Poskytovatel IT služeb s mezinárodním zázemím, společnost COMPAREX, objevuje od listopadu loňského roku sílu online marketingu. Co zatím přinesly digitální kampaně B2B společnosti, která nabízí služby v oblasti datových center, dodávky a správu softwarových licencí i vlastní softwarová řešení? Zeptali jsme se marketingové manažerky firmy Veroniky Prorokové.

Můžete stručně představit společnost COMPAREX?

Naše firma dodává IT řešení a služby od výrobců, jako je Microsoft, IBM nebo EMC. Specializujeme se především na zákazníky, kteří pracují s velkými objemy dat a vyžadují vysokou úroveň bezpečnosti, spolehlivosti a výkonnosti.

Jak dlouho využíváte online marketing?

Nastoupila jsem do společnosti, kde se online marketing vůbec neřešil. Web byl ve špatném stavu a jedinými marketingovými aktivitami bylo pořádání eventů a komunikace s novináři. Mým prvním úkolem bylo proto upravit web a následně na něj dovést ve spolupráci s digitální agenturou návštěvníky. Pro online marketing jsme si zvolili společnost MarketUP, se kterou jsme se dohodli na spolupráci v prosinci loňského roku.

Proč jste si vybrali jako partnera právě MarketUP?

S MarketUP jsem se poprvé setkala na přednášce ve společnosti Avnet, kde měl Miroslav Král prezentaci o digitálním marketingu pro B2B klienty. Moc se mi líbilo, jak přistupuje k digitálním kampaním. Pro srovnání jsem oslovila i konkurenční agenturu, ale její přístup nás jako společnost tolik nezaujal, proto jsme zvolili MarketUP.

Jaký vidíte přínos online marketingu po prvních měsících?

První digitální kampaň, zaměřenou na PPC ve vyhledávačích a retargeting, jsme spustili v lednu roku 2016. V současné době kampaně tvoří 66 % celkové návštěvnosti našeho webu. Na základě těchto skvělých výsledků jsme před několika měsíci spustili i další kampaň na komplexnější řešení SAP Hana. Protože je cena tohoto řešení v řádech milionů korun, čekali jsme poměrně dlouhý prodejní cyklus. Velmi mile nás proto překvapilo, už po prvních dvou týdnech úzce zaměřené kampaně přivedly na web přes 550 nových návštěv. Zaznamenali jsme dokonce i první obchody a ROI vychází velmi slušně.

Plánujete tedy ve spolupráci s MarketUP pokračovat?

Rozhodně budeme pokračovat. První 4 měsíce jsme testovali především retargeting a PPC kampaně. Nyní jsme se dohodli i na otestování Facebooku, kde chceme budovat především značku COMPAREX a řešení Microsoft Office 365. Po několika měsících má kampaň velmi zajímavé imprese, proto jsem zvědavá, co přinese dále.

Čtěte také rozhovor s Pavlínou Šedivou ze společnosti Sconto Nábytek.