo téměř 5 % reklamou zasažených uživatelů.

Výsledky naší 1. kampaně na Instragramu:

  • Cena za 1000 oslovených lidí: 146 Kč

  • CPM (cena za 1000 zobrazení): 34 Kč

  • CTR (míra prokliku): 2,23 %

  • CPC (cena za proklik): 1,5 Kč

  • Lidé, kteří provedli akci (například klikli na reklamu, přihlásili se k odběru profilu,…): 5 %

  • Označení příspěvku srdíčkem: 2,4 % ze všech oslovených

Co je třeba si pro Instragram Ads připravit?

  • Účet na Instagramu.

  • Obrázek ve čtvercovém formátu o rozměrech 600×600 px, nebo video o maximální délce stopáže 30 s ve formátu mp4 či .mov s rozlišením minimálně 720p. A opět ideálně netypicky čtvercové. Velikost souboru s videem by neměla přesáhnout 30 MB.

  • Text o délce až 300 znaků včetně mezer.

Na co byste neměli zapomenout?

Především na to, že Instagram je sociální sítí chytrých telefonů. Proto by měl být i váš web připraven na návštěvy těchto uživatelů pomocí responzivity nebo přímo mobilní verze.

A také je třeba počítat s tím, že Instagram je sociální sítí, kterou vlastní její větší modrý bratr, Facebook. Proto počítejte s přísnými pravidly pro obsah textu a vizuálu obrázku. Pokud máte se schvalováním reklam problém na Facebooku, na Instragramu ho budete mít také.

Autorem textu je obsahový stratég Martin Peška.

Chcete Instragram Ads také vyzkoušet? Napište nám!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .