Na 45 řečníků z oblasti nových médií a online marketingu, 3 sály plné bedlivě naslouchajících účastníků a řada inspirativních přednášek. Tak vypadal druhý ročník očekávané konference New Media Inspiration 2013, která se stejně jako minulý rok konala na akademické půdě v hlavní budově Filozofické fakulty UK.

Hlavním tématem New Media Inspiration 2013 byla data, ale řeč byla i o sociálních sítích a nových médiích. V odpoledním bloku se účastníci konference seznámili také s pracemi absolventů Studia nových médií na FF UK nebo si připomněli úspěšné projekty, které se umístily v internetové anketě Křišťálová lupa. Akci moderovali Ján Simkanič ze společnosti Internet Info, novinář Petr Koubský a šéf Studia nových médií Josef Šlerka, který svým Keynote odstartoval druhý ročník konference. 

A které přednášky nás zaujaly nejvíce?

Tomáš Búřil z mediální agentury AdExpres se podělil o tipy Jak zvýšit efektivitu online kampaní o desítky procent. Hovořil o retargetingu v RTB systémech a na konkrétních příkladech ukázal, jak lze díky správnému cílení zvýšit efektivitu kampaní. Hlavním sdělením jeho přednášky bylo optimalizovat, optimalizovat a zase optimalizovat.

Idea maker Marek Prchal se s prezentací Prvních deset věcí, které musíte udělat, když máte problém na Facebooku postaral o nejzábavnější přednášku, které jsme se na NMI 2013 zúčastnili. Prozradil osobní tipy, jak zvládnout krizovou komunikaci na sociální síti a posluchačům ukázal, jak si poradit s negativními komentáři a věčnými rejpaly. Jeho prezentaci si můžete prohlédnout na SlideShare.

Peter Podolinský ze společnosti Brandclinic připravil prezentaci na téma Brands Go Social. Kromě hlavní myšlenky, že je marketing především o poznávání zákazníků, hovořil také o přesahu online a offline světa, o tom, jak je těžké si získat ale i udržet pozornost uživatelů internetu, nebát se experimentovat a o tom, že i velká korporace může mít na sociálních sítích lidský přístup. Rovněž upozornil na nastupující retargetingový nástroj Facebook Exchange. I jeho prezentace je dostupná na SlideShare.

Eliška Vyhnánková z Newton Media ukázala na příkladu předvánoční komunikace obchodu Alza, proč by firmy neměly na Facebooku znemožnit uživatelům přispívat na jejich zeď, a to i přes kritické námitky. Alza před Vánoci nestíhala dopravit zákazníkům dárky včas, a tak se nespokojení klienti ozvali. V důsledku vypnutí zdi na Facebooku šířili své negativní zkušenosti napříč internetem a stěžovali si na svých osobních profilech, kde Alza nemohla problémy dále řešit.

Pokud byste rádi shlédli záznamy přednášek z hlavní auly, sledujte oficiální web nebo facebookovou stránku NMI 2013, kde by se snad již brzy měly objevit.